Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης,
Κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου εν Κρήτη.
Κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου εν Κρήτη.
Άμεση απάντηση θέλησα να δώσω στα φληναφήματα του Μητροπολίτου της εν Σιγκαπούρη εκκλησιαστικής παρουσίας του Πατριαρχείου Μόσχας, θυγατρός Εκκλησίας της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Και δεν το κάνω για τον Σεβασμιώτατο. Προφανώς δεν είμαι άξιος να ελέγξω ένα Ιεράρχη! Αλλά το κάνω για τον ευλογημένο λαό του Θεού, ο οποίος με κάθε τρόπο τους τελευταίους μήνες γίνεται βορά στην κάθε είδους ανθελληνική και αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα που εκτοξεύουν οι αδελφοί μας εκ Βορρά υπερασπιζόμενοι ποιον;;; Την Εκκλησία! Σαν να την αγαπούν πιο πολύ από εμάς που τους την διδάξαμε! Γι’ αυτόν τον φιλότιμο και ευσεβή ελληνικό όπου γης λαό γράφω διαρκώς, διότι η προπαγάνδα και το ψεύδος ξεπέρασαν, με αφορμή το Ουκρανικό, κάθε προηγούμενο.
Ας έχει δόξα ο Θεός που τόσους μήνες, με το Ουκρανικό ζήτημα, έσπασε το απόστημα της υποκρισίας και της μισαλήθειας, διότι εν ονόματι μιας ελεεινής και ντροπιαστικής εκκλησιαστικής «ειρήνης» θέλατε να αλλάξετε ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία σε προτεσταντική. Μάλιστα! Εσείς οι ίδιοι! Οι οποίοι σε λίγο θα μας πείτε ότι η Αγία Τριάς δεν έχει αρχή τον Πατέρα αλλά όλα εκεί μέσα σε αυτήν την Παναγία σχέση είναι ένα «μπάχαλο»! Βλασφημία! Ομοούσια τα πρόσωπα, τρία! Αλλά όχι ίδια! Η σύγχυση των ιδιωμάτων έφερε αιρέσεις στην Εκκλησία. Και σήμερα η σύγχυση της ευθύνης κάθε Εκκλησίας φέρνει νέα εκκλησιολογική αίρεση. Είναι ευθύνη ημών των διδαξάντων να την σταματήσουμε εδώ και τώρα!
Πού ακούστηκε «δόξα τω Υιώ και τω Αγίω Πνεύματι και τω Πατρί»; «Δόξα τω Πατρί και τω Υιώ και τω Αγίω Πνεύματι», μάθαμε. Και δεν είναι τυχαία η σειρά. Τέτοια σειρά έχουν και οι Εκκλησίες οι κατά τόπους. Πρώτη είναι η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως! Η γεννήτρια και πρόβολος όλων των κατά τόπους νεωτέρων θυγατέρων Εκκλησιών, η ποτνία και βασιλίς ανάμεσα στις αδελφές της, τις Πρεσβυγενείς. Έτσι είναι! Το λένε οι Κανόνες, το διδάσκουν οι Τόμοι, το απέδειξε η Πράξη της Εκκλησίας.
Η κάθε Εκκλησία έχει τα όριά της. Όρια συγκεκριμένα από τον Τόμο της. Τέτοια όρια έχει και η Ρωσία. Ο μόνος που έχει υπερορίως δικαιοδοσία είναι ο Κωνσταντινουπόλεως. Πώς; Με έκκλητο, με Σταυροπήγια, με Άγιο Μύρο. Κανείς άλλος! Το δέχεσθε, δεν το δέχεσθε αδελφοί και πατέρες εκ Βορρά, το ίδιο μας κάνει! Δεν θα αλλάξουμε τους Κανόνες εμείς για να προσκυνήσουμε τον αρρωστημένο ιμπεριαλισμό σας. Από την Κωνσταντινούπολη πήρατε την πίστη και τον Τόμο. Να έχετε την ταπείνωση της μαθητείας και της υπακοής. Αλλιώς η ευλογία του Θεού είναι παραμύθι!
Έξω λοιπόν από αυτά τα όρια που σας έδωσε ο Τόμος δεν μπορείτε να δράτε εκκλησιαστικώς ούτε και με το δήθεν αγαθό πρόσχημα της ιεραποστολής! Δεν έχετε αυτήν την ευθύνη! Έτσι φτάσαμε στο επίσης αιρετικό: «όπου Ρώσος και Ρωσική Εκκλησία»! Πού είναι οι Κανόνες και η συνείδηση της Εκκλησίας και των σύγχρονων ομολογητών για να σας διαψεύσουν; Ποιος θα πει σε αυτόν τον λαό ότι τον εξαπατούν μέσω προπαγάνδας και ψεύδους μεγάλοι και ισχυροί επηρεαζόμενοι από ποταπά ελατήρια;
Λάθος σας που βρεθήκατε και στην Ιαπωνία και στην Κορέα και στη Σιγκαπούρη! Αλλά εάν είχατε ελάχιστη εκκλησιαστική συνείδηση θα λέγατε: ναι, βρεθήκαμε σε καιρούς ακμής μας, όμως τα εδάφη αυτά δεν μας ανήκουν. Η Ασιανή διοίκηση είναι του Κωνσταντινουπόλεως. Πώς μπορούμε υπό το κανονικό του ωμοφόριο να συνδράμουμε; Αλλά πού τέτοια ευαισθησία! Θέλει Χριστό μια τέτοια ευαισθησία! Όχι μαμωνά! Η κοσμική σας δύναμη σας χαρίζει παντοδυναμία εν Εκκλησία; Ο Κύριος άλλα είπε προς Πιλάτον για την Βασιλεία Του.
Δεν είναι Σιγκαπούρης, ο Σεβασμιώτατος. Είναι εν Σιγκαπούρη Ιεράρχης του Μόσχας. Δεν μπορεί ο Μόσχας να δημιουργεί επισκοπές και επαρχίες όπου θέλει ανά τον κόσμο. Ό,τι δεν ανήκει στα όρια των τοπικών Εκκλησιών ανήκει στον Κωνσταντινουπόλεως, κατά τον κη’ Κανόνα της εν Χαλκηδόνι Δ΄ Αγίας και Οικουμενικής Συνόδου. Τώρα το μαθαίνετε αυτό;
Λέτε για τους αχειροτονήτους στο Ουκρανικό! Μα καλά, δεν έχετε ίχνος φόβου Θεού; Δεν Τον ντρέπεσθε; Εσείς με αυτούς είχατε διάλογο μέχρι τελευταία και υποσχόσαστε αναγνώριση των χειροτονιών χωρίς καμία άλλη διατύπωση! Τα λένε οι ίδιοι! Έχουν στοιχεία, σας αποκαλύπτουν! Για κάνετε ένα κόπο να διαβάσετε: «Μητροπολίτης Μακάριος Μαλέτιτς: οι τοπικές Εκκλησίες δεν πρέπει να έχουν αμφιβολίες για τις χειροτονίες». Με τόσα επιχειρήματα κατά καιρούς έχουμε αποδείξει την αντικανονικότητα των κατηγοριών σας. Το ανυπόστατό τους. «Ου με πείσεις καν με πείσης». Εσείς τα δικά σας...
Μιλάτε για παραβιάσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα. Δεν έχετε αιδώ; Για διαβάστε αυτό το άρθρο; Τι λέει; (Η «μαύρη» προπαγάνδα της Ρωσίας για την Αυτοκέφαλη Εκκλησία Ουκρανίας).
Δεν αναφέρομαι σε όσα αφορούν στον άγιο Κορέας. Είναι δικά του. Εγώ ως αναγνώστης, αλλά και έχοντας μέριμνα για τον ευλογημένο ελληνικό λαό ως Έλλην παπάς, καταγγέλλω με ταπείνωση τα ψέμματα, την παραποίηση της εκκλησιαστικής Ιστορίας και της Αλήθειας των Κανόνων, την προπαγάνδα, τους άνομους τρόπους με τους οποίους επιχειρείτε στη γλώσσα μας να παραπλανήσετε, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς!
Όμως φτάνει! Αρκετά με τον φόβο τους, συνέλληνες! Φοβούνται την Κρίση της Ιστορίας η οποία ξεκινά αντίστροφη μέτρηση! Εμείς εδώ, γερά, όλοι μαζί, ενωμένοι, γύρω από τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας, την κορωνίδα του Γένους μας, τον Θεσμό-προβολή της Ιστορίας μας, της ματωμένης Ιστορίας μας. Εμείς, ως Ρωμηοσύνη, έχουμε Πρώτο! Και το εν Ελλάδι Αυτοκέφαλο τμήμα είναι ο Καλός Σαμαρείτης αυτού του Πρώτου. Είναι ο Κυρηναίος του εις τόπον και τύπον Χριστού Πατριάρχου μας. Διότι το αίμα νερό δεν γίνεται, κι αν γίνεται δεν πίνεται!