ευκαιρία
και ευλογία.
Μα σαν την κοιτάς
είναι τόσο
όμορφη
και έχει
υπέροχα
χαρακτηριστικά.
Της Φ. Μαριανού
Μάθαμε
και εμείς , πως έρχεται η Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα και τρέξαμε να την
προσκυνήσουμε , όπως χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα. Μοναδική
ευκαιρία για όλους εμάς που δεν αξιωθήκαμε να πάμε στα Πανάγια
προσκυνήματα. Μοναδική ευκαιρία και ευλογία. Μα σαν την κοιτάς είναι
τόσο όμορφη και έχει υπέροχα χαρακτηριστικά. Είναι πανέμορφη και και
όταν την κοιτάς κατάματα βλέπεις πως συμμερίζεται τον ανθρώπινο πόνο.
Πόσοι ομορφιά Θεέ μου μέσα σε μία εικόνα;... και με πόση κατανόηση μας
κοιτάει η ουράνια Μητέρα;;
Όλοι
την κοίταζαν με θαυμασμό και άφηναν κάθε ελπίδα τους στα χέρια της.
Όμορφο και το εκκλησάκι στο μετόχι, μα χάρη στην Παναγία το μάθαμε και
εμείς. Δεν είναι λίγο, σε καιρό κρίσης ο κόσμος να παίρνει δύναμη από
την Μεγαλόχαρη. Σήμερα μάλιστα το έχουμε περισσότερο ανάγκη από κάθε
άλλη φορά και μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για έναν Ορθόδοξος λαό, ο
οποίος είναι γεμάτος από βιώματα και εμπειρίες της πίστη μας.
Ευχόμαστε
μέσα από την καρδιά μας , δια των πρεσβειών της Θεοτόκου να μεσιτεύει
στον Κύριο για όλο τον κόσμο και να αξιωθούμε να την ξανασυναντήσουμε
την επόμενη φορά στους Άγιους τόπους .
Ιστορικό της Αχειροποίητης εικόνας
Σύμφωνα
με την Ιεροσολυμιτική παράδοση η Θαυματουργός Ιερή Εικόνα της Παναγίας
Ιεροσολυμίτισσας έχει αγιογραφηθεί τον 19ο αιώνα με θαυματουργικό τρόπο.
Φέρει χρονολογία 1870. Υπήρχε τον καιρό εκείνο μία αγιογράφος Μοναχή,
με το όνομα Τατιανή, από τη Ρωσική Ιερά Μονή της Μυροφόρου Αγίας Μαρίας
της Μαγδαληνής, που βρίσκεται στους πρόποδες του Όρους των Ελαιών,
απέναντι από την Ιερουσαλήμ. Καθώς κοιμόταν η Τατιανή είδε σε όραμα ότι
την επισκέφθηκε στο κελί της μία άγνωστη Μοναχή, η οποία της είπε:
«Αδελφή Τατιανή, ήλθα να με ζωγραφίσεις». Η Τατιανή απάντησε:
«Ευλόγησον, αδελφή, αλλά εγώ είμαι αγιογράφος και όχι ζωγράφος». Και η
Επισκέπτρια της λέγει: «Τότε να με αγιογραφήσεις». Η Τατιανή εξεπλάγη με
το θάρρος της ξένης και αποκρίθηκε: «Δεν έχω ξύλο (σανίδι), πού να σε
ζωγραφίσω;». Και τότε η Επισκέπτρια Μοναχή της δίδει ένα σανίδι
αγιογραφήσεως και λέγει: «Ζωγράφισε»! Αλλά ενώ ζωγράφιζε η Τατιανή τη
Μοναχή, είδε τα Άμφιά Της να γίνονται χρυσά, το Πρόσωπό Της να λάμπει
πολύ και Την άκουσε να λέγει:«Ω μακαρία Τατιανή, μετά τον Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά, θα με αγιογραφήσεις πάλι εσύ».Η
Τατιανή αντιλήφθηκε ότι αγιογραφούσε την Παναγία! Ταράχθηκε και
ξύπνησε. Αμέσως έσπευσε στην Ηγουμένη και της διηγήθηκε το όραμα. Η
Ηγουμένη δυσπίστησε και της είπε να πάει να κοιμηθεί και αύριο να
αγιογραφήσει μία εικόνα της Παναγίας. Καθώς όμως επέστρεφε, είδε να
βγαίνει από το κελί της φως και αισθάνθηκε ευωδία! Τότε ειδοποίησε την
Ηγουμένη και μαζί εισήλθαν στο φωτεινό και ευωδιάζον κελί, όπου είδαν το
θαύμα:Η Εικόνα του οράματος βρισκόταν μέσα στο κελλί πραγματική, Αχειροποίητη! Η Αγία αυτή Εικόνα της Παναγίας!Μετά από όλα αυτά, παρουσιάζεται πάλι η Παναγία στην Μοναχή και λέγει: «Να με κατεβάσετε κάτω στο σπίτι μου, στη Γεθσημανή».Πράγμα
που έγινε. Από τότε η Αχειροποίητος Αγία Εικόνα της Παναγίας
Ιεροσολυμίτισσας , βρίσκεται στο Ιερό Προσκύνημα του Θεομητορικού
Μνήματος της Γεθσημανής, που αποτελεί τον κενό τάφο της Παναγίας μας, το
ονομαζόμενο Κενοτάφιο και Θαυματουργεί. Αναφέρεται ότι και τις τρεις
φορές που πλημμύρισε ο Ιερός Ναός στη Γεθσημανή, η Εικόνα ανέβηκε μόνη
Της από τον μαρμάρινο θρόνο που βρίσκεται και στάθηκε στο σύστημα εξαερισμού, χωρίς να στηρίζεται πουθενά!