Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας

Και τώρα θα περάσουμε στο nikolaos921@yahoo.gr για περισσότερο χώρο.

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΩΣ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.


Θερμός 1.png
Η Ιερά Μητρόπολις Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, σε συνεργασία με την Ένωση Χριστιανών Επιστημόνων διοργάνωσε το απόγευμα του Σαββάτου 13 Μαΐου 2017, στο Πνευματικό Κέντρο, το τρίτο μάθημα του Ελεύθερου Πανεπιστημίου για το ιεραποστολικό έτος 2016-2017 με θέμα “Συγχώρηση: το δυσκολότερο και ωραιότερο άθλημα” και με ομιλητή τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Βασίλειο Θερμό, Δρ. Θεολογίας- Παιδοψυχίατρο και συγγραφέα.

Ο ομιλητής επεσήμανε ότι το ζήτημα της συγχώρεσης ως στάσης ζωής έχει να κάνει με την ποιότητα της θρησκευτικότητας, την κουλτούρα της κοινωνίας και τα κίνητρα της συγχώρεσης. Αυτά αρχικά είναι κοσμικά: συγχωρούμε για να μη γίνουμε ζούγκλα, για να μην κάνουμε κακό στον εαυτό μας εξαιτίας της μνησικακίας, η οποία αίρει την εσωτερική γαλήνη, αλλά και για να σταματήσει η φθορά που η επιθετικότητα και η εκδίκηση φέρνει. Οι χριστιανοί όμως έχουν και άλλα κίνητρα να τους ωθήσουν στη συγχώρεση: είναι επειδή μας το ζητά ο Θεός και Εκείνος επάνω στον σταυρό είναι το πρότυπό μας.
Η συγχώρεση είναι δύσκολο άθλημα, διότι κόβεις δρόμο προς την βασιλεία του Θεού, εμπιστευόμενος τον Χριστό που μας το ζητά. Παράλληλα, η συγχώρεση στην εκκλησιαστική παράδοση έχει να κάνει και με το νοιάξιμο στον δράστη, στον φταίχτη, καθώς είμαστε όλοι μέλη του ιδίου σώματος και καλούμαστε να έχουμε αγάπη, ακόμη και προς όσους είναι εχθροί μας, προς όσους κι αν μας έβλαψαν.
Η συγχώρεση είναι σημείο ταπείνωσης. Δεν συνεπάγεται ωστόσο την λήθη, αλλά την συνειδητή επιλογή, ενώ γνωρίζουμε, να προχωρήσουμε μπροστά. Γι’ αυτό και η αντίληψη ότι πρέπει να λησμονήσουμε την Ιστορία για να συμφιλιωθούμε με τους εχθρούς μας συλλογικά είναι λανθασμένη. Πρέπει να γνωρίζουμε, αλλά να μην νικιόμαστε από την αντίληψη ότι κρατώντας το κακό ζωντανό, μπορούμε να υπάρξουμε. Η συγχώρεση σπάει την αλυσίδα του κακού. Εάν αντιδρούμε στο κακό με κακό, τότε τροφοδοτούμε τον κύκλο της βίας.
Η συγχώρεση δεν αίρει την έννοια της δικαιοσύνης. Είναι άλλο η προστασία μας από το κακό, για την οποία είμαστε υπεύθυνοι να τηρείται ο νόμος, και άλλο η επιεικής μας στάση έναντι όσων μας βλάπτουν. Εάν παραβιάζεται ο νόμος, δεν μπορούμε να προσποιούμαστε τους αγίους, διότι δεν βοηθούμε τους ανθρώπους να αλλάξουν προς το καλύτερο. Για τον Θεό όμως το όνομα της δικαιοσύνης είναι το ΕΛΕΟΣ. Αυτή είναι η δικαιοσύνη Του. Πάντως, δεν πρέπει να ησυχάζουμε αν κάποιοι θα μείνουν έξω της βασιλείας του Θεού, επειδή δεν αγαπούνε, αλλά να προσευχόμαστε γι’ αυτούς και να παρακαλούμε να σκεφτούν τη ζωή τους διαφορετικά.
Πραγματικά δυνατός για τον ομιλητή δεν είναι αυτός που ανταποδίδει, αλλά αυτός που συγχωρεί. Ωστόσο οι δυσκολίες σ’ αυτήν την στάση ζωής πηγάζουν και από τις ψυχολογικές ιδιαιτερότητες του καθενός, από μία δήθεν ανωτερότητα να μην πέσουμε στο επίπεδο του άλλου και από έλλειψη αυτοεκτίμησης, η οποία μας καθιστά αδύναμους να εκδικηθούμε και επιλέγουμε την οδό μιας ψεύτικης συγχώρεσης, καθώς η καρδιά μας αναγκάζεται να μην ανταποδώσει, αλλά δεν ξεχνά. Υπάρχει και η τοξική επιθετικότητα, που είναι παθητική και έχει να κάνει με την άρνηση κοινωνίας με τον άλλο που θεωρούμε εχθρό μας.
Τέλος, ο ομιλητής επεσήμανε ότι σε συλλογικό επίπεδο στην κοινωνία μας υπάρχει μία διχαστική πολιτική κουλτούρα, από την αρχαιότητα. Ο πυρήνας της «Ιλιάδος» του Ομήρου ήταν η σύγκρουση Αχιλλέα και Αγαμέμνονα. Χρειάζεται όμως να παλέψουμε για μία κουλτούρα σύνθεσης, διότι δεν υπάρχει απόλυτο καλό ούτε απόλυτο κακό, δεν μπορεί στην Ελλάδα να συνεχίζουμε να λειτουργούμε στην λογική της εξιδανίκευσης και της δαιμονοποίησης. Αλλιώς δεν θα υπάρξει έξοδος από την κρίση.
Σε χαιρετισμό του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος επεσήμανε ότι για να συγχωρήσει ο άνθρωπος, χρειάζεται πρωτίστως να έχει ζωντανή κοινωνία με τον Τριαδικό Θεό. Όταν η παρουσία του Θεού αφήνει αδιάφορο τον άνθρωπο, τότε εκείνος γίνεται σκληρόκαρδος, έχοντας ως μέλημά του την ιδιοτέλεια και την περιφρούρηση της φιλαυτίας του. Ο Κύριός μας μάς έχει πλάσει ώστε να αποφασίζουμε ελεύθερα, για την πορεία που θα ακολουθήσουμε στη ζωή μας και γι’ αυτό το λόγο δεν βιάζει συνειδήσεις, τόνισε κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος.
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από την Ένωση Χριστιανών Επιστημόνων, ενώ τον ομιλητή προσφώνησε η κ. Μαρία Δημουλά, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενώσεως. Η αίθουσα ήταν κατάμεστη, ενώ παραβρέθηκε μεταξύ άλλων και ο βουλευτής κ. Αϊβατίδης.
Η τελευταία εκδήλωση του Ελεύθερου Πανεπιστημίου, του οποίου τα μαθήματα έχουν ως άξονα φέτος το θέμα «Το πρόβλημα του κακού», θα γίνει τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2017 με θέμα «Τραύματα, βία και απώλειες σήμερα: το στοίχημα της ανθεκτικότητας». Ομιλήτρια θα είναι η κ. Φωτεινή Τσαλίκογλου, καθηγήτρια της Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και συγγραφέας.
 
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
 
Θερμός 2.png
 
Θερμός 3.png
 
Θερμός 4.png
 
Θερμός 5.png
 
Θερμός 6.png
 
Θερμός 7.png
 
Θερμός 8.png
 
Θερμός 9.png