Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.

..

..
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

Κλίμαξ και πύλη.

IMG_9584
Στον Ιερό Ενοριακό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Σιτοχωρίου, ιερούργησε το Σάββατο, 17 του μηνός Αυγούστου ε.ε, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Δαμασκηνός, μεθεορτίως της πανηγύρεως της ενορίας, παρουσία του Δημάρχου Διδυμοτείχου Παρασκευά Πατσουρίδη, του Διοικητού της 30ης Ταξιαρχίας Ταξιάρχου Λύσανδρου Ξηρογιάννη και πολυπληθούς εκκλησιάσματος.

Με αφορμή, λοιπόν, την θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως, σχολιάζοντας τα περί του ιερού προσώπου της Θεοτόκου σημείωσε:  «η εορτή της Κοιμήσεως της Παναγίας είναι βαθιά χαραγμένη μέσα στις καρδιές μας, μέσα στις συνήθειές μας, μέσα στις παραδόσεις μας. Και τούτο διότι είναι αποτυπωμένη και ριζωμένη μέσα στην θεολογική αλήθεια της αγίας μας Εκκλησίας. Η Παναγία είναι ένα μοναδικό πρόσωπο μέσα στη θεία οικονομία. Εκτός από Θεοτόκος και Παναγία, η Παρθένος της Ναζαρέτ, όπως αναφέρει σε μια θαυμάσια ομιλία του ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αποτελεί το μεθόριο της κτιστής και ακτίστου φύσεως. Αποτελεί δηλαδή το σύνορο, εκεί που συναντάται, εκεί που εφάπτεται κατά κάποιο τρόπο ο κτιστός, ο φτιαχτός από τα χέρια του Θεού κόσμος, με την άκτιστη φύση του Θεού. Οι άγγελοι μπορεί να μην είναι υλικοί, αλλά είναι κτιστοί. Η Παναγιά γεννήθηκε υλική, αλλά είναι και πνευματική. Είναι υπερτέρα των αγγέλων κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, διότι στο πρόσωπο της, όπως προαναφέραμε, συναντάται η κτιστή με την άκτιστη φύση. Επίσης είναι η κλίμαξ και ή πύλη, όπως διαβάζουμε στα αναγνώσματα της εορτής, που μετάγει τους εκ γης προς ουρανό. Αρπάζει όσους βρίσκονται στη γη και της εκχωρούν το δικαίωμα, και τους αναγάγει ειρηνικώς στον ουρανό. Είναι το πέρασμα από τη γη στον ουρανό. Γι’ αυτό λέγουν οι θεολόγοι Πατέρες της Εκκλησίας μας πως δεν υπάρχει δωρεά του Θεού, στον κτιστό κόσμο που να μην περνάει μέσα από την Παναγία. Και δεν υπάρχει δυνατότητα να μπορέσει κανείς να προχωρήσει στον  πνευματικό κόσμο του Θεού παρά μόνο μέσα από την πύλη της Θεοτόκου».