Στον Ενοριακό Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Κορίνθου λειτούργησε χθες Κυριακή, 31 Μαΐου 2020, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος, πλαισιούμενος από τους συνοδούς του Κληρικούς και τους Εφημερίους του Ι. Ναού.
Στον
λόγο του, λίγο πριν την Απόλυση της Θ. Λειτουργίας, ο σεπτός
Ποιμενάρχης μας, εμπνεόμενος από την εορτή της ημέρας, τόνισε ότι η
Εκκλησία προκειμένου να έχει ως κεφαλή Της τον Χριστό, πνοή Της το Άγιο
Πνεύμα και να προσφέρει στους πιστούς Της την αιώνιο ζωή και την
αθανασία, συγκροτήθηκε σε Σώμα. Η Εκκλησία μας μία Κυριακή πριν την
Πεντηκοστή εορτάζει τους Αγίους Θεοφόρους Πατέρες που συγκρότησαν την Α’
Αγία και Οικουμενική Σύνοδο, η οποία συνέταξε τα πρώτα επτά άρθρα του
Συμβόλου της Πίστεως, διδάσκοντάς μας και περιγράφοντας μας τι ακριβώς
πιστεύουμε. Ανά τους αιώνες, κάθε φορά που η Εκκλησία αντιμετώπιζε ένα
σοβαρό πρόβλημα, συγκροτούσε τις Οικουμενικές Συνόδους προκειμένου να
διασφαλίσει την Ορθή Πίστη. Οι Πιστοί οφείλουμε, εάν θέλουμε να
ονομαζόμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί και να σώσουμε τις ψυχές μας, να
παραμένουμε εδραίοι στην Πίστη των Αγίων Πατέρων και να υπακούουμε στην
Σύνοδο και στους Επισκόπους, γιατί μόνο έτσι βαδίζουμε τον δρόμο της
Εκκλησίας και μένουμε ασφαλείς υπό την σκέπη της Αγίας Τριάδος.
Ολοκληρώνοντας, προέτρεψε τους Πιστούς να αποφεύγουν τις «κορώνες» και
τις κραυγές μισαλλοδοξίας και να στηρίζουν τις ελπίδες τους στον Κύριο
ημών Ιησού Χριστό, γιατί Αυτός είναι το Α και το Ω, η αρχή και το τέλος
και πάντοτε Αυτός έρχεται, μετά την οποιαδήποτε καταστροφή, να δώσει την
λύση και την σωτηρία.
Την ίδια ημέρα ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος τέλεσε Αρχιερατική Θ. Λειτουργία στον Ενοριακό Ι. Ναό Αγίας Τριάδος Δερβενίου.
Ομιλήσας
προς το εκκλησίασμα ο άγιος Κεγχρεών αρχικά αναφέρθηκε στο ότι η εορτή
των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, καθορίστηκε να εορτάζεται
αμέσως μετά την Ανάληψη του Κυρίου μας και προ της Πεντηκοστής για να
επισφραγίσει όλες τις άλλες μέχρι σήμερα Δεσποτικές εορτές του Κυρίου
μας και όλο το έργο του Χριστού, ως Ομολογία της Εκκλησίας, αλλά και για
να μας προετοιμάσει για την Αγία Πεντηκοστή, διότι ο Ιησούς, ως
Θεάνθρωπος, είναι Αυτός που θα στείλει και το Πανάγιό Του Πνεύμα να
μένει αιωνίως στην Εκκλησία.
Τόνισε
επίσης ότι οι 318 Πατέρες ήταν πράγματι Θεοφόροι, διότι, ενώ η
παράταξις των Ορθοδόξων εφαίνετο αδύναμη σε σχέση με αυτή του Αρείου, το
Άγιο Πνεύμα, που επιστατεί στην Εκκλησία, έδωσε στους ολιγώτερους και
«ανίσχυρους» το χάρισμα της αληθείας και την δυνατότητα να εκφράσουν την
Πίστη της Εκκλησίας, να ερμηνεύσουν σωστά το Ευαγγέλιο του Χριστού και
τελικά να επικρατήσει η αλήθεια επί της πλάνης και του ψεύδους των
αιρετικών.
Δεν
παρέλειψε να αναφέρει ακόμη ότι και σήμερα όλος ο πόλεμος που γίνεται
εναντίον της Εκκλησίας είτε φανερά ή ύπουλα είναι από «Νεο-αρειανούς»,
δηλαδή από ανθρώπους, οι οποίοι θέλουν τον άνθρωπο όχι όμως τον
Θεάνθρωπο, δεν θέλουν τον Χριστό της Εκκλησίας που σώζει, αφού
πρεσβεύουν ότι μπορεί από μόνος του ο άνθρωπος να σωθεί, να γίνει ο
ίδιος «σωτήρας» του εαυτού του!
Προέτρεψε
τους Πιστούς να μένουν συνεπείς στην πίστη των Αποστόλων, των Προφητών
και των Πατέρων και να περιπατούμε οι πάντες αξίως της κλήσεως, όσοι δε
αδελφοί κλυδωνίζονται αλλά και το Έθνος μας, που κι αυτό βαδίζει
κλονιζόμενο, να επιστρέψουν στον Θεό των Πατέρων μας, ώστε όλοι μαζί να
ομολογούμε «ἔργῳ καί λόγῳ» την πίστη στον Θεάνθρωπο Χριστό προς σωτηρία
μας.
Ολοκληρώνοντας, και αφού μετέφερε τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου,
κάλεσε το ευσεβές Εκκλησίασμα να πράττουν και να ενεργούν στην ζωή τους
σύμφωνα με τα Ευαγγελικά προστάγματα, να ομολογούν δε τον Χριστό, ως
Υιό του Θεού, γιατί και με αυτόν τον τρόπο ενώνονται μετά του Χριστού,
επαληθεύοντας το Ευαγγελικό «ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς» (Ιω. ιζ’, 11)!
ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.