από : http://orchomenos-press.blogspot.gr/
Με κωδωνοκρουσίες
σε όλες τις πόλεις και τα χωριά της Βοιωτίας, τόπος καταγωγής αλλά ποιμενικής
δράσης επί 27 συναπτά έτη του Άγιου Θηβών και Λεβαδείας κκ. Ιερωνύμου,
διαδόθηκε απ άκρη σ άκρη στο Νομό μας η χαρμόσυνη είδηση της εκλογής του
σεβάσμιου Ιεράρχη μας στη θέση του εκλιπόντος Χριστόδουλου στον Αρχιεπισκοπικό
Θρόνο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος. Ο Θηβών και Λεβαδείας κκ. Ιερώνυμος είναι ο νέος
Αρχιεπίσκοπος, μετά και το β’ γύρο. Εξελέγη με 45 ψήφους έναντι 27 του Σπάρτης Ευσταθίου.
Και στην πρώτη ψηφοφορία προηγήθηκε με 33 ψήφους, έναντι 26 που συγκέντρωσε ο Σπάρτης
και από 7 οι Θεσσαλονίκης και Δημητριάδος. Οι εκλέκτορες ήταν τελικά 74, καθώς δεν
προσήλθε ο μητροπολίτης Κιλκισίου Απόστολος.
Εκλέχθηκε κατά
πλειοψηφία…
H διαδικασία ξεκίνησε
στη Μητρόπολη Αθηνών, κεκλεισμένων των θυρών, στις 9 το πρωί η εκλογική παρουσία
του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος θα εκδικάσει
οποιαδήποτε ένσταση εν λευκώ και τελεσιδίκως. Οι εκλέκτορες – μητροπολίτες είναι
τελικά 74, καθώς δεν προσήλθε ο μητροπολίτης Κιλκισίου, που κατέχοντας τα πρεσβεία
θα έπρεπε σύμφωνα με το νόμο να προεδρεύει της διαδικασίας. Χρέη προεδρεύοντος εκτελεί
λοιπόν ο τοποτηρητής του αρχιεπισκοπικού θρόνου, μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου
Σεραφείμ. Απόντες είναι επίσης οι μητροπολίτες Μαρωνείας, Λαγκαδά και Γυθείου ενώ
χηρεύουν οι μητροπόλεις Λευκάδας και Αττικής
Οι άτυποι υποψήφιοι, καθώς δεν υπάρχουν επίσημες υποψηφιότητες
και ψηφοδέλτια, ήταν τέσσερεις: οι Μητροπολίτες Σπάρτης Ευστάθος, Θηβών Ιερόνωμος,
Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Δημητριάδος Ιγνάτιος. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, το πρώτο
σημάδι ότι έχει εκλεγεί νέος αρχιεπίσκοπος θα "έρθει" από το άναμμα των
φανοστατών έξω από τη Μητρόπολη. Θα ακολουθήσει, σύμφωνα με το τελετουργικό, το
λεγόμενο "μικρό μήνυμα", δηλαδή ο προεδρεύων της διαδικασίας θα ενημερώσει
το νέο προκαθήμενο για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, ο οποίος με τη σειρά του θα
τους μιλήσει.
Στη συνέχεια ο νέος
Αρχιεπίσκοπος θα εξέλθει της Μητρόπολης και θα απευθυνθεί στους ιερείς και στους
λαϊκούς που θα είναι συγκεντρωμένοι έξω.
Πριν την έναρξη της εκλογικής διαδικασίας έγινε έλεγχος απαρτίας
-η οποία θεωρείται ότι υπάρχει, αν βρίσκονται στο μητροπολιτικό ναό τα 2/3 των ενεργεία
Μητροπολιτών- και ακολούθησε θεία λειτουργία, προεξάρχοντος, σύμφωνα με το τελετουργικό,
του νεώτερου μητροπολίτη, στη συγκεκριμένη περίπτωση του μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου,
πριν πάρουν τις θέσεις τους οι μητροπολίτες πίσω από τα παραβάν. Να σημειωθεί εξάλλου
ότι έχει δημιουργηθεί μία ασπίδα απενεργοποίησης κινητών στη Μητρόπολη, προκειμένου
να μην υπάρξουν διαρροές πριν τη λήξη της διαδικασίας, κάτι που πιθανόν δεν επετεύχθη
αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για τα αποτελέσματα της πρώτης ψηφοφορίας.
Στιγμιότυπο από πρόσφατη επίσκεψή του στην Σκριπού συνοδευόμενος από τον άξιο Ποιμενάρχη μας κκ. Γεώργιο και τον αξιαγάπητο εφημέριο π. Χαράλαμπο Χατζηχαραλάμπους |
Βιογραφικό του Μητροπολίτη
μας Θηβών και Λεβαδείας κκ. Ιερώνυμου.
Ο Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας Ιερώνυμος (κατά κόσμον Ιωάννης Λιάπης), γεννήθηκε
στα Οινόφυτα Βοιωτίας το 1938. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Αρχαιολογίας)
και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διετέλεσε υπότροφος του Ι.Κ.Υ.
(1ος σε πανελλαδική κλίμακα) στις βυζαντινές σπουδές. Μετέβη για μεταπτυχιακές σπουδές
στο Gratz Αυστρίας και στο
Regensburg και το Μόναχο της
Γερμανίας.
Εργάσθηκε ως πανεπιστημιακός βοηθός στην Αρχαιολογική Εταιρεία στην Αθήνα δίπλα
στον Ορλάνδο και ως φιλόλογος στη Λεόντειο Σχολή της Νέας Σμύρνης, στο 9ο Νυκτερινό
Γυμνάσιο Αθηνών, καθώς και στο Γυμνάσιο της Αυλώνος. Εγκατέλειψε την πανεπιστημιακή
του καριέρα μετά την ένταξή του στον ιερό κλήρο.
Υπηρέτησε ως Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών & Λεβαδείας
(1967-1978), ως Ηγούμενος των Ιερών Μονών Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σαγματά
(1971-1977) και του Οσίου Λουκά (1977-1981), ως Γραμματεύς και κατόπιν Αρχιγραμματεύς
της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (1978-1981). Το 1981 εξελέγη παμψηφεί
Μητροπολίτης Θηβών & Λεβαδείας. Συμμετείχε στις Επιτροπές Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως,
Εκκλησιαστικής Περιουσίας, Σχέσεων Εκκλησίας-Πολιτείας, Υποτροφιών και εργάστηκε
ως Αντιπρόεδρος του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπήρξε μέλος
μεικτών επιτροπών Πολιτείας και Εκκλησίας για την μελέτη θεμάτων για την μοναστη-ριακή
περιουσία (1986-1998) και την εκκλησιαστική εκπαίδευση (1986-1998) και Πρόεδρος
της επιτροπής Διαλόγου Κοινωνίας-Εκκλησίας (2005-2007).
Η συντριπτική πλειοψηφία των κληρικών της Μητροπόλεώς του (82 στους 110) είναι
πτυχιούχοι θεολογίας η διαθέτουν παράλληλα και δεύτερο πτυχίο (φιλόλογοι, αρχιτέκτονες,
ιατροί, γεωπόνοι, παλαιογράφοι, καθηγητές πληροφορικής, διδάσκαλοι, οικονομικών
επιστημών κ.α). Σε αυτούς συγκαταλέγονται ένας τακτικός καθηγητής της θεολογίας,
ένας λέκτορας της θεολογίας, τρεις διδάκτορες και πέντε μεταπτυχιακοί υποψήφιοι
διδάκτορες, με αποτέλεσμα να είναι η πρώτη Μητρόπολη στην Εκκλησία της Ελλάδος που
διαθέτει κληρικούς με τόσο υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
Με την ανύστακτη φροντίδα του και το ενδιαφέρον του αναπαλαιώθηκαν, επανδρώθηκαν
και λειτουργούν έξι ανδρικές Ιερές Μονές (σύνολο Μοναχών 45) και δεκαεπτά γυναικείες
(σύνολο Μοναχών 110). Ανάμεσα στις Μονές αυτές συγκαταλέγονται οι ιστορικές Μονές
του Οσίου Λουκά, Σαγματά, Οσίου Σεραφείμ, Μακαριωτίσσης, Ευαγγελιστρίας, και Ιερουσαλήμ.
Στο συγγραφικό του έργο συγκαταλέγονται πολλά άρθρα, μελέτες και βιβλία θεολογικού,
κοινωνικού και ιστορικού περιεχομένου, εκ των οποίων αυτό με τον τίτλο "Μεσαιωνικά
Μνημεία της Ευβοίας" βραβεύθηκε το 1970 με πρώτο βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών.
Το 2006 εξεδόθη ο πρώτος από τους τρεις τόμους έργου του με τον τίτλο "Χριστιανική
Βοιωτία".
Στο κοινωνικό του έργο ξεχωρίζουν η δημιουργία: οικοτροφείων, ορφανοτροφείου
με μορφή ανάδοχης οικογένειας (Θήβα), Στέγες Ηλικιωμένων (Θήβα, Λιβαδειά), Κέντρου
Επανένταξης Ψυχικώς Πασχόντων (Λιβαδειά), του Εκπαιδευτηρίου Δημιουργικής Απασχόλησης
Παίδων με Ειδικές Ανάγκες σε συνεργασία με άλλους φορείς του Νομού (Λιβαδειά), του
Κέντρου Πρόληψης για τα ναρκωτικά (Λιβαδειά), Συσσίτια Απόρων συμπεριλαμβανομένων
και οικονομικών μεταναστών (Θήβα), Συμβουλευτικούς Σταθμούς (Θήβα), Κέντρο Ιστορικών
και Αρχαιολογικών Ερευνών (Ζάλτσα-Ιερά Μονή Λυκούρεση), ενώ ως πρώην εκπαιδευτικός
έχει αναπτύξει μία ιδιαίτερη σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα της Βοιωτίας.
Στην Μητρόπολή του φρόντισε περαιτέρω για την δημιουργία και λειτουργία ενοριακών
πνευματικών κέντρων, κέντρων νεότητας στις περισσότερες των ενοριών της Μητροπόλεώς
του καθώς και προτύπων κατασκηνωτικών εγκαταστάσεων στο Παρνασσό. Με πρωτοβουλία
του ιδρύθηκε και λειτουργεί το Κέντρο Ερευνών της Ιστορίας και του Πολιτισμού της
Βοιωτίας, το οποίο συνεργάζεται με τα Πανεπιστήμια του Durham, Cambridge.
Στο Συνεδριακό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως στην Αλίαρτο Βοιωτίας, κοντά στην
Ιερά Μονή Ευαγγελιστρίας, διεξάγονται κατά καιρούς διάφορα συνέδρια. Έχει ξεκινήσει
συνεργασία με το τμήμα Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου ήδη έχουν υλοποιηθεί
τρεις κύκλοι μεταπτυχιακών σπουδών σχετικά με το περιβάλλον, γίνεται προσπάθεια
να δημιουργηθεί Ερευνητικό Κέντρο για το περιβάλλον στην υπο ανακαίνηση Ιερά Μονή
Ταξιαρχών (Δομβραίνα).
Πρωτοστάτησε για την δημιουργία -στην γενέτειρά του, στα Οινόφυτα- του Κέντρου
Ευαισθητοποιήσεως Πληθυσμού σε θέματα περιβάλλοντος και οικονομικών μεταναστών.
Οι αγώνες του και η συνεχής επαγρύπνησή του είχαν ως αποτέλεσμα: α) την ματαίωση
των σχεδίων των μαρτύρων του Ιεχωβά για την λειτουργία διεθνούς χιλιαστικού κέντρου
στην επαρχία του και β) την αξιοποίηση των εγκαταστάσεών του για τη λειτουργία Εθνικού
Κέντρου Απεξάρτησης.
Για την συμβολή του στο φιλανθρωπικό έργο της Μητροπόλεώς του που σχετίζεται
με την υγεία τιμήθηκε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Κραϊόβας στη Ρουμανία
με την απονομή του τίτλου του επιτίμου Διδάκτορα του εκεί Πανεπιστημίου. Επίσης
είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας (ΕΛΙΚΑΡ).