Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

ΟΙ ΔΥΟ ΑΓΙΑΣΜΟΙ ΤΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ.

Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ’.
Ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ μεγάλου λεγομένου Ἁγιασμοῦ τῶν Θεοφανείων τελεῖται τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς καί τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων μετά τό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας.
Καί στίς δύο περιπτώσεις τελεῖται ἡ ἴδια Ἀκολουθία. Μία μόνο διαφορά ὑπάρχει ὅτι ὁ <<Πρόλογος>> τῆς μεγάλης καθαγιαστικῆς εὐχῆς, ποίημα τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων Σωφρονίου (6ος αι.), δηλ. ἀπο τό <<Τριάς ὑπερούσιε...>> μέχρι τό <<συνεχόμενος φόβῳ ἐν κατανύξει βοῶ σοι>>, ἀναγιγνώσκεται μόνον κατά τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, ἐνῶ κατά τήν παραμονή ἡ εὐχή ἀρχίζει ἀπό τό <<Μέγας εἶ, Κύριε...>>.
Ὁ Ἁγιασμός καί τῆς παραμονῆς καί τῆς ἑορτῆς εἶναι ἀκριβῶς ὁ ἴδιος Ἁγιασμός. Δέν υπαρχει διάκριση οὔτε ὡς πρός τήν ἀξία, οὔτε τήν δύναμη, οὔτε τήν χρήση του. Ἔχουν τήν ἴδια ἁγιαστική χάρη. Εἴθισται νά ἀποκαλεῖται Μέγας Ἁγιασμός τῶν Θεοφανείων διότι τελεῖται μέ ἐπισημότητα καί μεγαλοπρέπεια. Ὁ τῆς παραμονῆς ὀνομάζεται καί Μικρός διότι τελεῖται ταπεινότερα. Καί οἱ δύο εἶναι ἴσοι μεταξύ τους.
Ὁ Ἁγιασμός εἴτε τῆς παραμονῆς εἴτε τῶν Θεοφανείων μπορεῖ νά φυλαχθεῖ στό σπίτι μέ τόν ἀνάλογο βέβαια σεβασμό καί τόν χρησιμοποιοῦμε σέ κάθε ἐπιτήδειο χρεία. Μποροῦμε νά ἁγιάσουμε τό σπίτι, τό γραφεῖο, τό κατάστημα, τό αὐτοκίνητο, τό κτῆμα, τήν θάλασσα, τά ποτάμια, τίς λῆμνες, τίς δεξαμενές, ὅλη τήν ἄλογη δημιουργία τοῦ Θεοῦ. Ἐννοτεῖται ὅτι ὁ Ἁγιασμός δέν ταυτίζεται μέ τήν Θεία Κοινωνία. Ἄλλο εἶναι ὁ Αγιασμος, ἄλλο ἡ Θεία Κοινωνία. Τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων ἡ σειρά λήψεως εἶναι ὡς ἐξῆς: Πρῶτα θά κοινωνήσουμε Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ, μετά θά φᾶμε τό ἀντίδωρο καί ακολουθως θά πιοῦμε Ἁγιασμό.