Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος, ἀνεφέρθη ἀρχικῶς στό φοβερό μαρτύριο τοῦ Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου, Χιλιάρχου τοῦ Ρωμαϊκοῦ Στρατοῦ, ὁ ὁποῖος σέ ἡλικία 26 ἐτῶν ἐπί Διοκλητιανοῦ (306 μ.Χ.) πότισε μέ τό αἷμα του τή Θεσσαλονίκη μας καί δίδαξε κυρίως μέ τό παράδειγμά του τούς νέους τῆς ἐποχῆς του στή Χαλκευτική Στοά τῆς Ρωμαϊκῆς Ἀγορᾶς τῆς Συμβασιλευούσης. Κατόπιν ὁ ὁμιλητής τόνισε τή σημασία πού εἶχε γιά τή νεόφυτη τότε πίστη τοῦ Χριστοῦ τό παράδειγμα τῶν μελῶν τῆς νέας θρησκείας, ἀλλά καί διαχρονικῶς τήν ἀποτελεσματικότητα πού ἔχει τό φωτεινό ὑπόδειγμα ζωῆς τῶν Χριστιανῶν σέ κάθε κοινωνία!
Μάλιστα ὁ Σεβασμιώτατος ἀπό τήν Β΄ προς Κορινθίους Ἐπιστολή τοῦ Θείου Παύλου, ὑπενθύμισε τό φοβερό λόγιό του πρός ὅλους τούς Χριστιανούς: «Ἐν παντί συνιστῶντες ἑαυτούς ὡς Θεοῦ διάκονοι», δηλαδή, «Σέ κάθε βῆμα τῆς ζωῆς σας νά παρουσιάζετε τούς ἑαυτούς σας ὡς διάκονο τοῦ Θεοῦ» (Β΄ Κορ. στ΄4)!
Μέ βάση αὐτό τό ‘’ἐν παντί’’ ὁ Ἐπίσκοπός μας διεχώρισε τούς Χριστιανούς διαχρονικῶς σέ δυό μεγάλες μερίδες: α) Τούς Χριστιανούς τῆς Κυριακῆς καί β) Τούς Χριστιανούς τῆς ἐπιλογῆς!
Οἱ ‘’Χριστιανοί τῆς Κυριακῆς’’ θεωροῦν τή Χριστιανική τους ἰδιότητα σάν ἕνα πανωφόρι, συνέχισε ὁ Μητροπολίτης, πού τό κρεμοῦν στόν Νάρθηκα τοῦ Ναοῦ. Τό ἐνδύονται κατά τή διάρκεια τῆς Θείας Λατρείας καί τό ἀποβάλλουν εὐθύς μετά τήν Ἀπόλυση. Καί βγαίνουν κατόπιν ἔξω στή κοινωνία, ζῶντας μιά ζωή ἐντελῶς ὅμοια, ἄν ὄχι καί χειρότερη, μέ τούς ἄλλους ἀνθρώπους. Πρόκειται γιά τούς Χριστιανούς ἐκείνους πού ἡ ἀσυνέπειά τους γίνεται ἀφορμή σκανδαλισμοῦ καί βλασφημήσεως τοῦ ὀνόματος τοῦ Θεοῦ ἀνά τά Ἔθνη, ὅπως θά ἔλεγε ὁ Παῦλος.
Οἱ ‘’Χριστιανοί τῆς ἐπιλογῆς’’, διαλέγουν ἀπό τή Χριστοζωή ὅ,τι εὐχάριστο καί εὐπρόσιτο σ’ αὐτούς. Καί ἔτσι πλάθουν ἕνα τύπο ‘’Χριστιανοῦ’’, στόν ὁποῖο ἐλάχιστα καί ἀμφίβολα χριστιανικά στοιχεῖα ὑπάρχουν, ἐνῶ στήν πραγματικότητα χτίζουν ἕνα μεῖγμα ἀνθρωπαρέσκειας, συμβιβασμῶν καί ψυχοκοινωνικῶν ἀπωθήσεων, χωρίς δροσιά πνευματική, μά γεμᾶτο μέ ὑποκρισία καί αὐτοπροβολή!
Καταλήγοντας ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε: «Ἀπό ἐκεῖνο πού θά ‘’διαβάσει’’ ὁ ‘’κόσμος’’ στήν καθημερινή ζωή τῶν Χριστιανῶν, ἀπ’ αὐτό καί θά κρίνει καί θά ἐκτιμήσει ἤ θά ἀπορρίψει τή Χριστιανική ἀλήθεια! Ἰδίως ὁ νέος κόσμος γυρεύει παράδειγμα καί συνέπεια λόγων καί ἔργων ‘’ἐν παντί’’! Θέλει τή ζωή τοῦ Χριστιανοῦ νά εἶναι ἐπιστολή πού νά διαβάζεται καί νά προσεγγίζεται καί νά ἀναγνωρίζεται ἀπό ὅλους γιά νά ἐκτιμήσει τήν ἀξία τῆς Πίστεως! Διαφορετικά -καί ὄχι ἄδικα- θά στρέψει ἀλλοῦ τίς ἐπιλογές καί τό ἐνδιαφέρον του. Νά, λοιπόν, γιατί ὁ Μυροβλύτης Ἅγιος Δημήτριος ἀπολαμβάνει στούς αἰῶνες τήν ἐκτίμηση τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ καί κατατάσσεται μεταξύ τῶν πλέον λαοφιλῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας!»
Νά σημειωθεῖ ὅτι ὁ π. Κυπριανός Στραζέρου συνεχίζει ἐντατικῶς τήν ἁγιογράφηση τοῦ Ναοῦ τοῦ Μεγαλομάρτυρος, μέ τόν ἐξαίρετο ἁγιογράφο κ. Θεόδωρο Βογδάνο καί ἐπιπλέον τό νεότευκτο Πρεσβυτερεῖο πού ἐγκαινιάστηκε τό παρελθόν θέρος, τό ἐξόπλισε μέ ὑπέροχο καί προσιδιάζοντα στόν χῶρο μεράκι καί φροντίδα! Θερμές εὐχαριστίες ὀφείλονται στόν κ. Εὐάγγελο Ἀραμπατζῆ, Καλλιτεχνικό Διευθυντή τῆς Συμφωνικῆς Ὀρχήστρας Νέων Ἑλλάδος, γιά τή συμβολή του στή διευθέτηση τῶν πραγμάτων τῆς Πανηγύρεως.
για όλες τις φωτογραφίες: Εδώ