Ευχαριστούμε πολύ
τους κυρίους Ευάγγελο Μπουγιώτη και Γεώργιο Ρασσιά.
Υπό Αιδεσιμολ. Δημητρίου Λυμπεροπούλου
Εφημερίου Ιερού Ναού Προφ. Ηλιού Τριπόλεως
Θεωρώ απαραίτητον να παραθέσω αυτούσια
τα λόγια του MARIO MICHELL, σε μια κριτική του βιβλίου, του Ανδρέα Ηλ.
Μιχαλόπουλου, υπό τον τίτλον ‘‘ΑΣΤΕΡΕΣ ΑΝΕΣΠΑΙΡΟΙ’’ (σελ. 10).
Γράφει λοιπόν : Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος
(συγγραφεύς, γραφολόγος, καθηγητής, τ. Γραμματέας Αρείου Πάγου), ένας από τους
περίεργους πνευματικούς ανθρώπους. Το πνεύμα του παρέμενε ξάστερο και καθαρό.
Δεν υπέκυψε εις τον αιώνα τούτον της ύλης και της τεχνικής, αλλά εισέδυσε με
την συγγραφή του, ξάστερα και πολύ βαθιά, στο νόημα της Ελληνικής Ιστορίας, και
της Ορθοδόξου Θρησκείας.
Στο έργο του, ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος
ξεχώριζε το ιδανικό που έχει η Ορθόδοξη Ελλάδα, που θεωρεί ότι είναι μια
πατρίδα, μέσα στην οποία δεν χωράει να μπει, ή να εισέλθει άλλο ιδανικό ξένο,
και δεν μπορεί λόγω της ιστορίας της η Ελλάδα, να προχωρήσει σε άλλους
διεθνισμούς, ούτε και τροποποιήσεις του υφισταμένου Θρησκευτικού και Εθνικού
Δόγματος.
Ο κόσμος ολόκληρος για τον Ανδρέα
Μιχαλόπουλο, είναι το Ελληνικόν πνεύμα, το οποίον αγκαλιάζει ολόκληρον τον
κόσμον. Ο Ελληνισμός είναι ένα ποτάμι, με αυτούσια την χριστιανική αγάπη, μια
αγάπη φρονήσεως, μια αγάπη ταπεινή, που δεν χωρίζεται από την Ορθοδοξίαν και
τον Χριστιανισμόν.
Μυδραλλιοβολεί όλα τα μέτωπα του
κακού, και με νυστέρι πολύ λεπτό και κοφτερό, κρατημένο στο χέρι, ανοίγει
αποστήματα, για να ξεχυθούν το πύον και άλλες βλαβερές ουσίες, που μολύνουν το
πνευματικόν οργανισμόν του ανθρώπου.
Γράφει ο Ανδρέας Μιχόπουλος : «Η
Ορθοδοξία από την οποίαν, ρέει νέκταρ, και τρέχει παντού, και γίνεται ρυάκι,
και πίνει ο κόσμος, οι Χριστιανοί και φωτίζονται.
Σύμφωνα με τα λόγια του Jacques
Lacarriere, για τον Έλληνα, η ‘‘Ορθοδοξία είναι το σπίτι του’’.
Είναι κυριολεκτικά χαρακτηριστικόν,
αλλά και καταπληκτικόν συγχρόνως, ότι η πρώτη παράγραφος του πρώτου Ελληνικού
Συντάγματος , αρχίζει με τον τίτλο : ‘‘περί θρησκείας’’.
Η επικρατούσα θρησκεία εις την
Ελληνικήν Επικράτειαν, είναι η της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Επίσης
αναφέρει : ‘‘Όσοι αυτόχθονες κάτοικοι της Επικρατείας της Ελλάδος, πιστεύουσιν
εις Χριστόν, εισίν Έλληνες’’.
Ο διακεκριμένος Αμερικανός
κοινωνιολόγος W. Peristiany, που
ασχολείται με τα ήθη των Μεσογειακών χωρών γράφει : ‘‘Ο Έλληνας είναι Έλληνας,
στον βαθμό που είναι Ορθόδοξος’’.
Ο μακαριστός διαπρεπέστατος π.
Γεώργιος Φλωρόφσκι Ρώσος Ορθόδοξος Θεολόγος έλεγε : ‘‘Ένας τρόπος υπάρχει για
να είναι η Θεολογία μας καθολική, δηλαδή όντως Ορθόδοξη, να είναι Ελληνική. Ας
γίνουμε περισσότερο Έλληνες, ώστε να γίνουμε αληθινοί Χριστιανοί’’.
Όταν ο Ιωάννης Καποδίστριας ρωτήθηκε
στις 3 Οκτωβρίου του 1827, διπλωμάτης ακόμη, από τον Άγγλο Υφυπουργό Ουϊλμοτ
Όρτον, τι πρέπει να εννοήσωμεν λέγοντας Ελλάδα σήμερον; Απάντησε : «Το
Ελληνικόν Έθνος, συγκείται εκ των ανθρώπων, οίτινες από Αλώσεως της
Κωνσταντινουπόλεως, δεν έπαυσαν ομολογούντες την Ορθόδοξον πίστιν, και την
γλώσσαν των πατέρων αυτών λαλούντες.
Ξεκαθάρισε ο Καποδίστριας, ότι το
συστατικό αυτού του Έθνους, είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ορθόδοξη Πίστις.
(πρωτ. Βασιλείου Βολουδάκη, η Πολιτική
είναι Ποιμαντική, σελίδα 79).
Όταν ο Ιωάννης Μεταξάς, υπέγραψε πρώτος,
το 1ο Πολεμικό Διάταγμα του ΟΧΙ του 1940, έκαμε το σημείο του
Σταυρού, και είπε την ικετήριον εκείνη ιστορική ευχή:
«Ο Θεός σώζοι την Ελλάδα».
Το ρήμα σώζοι, είναι εγκλίσεως ευκτικής και
σημαίνει: «είθε να σώζει- σώσει, ο Θεός την Ελλάδα» και την έσωσε, και την
σώζει ο Θεός την Ελλάδα, παρά τις μακροχρόνιες ή σύντομες κατοχές που
διέρχεται.
Και ειδικώς τώρα, που αντιορθόδοξες και
ανθελληνικές κυβερνήσεις και κυβερνητικές αποφάσεις, μετά την μεταπολίτευσιν,
έχουν επιφέρει το χάος, την θλίψη, την οργή, την φτώχεια, την πείνα που
ταλανίζουν τον κατακρεουργημένον από πάσης πλευράς Έλληνα πολίτη.
Η
Ελλάδα μας, η Μάνα μας, πονεμένη, πικραμένη, να βλέπει τα παιδιά της να πένωνται,
να υποφέρουν ψυχικώς και σωματικώς. Να αναθεματίζουν, να καταρώνται, να
υβρίζουν, να δυσανασχετούν.
Κάπου ίσως να αναθάλλουν, να νομίζουν
ότι κάτι άλλαξε προς το καλύτερον, αλλά ίσως να ζουν με ψευδαισθήσεις.
Τον Έλληνα πολίτη που τον έχουν
καταστήσει « ένα υπομονετικόν υποζύγιον », και το φορτώνουν με σακιά φόρους,
φόρους, φόρους ….. Αμ, κάποια στιγμή θα τα γυρίσει, όπως λέγαμε στο χωριό τα
παλιά χρόνια. Και τότε θα αλλάξουν τα πάντα. Κοντολογίς οι στιγμές.
Δυστυχώς στεκόμαστε θεατές, μπροστά
στην σκιώδη, και παγερή γωνιά του τοπίου αυτού. Αμήχανοι, μετέωροι,
στηριζόμενοι επάνω σε σαθρές βάσεις, που έτσι μας θέλουν οι στυγνοί δυνάστες,
ΔΝΤ-ΤΡΟΙΚΑ-ΜΕΡΚΕΛ-SOIBLE. Μας εμπαίζουν, μας μυκτηρίζουν, μας έχουν υποβάλει σε
βαθμόν ΄΄ΕΞΑΘΛΙΩΣΙΣ΄΄.
Μας διαπομπεύουν συρομένους με
αλυσίδες πιστάγκωνα.
Γίναμε εμείς οι υπερήφανοι Έλληνες,
(ζήτουλες) στην Ευρώπη.
Δυστυχώς λίγο ή πολύ, έχει παρατηρηθεί
ότι εξαγοράζονται κυβερνήσεις, από αυτούς που επιβουλεύονται την φυλή μας,
γιατί έχουν μετρήσει πόσο εξαγοραζόμεθα στις ανοίκειες προτάσεις τους.
Ποιοι δεν εξαγοράζονται; Απλώς. Αυτοί
που νοιώθουν απόγονοι Μαρτύρων και ηρώων. Αυτοί που βαστάνε με ζήλο τα ιδανικά
του λαού μας, την πίστη, την θρησκεία, την γλώσσα, την ιστορία, τα ήθη και τα
έθιμα.
Βαστάτε Έλληνες πατριώτες, όλα αυτά τα
μαργαριτάρια, από τα οποία οι επιβουλοί μας, θέλουν πάση θυσία να μας
απομακρύνουν. (Μακαριστός Χριστόδουλος, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης
Ελλάδος).
Εδώ διαχρονικά τα λόγια του Αποστόλου
Παύλου, προς την (Β’ Θεσ. Β15) επιστολής του.΄΄Στείκετε και κρατείτε τις
παραδόσεις΄΄.
Να επιμένωμεν σε κάθε τι παραδοσιακόν,
το οποίον ουδόλως έχει να κάνει με εγωιστικές επιθυμίες και φονταμεταλιστικές
διαθέσεις, που ίσως κάποιοι θα θελήσουν να παρουσιάσουν ως δήθεν ανούσια
επιχειρήματα.
Είναι επιταγή Αποστολική, είναι μια
υγειής Ευαγγελική διδασκαλία, που είμαστε υποχρεωμένοι να την ακολουθούμε.
Την στιγμήν που ο ελληνικός λαός
πένεται, οι αυτόχειρες δυστυχώς εγγίζουν τον αριθμόν των 6,000 και πλέον,
σχεδόν μια κωμόπολις, τα εξοντωτικά μέτρα εις βάρος πάντα της μικρομεσαίας
τάξεως, να μην έχουν σταματημό, η ανεργία να ξεπαρνά το 27%, το πλέον σοβαρό
θέμα υγείας και παιδείας που ταλανίζει την χώρα μας, έρχεται το τρίτο κομμάτι
της συγκυβερνήσεως, η Δημοκρατική Αριστερά (ΔΗΜΑΡ), και προσπαθεί παντοιοτρόπως
να περάσει ότι : ΄΄Η Ελλαδική Εκκλησία ζει εις βάρος του λαού΄΄.
Δεν με εκπλήσσει αυτό, αλλά τουναντίον
εξεγείρομαι και φουντώνω, καθ’ ότι με πρότασή της το περασμένο καλοκαίρι,
ζήτησε να αλλάξει η μισθοδοσία των Κληρικών, και να καλύπτει το 50% του μισθού
το κράτος, και το υπόλοιπον 50% η Εκκλησία από δικούς της πόρους.
Αντικρούω παταγωδώς με τεκμηριωμένες
απαντήσεις τους εκπροσώπους της ΔΗΜΑΡ, και τους προτρέπω να διαβάσουν λίγο την
Ελληνικήν ιστορίαν. Θα ωφελειθούν αρκετά.
Απαντώ λοιπόν:
Η Ελλαδική Εκκλησία εξήλθεν από τον
Απελευθερωτικόν Αγώνα, με μια περιουσία περίπου στο 1/3 ή 1/4 της Ελληνικής
γης. Τα κτήματα αυτά αναγνωρίστηκαν από τους Τούρκους ως εκκλησιαστικά.
Είναι αναμφισβήτητον, ότι σχεδόν όλην
την ακίνητη περιουσία που είχαν αποκτήσει οι Μονές κατά την Βυζαντινήν
περίοδον, την κράτησαν κατά την περίοδον της Τουρκοκρατίας και την ενέμοντο.
Στην συνεδρίαση της Βουλής 30/03/1987
τονίσθηκαν τα κάτωθι.
-
Ότι, αφαιρέθηκε η
περιουσία της Εκκλησίας με την βία, κατά τα έτη 1833, 1834, 1838, 1843, 1925,
1935.
-
Το 1922
παρεχώρησεν η Εκκλησία τεράστιες εκτάσεις, για την αποκατάστασιν προσφύγων
Ελλήνων εκ της Μικράς Ασίας.
-
Ότι, η Εκκλησία με την σύμβαση του έτους 1952 παρεχώρησε στο κράτος,
μεγάλο μέρος της περιουσίας της, για την αποκατάσταση ακτήμων αγροτών.
Κύριοι της ΔΗΜΑΡ σας προτρέπω να
ανατρέξετε να πληροφορηθείτε, ότι η Ελλαδική Εκκλησία, έχει προσφέρει το 95%
της περιουσίας της εις το κράτος. Λίγη μελέτη επί του συγκεκριμένου θέματος δεν
βλάπτει.
Παραπέμπω τους κυρίους βουλευτάς του
ΣΥΡΙΖΑ, και τους εκπροσώπους της ΔΗΜΑΡ, να μελετήσουν ενδελεχώς την πορείαν της
χριστιανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, για
να διαπιστώσουν «τα όσα αληθή, όσα σεμνά, όσα δίκαια».
Τους παραπέμπω στο βιβλίο ‘‘η Εκκλησία
μέσα στην Ελληνική Πολιτεία’’ (Αρχιμανδρίτης Κωνσταντίνος Ραμιώτης πτυχιούχος
Νομικής και Θεολογίας, τέως Πρωτοδίκης).
Τους κλυδωνισμούς που προσπαθούν να
επιφέρουν στο σώμα της Εκκλησίας, θα αποβούν ορμητικοί χείμαρροι εναντίον των
στρεβλών προτάσεων των, όπως με εκείνο το αχαρακτήριστο και επιπόλαιο σύνθημα
χωρισμού Εκκλησίας και Κράτους.
Διαχρονικά με νόμους και με Βασιλικά
και Προεδρικά Διατάγματα, η σχέσις Εκκλησίας και Κράτους, ήταν και είναι
αγαθές, καίτοι το κράτος προσπάθησε να διαταράξει θεμελιώδεις αποφάσεις ως της
Συνθήκης της Ρώμης, ως και με τον Νόμον 1700/87 περί Εκκλησιαστικής περιουσίας.
Το 1981 ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος
Ανδρέας Παπανδρέου, στις προγραμματικές του δηλώσεις στις 22/11/1981, είπε :
«ότι η Εκκλησία θα αφεθή να ακολουθήσει το δικό της έργο, χωρίς ανάμειξη της
πολιτείας».
Τόνισε: «Βασική μέριμνα θα ληφθή, για
την εξασφάλιση του εφημεριακού Κλήρου, και των εργαζομένων στην Εκκλησία. Οι
Κληρικοί είναι μια κοινωνική ομάδα, αφού το Σύνταγμα προβλέπει κοινωνικά
δικαιώματα, με τεράστιο έργο και προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Οδηγούμαστε
λοιπόν, στην ήδη συνεργασία Εκκλησίας – Πολιτείας.
Η Εκκλησία σε καιρούς χαλεπούς
αναγνωρίζουσα, την δεινή θέση της Τουρκοκρατημένης Ελλάδος, εκποίησε μεγάλον
όγκον αναθημάτων της, για τον Ιερόν Αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821,
και προσέφερε για τις ανάγκες της πολιτείας, δωρεάν περιουσιακά της στοιχεία,
σε χιλιάδες στρέμματα γης.
Ο Ευάγγελος Αβέρωφ Τοσίτσας στην σοφή
αγόρευσή του, επεσήμανε, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος, ήτο ιδιοκτήτης του ¼ και
πλέον της Ελληνικής γης, όταν ελευθερώθηκε η Ελλάδα (συνεδρία βουλής των
Ελλήνων Ν. 1700/87).
Ότι δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει
την προσφορά της Εκκλησίας, ως και Ιερών Μονών, για την ενίσχυση κοινωνικών
σκοπών, σε πολλές περιοχές της χώρας, και ειδικά στην Αθήνα, για κοινωφελή
ιδρύματα (Ευαγγελισμός, Αιγινητείον, Ιπποκράτειον, η Σωτηρία, του Συγγρού, το
Παίδων , το Ασκληπιείον Βούλας, το Σανατόριον Πεντέλης, ως και σε Θεσσαλονίκη.
Επίσης παραχώρησις ακινήτων της Εκκλησίας, για την Μαράσλειο, την Ακαδημία, την
Γεννάδιον Βιβλιοθήκην, Πολυτεχνείον, Σχολείων κλπ.).
Κύριοι βουλευταί της ΔΗΜΑΡ, εξαπολύετε
έναν απηνή διωγμόν κατά του σώματος της Εκκλησίας, και τούτο καθ’ ότι δεν
γνωρίζετε, και δεν σας ενδιαφέρει το πολύπλευρον και πολυσχεδές έργον που
προσφέρει η Εκκλησία.
Από την άλλην πλευράν, προτείνουν οι
κ. βουλευταί του ΣΥΡΙΖΑ, Αμυράς, Πέτρος Τατσόπουλος, Αναστάσιος Κουράκης, την
κατάργησιν της μισθοδοσίας των κληρικών, και την ανάληψη της μισθοδοσίας από
ειδικό φόρο.
Εδώ μου έρχεται στη μνήμη η απόφαση
του Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1950, με την οποία επέβαλε φόρο στους Ιερούς
Ναούς και Μοναστήρια, υπέρ της ελευθέρας ανεγέρσεως Μασωνικών Στοών.
Έρχεται ο κ. Αναστάσιος Κουράκης όλως
ανερυθριάστως και πρότεινε να επιβληθή ‘‘φόρος πίστης’’, όπως τον απεκάλεσε.
Όποιος θέλει να εκκλησιάζεται, να αναλάβει μερίδιο της δαπάνης της μισθοδοσίας
του Ιερού Κλήρου.
Η πρότασις κ. Κουράκη, θυμίζει τις
σκληρές εποχές των απολυταρχικών Σταλινικών Καθεστώτων, όπου εδιώκοντο οι
πιστοί, η κατά την Τουρκοκρατίαν, όπου εδιώκοντο, αλλά παραλλήλως φορολογούντο
κατ’ αποκλειστικότητα μόνον οι Χριστιανοί.
Εδώ το σχήμα το οξύμωρον.
Οι βουλευταί του ΣΥΡΙΖΑ, αυτοί που
έκαναν τα πάντα για να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητα του Έλληνα
πολίτη, στας αρχάς του 2000, θέλουν τώρα να τον φακελώσουν για να πληρώνει
φόρο.
Αντικρούω τις προτάσεις του κ.
Κουράκη, και θα κάνω την εξής πρότασιν. Προτείνω να τον αναλάβουν να τον
πληρώνουν αυτοί που τον ψήφισαν και τον ανέδειξαν εκπροσωπόν τους.
Δεν λογαριάζουν οι κύριοι της ΔΗΜΑΡ
και του ΣΥΡΙΖΑ ως και πολλοί άλλοι ως αποδεικνύεται, αξίες, θεσμούς, ιδανικά
και παραδόσεις, νόμους, κανόνες, ούτε και αυτή την ένδοξη ιστορία της χώρας
μας.
Είναι αυτοί που σύμφωνα με τα μυστικά
σχέδια του Σιωνισμού, να μετατρέψουν τους λαούς σε ελεγχόμενους σκλάβους
(παγκοσμιοποίησις), και να καταντήσουν τον πλανήτη σε ένα κολαστήριο.
Είναι αυτοί που γράφουν στα παλαιά των
υποδημάτων των διεθνείς συμφωνίες, και εκτίθενται σε αυτούς που αρνούνται την
συνεργασία τους.
Είναι αυτοί που αλλοίωσαν έννοιες,
όπως φιλότιμο, φιλοπατρία, θυσιαστικό πνεύμα, ανδρεία, παλικαριά που
αναδεικνύουν τον Έλληνα υπόδειγμα προς μίμησιν.
Είναι αυτοί που πολεμούν λυσσωδώς την
Ορθόδοξη Εκκλησία.
Μην προσπαθείτε με τα ανθελληνικά και
ανορθόδοξα ΄΄λογάκια σας΄΄, να περάσετε τα αρρωστημένα σας αποκυήματα.
Μην προσπαθείτε με τις εισηγήσεις σας,
εις το Ελληνικόν Κοινοβούλιον, να περάσετε την αταξίαν, και τον εκτροχιασμόν
Νομοθετημάτων, και Προεδρικών Διαταγμάτων όσον αφορά την Ελλαδικήν Εκκλησίαν,
και τα όργανά της που την αποτελούν.
Μην υπεισέρχεσθε σε θέματα που δεν
είναι της αρμοδιότητας σας, και εάν πράττετε κατά τον ιδικόν σας λογισμόν, να
είσθε έτοιμοι να δεχθείτε τις ορθές απαντήσεις.
Μην μολύνετε με τα ανοίκεια και
εμετικά σχέδιά σας την Ελληνικήν Ορθόδοξον Εκκλησίαν.
Μην μολύνετε με τον δηλητηριώδη ιό της
γραφίδος σας τα Ιερά κείμενα της Εκκλησίας.
Μην γίνεσθε πολέμιοι κατά του Ιερού
Κλήρου.
Μην προσπαθείτε εσείς οι δήθεν
΄΄ερευνητές΄΄, ψευτοκουλτουριάρηδες, νεογεννίτσαροι, νεωτερισταί καινοτόμοι, με
προηγουμένους τους μισέλληνες ξένους, και συνακόλουθους ανθέλληνες
πλαστογράφους, και διαστρεβλωτάς της Ελληνικής ιστορίας, να προδίδετε τον όγκον
του Ελληνοχριστιανικού μεγαλείου.
Μην βομωλοχείτε. Σταματείστε να
εκτοξεύετε έωλες φράσεις, καθ’ ότι εθισμένοι προς τούτο.
Μην τρέφετε αυταπάτες. Έχετε εκπέσει
από το σύνολον του 95% των Ελλήνων
Ορθοδόξων Χριστιανών.
Εσείς κ. βουλευταί του ΄΄ΣΥΡΙΖΑ΄΄, εάν
θεωρείτε απαξιωτικόν το θεάρεστον και πανανθρώπινον έργον της Εκκλησίας,
κρατήστε για τον εαυτόν σας τις απόψεις σας.
Εσείς κύριοι του ΄΄ΣΥΡΙΖΑ΄΄ , όσον και
αν προσπαθείτε να κλονίσετε τα θεμέλια της Ελλαδικής Εκκλησίας, να γνωρίζετε
ότι, θα βρείτε μπροστά σας την ανάλογην αντίστασιν. Θα βρείτε ένα τείχος
αρραγές.
Μην προσπαθείτε να αμβλύνετε την
πίστιν των Ελλήνων, με το να χαρακτηρίζετε τις ανεκτίμητες αξίες ΄΄ΘΡΗΣΚΕΙΑ –
ΠΑΤΡΙΔΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ΄΄, ‘‘ως σκουριασμένες ιδέες’’, και τους πιστεύοντας εις
αυτάς, αναχρονιστάς, ρατσιστάς, εθνικιστάς, και ούτω να καταλήγουν σε έναν
ολετήρα και ταφόπλακα, των ιδανικών και πνευματικών αξιών.
Ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός, στέκεται
αμετακίνητος στις ρίζες του, και στα ζείδωρα νάματα, που κληρονόμησεν από τους
προγόνους του.
Όταν το Έθνος απελευθερώθηκε από τον
Τουρκικόν ζυγόν, και συνετάγησαν τα Συντάγματά του, αρχίζουν όλα, όπως και τα
επόμενα, ΄΄ μέχρι το ισχύον, με την επίκλησιν της Αγίας, Ομοουσίου, και
Αδιαιρέτου Τριάδος΄΄.
Αυτό υπήρξε και είναι η πίστις και η
δύναμις, του Ελληνικού λαού, η ΄΄ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ΄΄, κιβωτός της σωτηρίας του, και
σώτειρα του ΓΕΝΟΥΣ πανθομολογουμένη, συστατικό σπουδαίο της συνειδήσεως και της
ταυτότητός του.
Όπως έγραφε ο αείμνηστος Φώτης
Κόντογλου. ΄΄ Σ’ αυτό τον τόπο, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και ΕΛΛΑΔΑ πάνε μαζί ΄΄.
Χρειάζεται τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, η
μελέτη της Ιστορίας της Ελληνικής Επαναστάσεως. Να εντρυφήσωμεν εις τα κείμενά
της, και να λάβωμεν παράδειγμα προς μίμησιν, ετούτες τις σκληρές στιγμές
δοκιμασίας που διέρχεται η Ελλάδα μας.
Η Ορθόδοξος Εκκλησία μας, επί 2013
χρόνια, κηρύττει αδιάκοπα, και αναλλοίωτα, το Ευαγγέλιον του Χριστού, και
αποδεικνύεται ΄΄στύλος και εδραίωμα της αλήθειας΄΄. (Α Τιμ. 3,15).
Η Εκκλησία είναι η κολυβήθρα που μας
αναβαπτίζει, και μας διδάσκει πάντοτε τα ιδεώδη του ΄΄ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ΄΄.
Η Εκκλησία μπροστά, σε κάθε
παρουσιαζόμενη επιταγή.
Η Εκκλησία μπροστά, εκεί που το
ανάλγητο κράτος δεν φτάνει ίσως ποτέ.
Η Εκκλησία του Χριστού, είναι ο
εύδειος λιμένας, που προσαράζει το καράβι της υπάρξεώς μας, χτυπημένο από τα
αχθηφόρα κύματα της μανιασμένης ανθρώπινης θάλασσας.
Η Εκκλησία θωρακίζει και στηρίζει τον
άνθρωπον να σταθεί στην πίστη του, τούτη τη δύσκολη ώρα, γι’ αυτό και όλοι
έχομε την υποχρέωσιν να επαγρυπνούμε, και να έχομε ανοιχτά τα μάτια μας και τα
αυτιά μας (Ιερώνυμος, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος).
Οι απλοί Κληρικοί μας συγκρότησαν στις
ενορίες τους, ένοπλα σώματα, τέθηκαν επικεφαλής των, και έλαβαν μέρος στον
Ιερόν Αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821. Άλλοι από αυτούς άφησαν την
τελευταία τους πνοή, στα πεδία της τιμής, και άλλοι μαρτύρησαν στα χέρια των
Τούρκων.
Μεγάλος ο αριθμός των Κληρικών, που
έλαβαν μέρος στον Ιερόν Αγώνα του 1821. Βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, και
παρέμειναν αγωνιζόμενοι μέχρι το τέλος του Ιερού Αγώνος.
Με την έναρξιν της Επαναστάσεως
‘‘δράξαντες τα όπλα και τον Σταυρόν εις χείρας, έδραμον εις διαφόρους μάχας…’’
Ο Ιερεύς Παναγιώτης Αθανασίου εκ
Λευκαδιτίου Δωρίδος, Νομού Φωκίδος, διέθετε από της ενάρξεως του Αγώνος εξ
ιδίων, χρηματικά ποσά για πολεμοφόδια και τροφές προς στρατιωτικά σώματα.
Ομοίως και οι ιερείς; Ηλίας Ιωαν.
Αναγνωστόπουλος από τα Δολιανά Αρκαδίας και Ιωάννης Αθανασίου από το Καστρί
Κυνουρίας.
Ιδιάζουσα περίπτωσις του Ιερέως
Παναγιώτου Ασημάκη εκ Δωρίδος, διέθεσε όλην την περιουσίαν του και παρέμεινε
φτωχός.
Οι κληρικοί στην διάρκεια της
Τουρκοκρατίας ήσαν πνευματικοί οδηγοί των υποδούλων Ελλήνων, και με κάθε μέσον προσπαθούσαν να
κρατήσουν ψηλά το φρόνημα του λαού.
Γυμνοί και ξυπόλυτοι, νηστικοί και
βασανισμένοι, αλλά με ένα πανίσχυρο όπλο στο χέρι τον ‘‘ΣΤΑΥΡΟ’’, ξεκίνησαν οι
παπάδες από όλα τα χωριά και τις πόλεις και ρίχτηκαν στον αγώνα.
(Ο Κλήρος στην Εθνεγερσία του 1821,
Δημητρίου Γ. Πανοπούλου σελίδα 588).
Όταν το έτος 1825, ο Ιμπραήμ
αποβιβάστηκε στην Πελοπόννησο, η Ελληνική Κυβέρνησις, στις δύσκολες αυτές
στιγμές, στον Κλήρο προσέτρεξε.
Πρωτομάστορας της λευτεριάς ο Κληρικός
τρέχει παντού πρώτος και διδάσκει με το παράδειγμά του.
Οι κληρικοί πότισαν αφειδώλευτα τα
πεδία των μαχών με το αίμα τους.
Οι Κληρικοί μας είναι οι στρατιώται,
τούτη την ώρα της κρίσεως.
Οι Κληρικοί μας δίδουν τιτάνιον αγώνα,
σε αντίξοες συνθήκες, και ευρίσκονται ανά πάσαν στιγμήν εις το πλευρόν των
εμπερίστατων αδελφών μας.
Η Εκκλησία μας δεν θα σταματήσει ποτέ
τον αγώνα της, αρκεί να μην διαρραγεί ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τον Ιερόν
κλήρον με το Χριστεπώνυμον πλήρωμα.
Είναι τώρα η ώρα, όλοι μας στις
ΕΠΑΛΞΕΙΣ. Εμπρός λοιπόν ας αρχίσομεν τον ωραίον και ευγενικόν αγώνα για την
Πίστη και την Πατρίδα. Όντως ανεκτίμητες οι δυο αυτές αξίες.
Διαχρονικά τα λόγια του ΄΄ΓΕΡΟΥ ΤΟΥ
ΜΟΡΙΑ, ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ : «Όταν πήραμε την απόφαση, στο όνομα του Χριστού,
να ελευθερώσουμε τη χώρα από τον Τουρκικό ζυγό, και πήραμε τα όπλα, είπαμε
πρώτα ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ και έπειτα ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.
Ο Κολοκοτρώνης και πάλι : « Έκατσα έως
που εσκαπέτισαν με τα μπαϊράκια τους, οπέ κατέβηκα κάτου΄ ήταν μια Εκκλησιά εις
τον δρόμον, (η Παναγία εις το Χρυσοβίτζι), και το καθισιό μου ήταν, όπου
έκλαιγα την Ελλάς. Παναγιά μου, βοήθησε και τούτην την φοράν τους Έλληνες να εμψυχωθούν,
και επήρα ένα δρόμο κατά την Πιάνα…. ».
Αυτά τα λόγια να γίνουν το εγερτήριον
και ορμητήριον σάλπισμα, να αντισταθούμε με το Σταυρό στο χέρι, σε όλους
αυτούς, τόσον εις την ενδοχώραν και εκτός αυτής, που επιβουλεύονται τα πλούσια
ιδανικά μας, με τα αναίσχηντα σχέδιά τους.
Είναι καιρός οι όψιμοι αυτοί διώκτες
της Εκκλησίας, να αλλάξουν πλεύσιν, και να ενταχθούν και αυτοί εις το σώμα της
Εκκλησίας.
Η Εκκλησία μακροθυμεί. Υπομένει.
Συγχωρεί τα παιδιά της που ξεστράτισαν.
Εάν όμως αφήσωμεν ανενόχλητες τις
προτάσεις των κ.κ. βουλευτών της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ, θα συνεχίζουν να
ξηλώνουν το υφάδι του Ελληνισμού. Κινούνται εκτός των ορίων του Συντάγματος,
αφού διαχωρίζουν τους Έλληνας ανάλογα με την πίστη τους.
Αν επιχειρηθεί μια Συνταγματική Αναθεώρηση,
με σκοπό τον θρησκευτικόν αποχρωματισμόν της Ελληνικής Κοινωνίας, για να
συμμορφωθούμε, δήθεν προς τα ξένα κέντρα αποφάσεων, Ευρωπαϊκή Ένωση, Μάαστριχ,
Συνθήκη Σέγκεν, τότε θα σηκωθούν από τους τάφους οι πατέρες μας, που μας
παρέδωσαν μια Ελλάδα ελεύθερη και χριστιανική, για να μας δούνε.
Ας προσέξουμε όμως, μήπως αντί να μας
καμαρώσουν, μας πετροβολήσουν για τα έργα μας.
Δεν πρέπει να μας ξεφεύγη, ότι από το
ακοίμητο κανδήλι της Αγίας Τραπέζης, και της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως,
άναψε στις ψυχές των Ελλήνων η φλόγα για την Λευτεριά.
Στο Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου
Καλτεζών, συνέρχεται η πρώτη Παμπελοποννησιακή Γερουσία για τον Αγώνα.
Σήμερα το ζητούν οι περιστάσεις, να
ανάψει και τώρα η φλόγα για την ΝΕΑ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΣ.
Και πάλι σε Μοναστήρι να συνέλθει η
καινούργια Γερουσία, από ακραιφνείς ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ για τον νέον ΑΓΩΝΑ.