Παρών στήν πανηγυρική Θεία Λειτουργία ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας
κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενος ἀπό τόν Διάκονό του π. Κωνσταντίνο Ἰσαακίδη,
τόν καλλικέλαδο πολιό Ἐφημέριο τῆς Ἐνορίας Αἰδ. Οἰκ. π. Μακάριο Μπάρμπα
καί τόν Παν. Ἀρχιμ. π. Θεοφάνη Παπαδάκη, τόν ὁποῖο ὁ Ἐπίσκοπός μας
ἀπέστειλε βοηθό στόν κεκοπιακότα καί λίαν λαοφιλῆ ἐκλεκτό Ἐφημέριο. Ὃλοι
οἱ συγχωριανοί, ἀλλά καί οἱ Λειβαδιῶτες τῆς Θεσσαλονίκης μέ ζέση ψυχῆς
μετεῖχαν στήν Ἐθνική μνήμη καί τήν Εὐχαριστιακή Σύναξη ἐπλήρωσαν.
Ἐπικεφαλῆς τοῦ Λαοῦ ὁ δραστήριος Δήμαρχος Θέρμης κ. Θεόδωρος
Παπαδόπουλος πού σημειωτέον ἐπανεξελέγη στό ἲδιο ἀξίωμα γιά τήν τρέχουσα
τετραετία, ὁ Ἀντιδήμαρχος κ. Βασίλειος Μουστάκας, ὁ Πρόεδρος τῆς
Τοπικῆς Κοινότητος Λειβαδίου κ. Ἀριστείδης Τσιλιπάκος, ὁ νεοεκλεγείς
Πρόεδρος Καθηγητής κ. Δημήτριος Γουδήρας, ὁ Διοικητής Ἀστυνομικοῦ
Τμήματος Θέρμης κ. Ὀδυσσέας Σαληκυριάκης, ὁ Πρόεδρος Βάβδου κ. Νικόλαος
Κλαμούρης, ὁ Ἐπίτιμος Πρόεδρος τοῦ Παγχαλκιδικοῦ Συλλόγου κ. Μιχαήλ
Καρτσιώτης κ.ἂ.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του, ἀφοῦ ἀνεφέρθη ἐπ’ ὀλίγον στό ἱστορικό
τῆς ἡμέρας, δηλαδή στήν καταστροφή τοῦ Λειβαδίου καί στήν πυρπόληση τοῦ
Χωριοῦ καί τοῦ Ναοῦ τους, ἀνεφέρθη στήν Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων πού ἡ
Ἐκκλησία μας, διά τῶν Ἁγίων Πατέρων της, ἑορτάζει καί τιμᾶ ἀκριβῶς μετά
τήν Κυριακή τῆς Πεντηκοστῆς. Καί τοῦτο τό πράττει διότι οἱ Ἃγιοι εἶναι
οἱ πολύτιμοι καρποί τῆς Πεντηκοστῆς, εἶναι αὐτοί πού ἐγκατέλειψαν τά
πάντα καί ἀκολούθησαν τόν Κύριο καί ἒγιναν οἱ Φίλοι Του...
Ὁ Ἐπίσκοπός μας παρετήρησε ὃτι ἡ Ἐκκλησία κάθε φορά πού τελεῖ τή Θεία
Λειτουργία μαρτυρεῖ ὃτι Ἓνας εἶναι ὁ Ἃγιος καί Κύριος: Ὁ Ἰησοῦς Χριστός.
Τό Ἃγιο Σῶμα καί Τίμιο Αἷμα τοῦ Χριστοῦ εἶναι τά μόνα Ἃγια πού ἡ
Ἐκκλησία γνωρίζει. Γιά τοῦτο ὁ Ἃγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος διδάσκει ὃτι
“κανείς δέν ἒχει ἀπό μόνος του τόν ἁγιασμό, οὒτε εἶναι κατόρθωμα τῆς
ἀνθρώπινης ἀρετῆς, ἀλλά ὃλοι τόν ἒχουν ἀπό Ἐκεῖνον καί ἐξ αἰτίας
Ἐκείνου. Κι ὃπως, ἐάν κάτω ἀπ’ τόν ἣλιο τοποθετηθοῦν πολλοί καθρέφτες,
ὃλοι βέβαια λάμπουν κι ἀφήνουν ἀκτίνες καί νομίζεις ὂτι βλέπεις πολλούς
ἣλιους, ἓνας ὃμως στήν πραγματικότητα εἶναι ὁ ἣλιος πού ἀστράφτει σ’
ὃλους, ἒτσι καί ὁ μόνος Ἃγιος, ἐκχεόμενος στούς πιστούς, φαίνεται σέ
πολλές ψυχές καί πολλούς δείχνει ἁγίους,ἕνας ὃμως καί μόνος εἶναι ὁ
Ἃγιος”.
Περαίνοντας ὁ Δεσπότης διευκρίνισε ὃτι ἃγιοι καλοῦνται οἱ πιστοί ἐξ
αἰτίας τοῦ Ἁγίου, τοῦ Ὁποίου κοινωνοῦν τό ἃγιο Σῶμα καί τό ἃγιο Αἷμα,
κατά τόν Ἃγιο Νικόλαο Καβάσιλα. Ὁ κάθε Ἃγιος, λοιπόν, εἶναι ὁ Χριστός
ἐπαναλαμβανόμενος. Ἡ ἁγιοζωή εἶναι ἡ ζωή τοῦ Χριστοῦ παρατεινόμενη διά
τῶν Ἁγίων, εἶναι ἡ ζωή τοῦ σαρκωθέντος Λόγου τοῦ Θεοῦ πού
ἐπαναλαμβάνεται, λίγο ἢ πολύ, κατά τοῦτο ἢ ἐκεῖνο τόν τρόπο, στά
χριστοφόρα πρόσωπα τῶν Ἁγίων, στά πληρωμένα “διά Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ”. Καί
καθώς λέει ὁ Ἃγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς, οἱ Ἃγιοι μᾶς διδάσκουν πῶς
γίνεται ὁ ἂνθρωπος χριστός, γιατί ἐνδεδυμένοι τόν Χριστό, τόν ἲδιο τόν
Χριστό ἐνδύουν· γιατί φτάνουν νά γίνουν, ὡς υἱοί τοῦ Θεοῦ ἀπό τό θεῖο
βάπτισμα, καί οἱ ἲδιοι χριστοί!
Μετά τή Θεία Λειτουργία στό ὂμορφο Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἐνορίας δόθηκε
τό πλούσιο γιορταστικό κέρασμα, ἐπακολούθησε ἡ ἀπόδοση τιμητικῶν
διακρίσεων σέ ὑψηλά ἱστάμενα τέκνα τοῦ Λειβαδίου καί οἱ ἐκδηλώσεις
ἒκλεισαν μέ ἐξαίρετη ὁμιλία τοῦ Προέδρου τοῦ Πολιτιστικοῦ Συλλόγου καί
νεοεκλεγέντος Προέδρου τῆς Κοινότητος Ἀκαδημαϊκοῦ κ. Δημητρίου Γουδήρα,
μέ θέμα τήν πορεία τῆς ἱστορικῆς Κοινότητος τοῦ Λειβαδίου στούς αἰῶνες
καί τό μαρτυρικό ἱστορικό τῆς ἀντιστάσεως τοῦ χωριοῦ στούς Τούρκους, μέ
ἀποτέλεσμα τήν πυρπόλησή του τόν Ἰούνιο τοῦ 1821.
για όλες τις φωτογραφίες Εδώ