Τον Πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Ιουστίνος Κωνσταντάς, Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Κερκύρας, ο οποίος τόνισε ότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι ο Θεός Λόγος, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος προσέλαβε την ανθρώπινη σάρκα, χωρίς να αλλοιωθεί η ουσία Του. Δυστυχώς κάποιοι δεν Τον πιστεύουν και περιμένουν ακόμα τον Χριστό. Εμείς πιστεύουμε ότι ο Ιησούς Χριστός από Υιός Θεού που είναι, με την σάρκωσή Του γίνεται ο Υιός του Ανθρώπου, ώστε οι άνθρωποι με την σειρά τους να γίνουν υιοί Θεού κατά χάριν.
Επιπροσθέτως ο π. Ιουστίνος τόνισε ότι η γέννηση του Υιού γίνεται προαιώνια, από τον Πατέρα, με τρόπο που εμείς δεν γνωρίζουμε, διότι δεν εξηγείται με την πεπερασμένη ανθρώπινη λογική. Με την σάρκωσή Του ο Λόγος ενώνει στο πρόσωπό Του την Θεϊκή και την ανθρώπινη φύση και αποκαθίσταται έτσι η κοινωνία και η ένωση του Θεού με τον άνθρωπο, που είχε διακόψει η πτώση, μέσω της αμαρτίας. Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής αναφέρει ότι το μεγάλο μυστήριο της σαρκώσεως που πραγματοποιήθηκε, αποτελούσε προαιώνια βουλή του Θεού.
Προσλαμβάνοντας την φύση μας ο Χριστός, καλεί εκ νέου σε κοινωνία τον άνθρωπο. Σέβεται το αυτεξούσιο του ανθρώπου και δεν τον αναγκάζει να σωθεί, αλλά σαρκώνεται ταπεινά σε φάτνη αλόγων ζώων.
Κλείνοντας ο π. Ιουστίνος προέτρεψε τους πιστούς να τρέξουν στην Εκκλησία του Χριστού, ώστε να βιώσουν το Φως, τη ελπίδα, την χαρά, την ειρήνη, μα πάνω απ’όλα την αγάπη, που μονάχα ο Δωρεοδότης Κύριος μπορεί να προσφέρει.
Στο τέλος του Εσπερινού ο κ. Νεκτάριος ευχήθηκε σε όλους καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα και είθε το Άκτιστο Φώς, ο γεννηθείς Κύριός μας, να φωτίζει τον κόσμο μας που πορεύεται δίχως πνευματική πυξίδα μέσα στο ζόφο του σκότους.
Εν συνεχεία ο Σεβασμιώτατος άκουσε τα Κάλαντα στο Επισκοπείο από την Φιλαρμονική Εταιρεία Καποδίστριας, τη Χορωδία Κέρκυρας, τη Φιλαρμονική Εταιρεία Μάντζαρος, καθώς και από την
Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας. Στο τέλος ο κ. Νεκτάριος πρόσφερε ευλογίες, προτρέποντας τα παιδιά να συμμετάσχουν στην Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία, με την μεταλαβή του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου.