Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός
Αναστασιάδης
Δεν είναι μόνο η προτεσταντική εκκλησιολογία που
απεριφράστως διατύπωσε ο Μοσχοβίτης Πατριάρχης Κύριλλος ενώπιον του Λουθηρανού
Αρχιεπισκόπου της Φινλανδίας, για την οποία ήδη γράψαμε παραθέτοντας και το
σχετικό βίντεο (https://romalewfronimati.blogspot.com/2019/03/the-protestant-patriarch-of-moscow-video.html).
Εδώ και πολλά πολλά χρόνια, αιώνες μάλλον, οι Μοσχοβίτες κάνουν ό,τι μπορούν
για να μας διαβεβαιώσουν περί της αληθούς φύσεως της Εκκλησίας τους, η οποία
λειτουργεί και πολιτεύεται με τρόπους ξένους προς την Ορθοδοξία, προς τη Μία,
Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Γι’ αυτό και αντιδρούν στον
καθοριζόμενο από τους Ιερούς Κανόνες και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας
συντονιστικό ρόλο της Πρωτόθρονης και Πρωτεύθυνης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως,
του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Διότι έχουν de facto αποξενωθεί από το Σώμα της Εκκλησίας, γεγονός που τους έχει
καταστήσει μόνιμους «υιούς απειθείας», κατά το λόγο της Αγίας Γραφής.
Η πραγματικότητα αυτή είναι οδυνηρή, αλλά μαρτυρείται από τις
πράξεις και τους λόγους των ιδίων των υπευθύνων της Μοσχοβίτικης Εκκλησίας. Δεν
είναι ετεροπροσδιοριζόμενη κατηγορία, αλλά αυτοαποκάλυψη. Και πρέπει να την
εννοήσουν πάση θυσία όλα τα όπου γης μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, για να
φυλάξουν τους εαυτούς τους από την κοινωνία με τη λύμη αυτής της αιρέσεως, εάν
φυσικά επιθυμούν να παραμείνουν απρόσβλητοι από τις κακοδοξίες της και συνεπώς
εντός του Σώματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Στα παραπάνω πλαίσια μόνο αλγεινή εντύπωση προκαλούν οι
«πατρικές παραινέσεις» του Μητροπολίτη Ονουφρίου του Μοσχοβίτικου Πατριαρχείου
στην Ουκρανία προς κληρικούς, με τις οποίες ο ίδιος εκφράζει επισήμως και
ξεδιάντροπα την προτεσταντική θεολογία της Μόσχας, πειθήνιο όργανο της οποίας
δυστυχώς ήταν και παραμένει. Παραθέτομε σχετικό απόσπασμα από δημοσίευση στην
ιστοσελίδα ΡΟΜΦΑΙΑ:
“Παρουσία του
Μητροπολίτη Ονουφρίου πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 28 Μαρτίου η συνεδρίαση
κληρικών τριών Επισκοπών της περιοχής του Κιέβου. Η συνάντηση των κληρικών με
τον Μητροπολίτη Ονούφριο, έλαβε χώρα στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου
(Πετσέρσκαγια Λαύρα). Ο Επικεφαλής της Ουκρανικής Εκκλησίας του Πατριαρχείου
Μόσχας, απευθύνθηκε προς τους κληρικούς με λόγια πατρικά, υποστηρικτικά αλλά
και καθοδήγησης για το μέλλον. Αναφερόμενος στην εκχώρηση του Τόμου
Αυτοκεφαλίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Ο λεγόμενος
περιβόητος Τόμος, δεν λέω για την ποιότητά του, είναι Τόμος δουλείας, και όχι
ελευθερίας». «Για όλα τα σημαντικά ζητήματα πρέπει να απευθύνονται στον
Πατριάρχη Βαρθολομαίο, και αυτός να λέει τι πρέπει να κάνουν… Μιλάμε για μια
κωμωδία! Αλλά αυτή η κωμωδία έχει άλλη προοπτική, αφού στο μέλλον θα γίνει
ένωση με τους Ουνίτες, υπό το ωμοφόριο του Πάπα Ρώμης» - πρόσθεσε ο Μητροπολίτης
Ονούφριος. Επίσης ο Μητροπολίτης Ονούφριος πρόσθεσε: «Εμείς έχουμε απόλυτη
ελευθερία, κάνουμε ότι θέλουμε ως Εκκλησία. Όμως παρόλο αυτά πρέπει να
δουλεύουμε για τη σωτηρία μας. Ο Τόμος δεν δίνει σωτηρία στον άνθρωπο».” (Πηγή:
https://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/27866-mitropolitis-onoufrios-sto-mellon-tha-ginei-enosi-me-tous-ounites).
Είναι τόσο άγαρμπα διατυπωμένες οι προτεσταντικές θέσεις του
Ονουφρίου που δεν χρειάζονται ιδιαίτερη ερμηνεία. Ο καθένας μπορεί να
ανιχνεύσει το δηλητήριο της αιρέσεως πίσω από φράσεις όπως οι εξής: «Ο λεγόμενος περιβόητος Τόμος, δεν λέω για
την ποιότητά του, είναι Τόμος δουλείας, και όχι ελευθερίας. Για όλα τα
σημαντικά ζητήματα πρέπει να απευθύνονται στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, και αυτός
να λέει τι πρέπει να κάνουν… Μιλάμε για μια κωμωδία!» και «Εμείς έχουμε απόλυτη ελευθερία, κάνουμε ότι
θέλουμε ως Εκκλησία»...
Έτσι εννοούν οι Μοσχοβίτες την Εκκλησία: με την
προτεσταντική λογική των αυτοτελών, απόλυτα ανεξάρτητων τοπικών Εκκλησιών που
απλά συνδέονται μεταξύ τους με μια χαλαρή «συνομοσπονδία»... Το «Μία, Αγία,
Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» του Συμβόλου της Πίστεως πάει... περίπατο!
Ούτε το πιστεύουν, ούτε το ομολογούν και, κυρίως, ούτε πράττουν σύμφωνα με
αυτήν την αιώνια και αναλλοίωτη επιταγή της Εκκλησίας. «Εμείς έχουμε απόλυτη ελευθερία, κάνουμε ό,τι θέλουμε ως Εκκλησία»!!!
Μια δήλωση-αποκάλυψη του Ονουφρίου, με την οποία μπορεί κάλλιστα να γίνει δεκτός
μετ’ επαίνων στη Λουθηρανική, ή σε οποιαδήποτε άλλη Προτεσταντική, Εκκλησία.
Όχι όμως στην Ορθόδοξη Εκκλησία! Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι Μία, έχει Ιεραρχία,
έχει Πρώτο, έχει σύστημα, έχει συντονιστικό Κέντρο, το οποίο έχουν ορίσει οι
Άγιες και Οικουμενικές Σύνοδοι και η δισχιλιετής Ιερά Παράδοσή Της.
Στη διεφθαρμένη εκκλησιολογία της Μοσχοβίτικης Εκκλησίας η
Σύναξη των Προκαθημένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και εν γένει οι Πανορθόδοξες
Συνάξεις και Διασκέψεις, λειτουργούν όπως το «Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών»!
Δηλαδή, ως ένα άθροισμα αυτοτελών «Εκκλησιών», χωρίς κανένα ιεραρχικό σύστημα
και κανένα συντονιστικό Κέντρο. Μέσα από αυτούς τους σκοπέλους διήλθαν όλες οι
Προσυνοδικές Διασκέψεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας,
με τους Μοσχοβίτες να θέτουν διαρκώς προσκόμματα και ενστάσεις εκτός του πνεύματος
και της Παράδοσης της Ορθοδοξίας. Και, τελικώς, επειδή οι περισσότερες
Εκκλησίες, δόξα τω Θεώ, δεν συμφώνησαν με τη δική τους αιρετική θεώρηση,
αποφάσισαν την τελευταία στιγμή να μην συμμετάσχουν στην Αγία και Μεγάλη
Σύνοδο, παρασύροντας και μερικούς από τους «δορυφόρους» της Μόσχας στο ίδιο
τραγικό λάθος. Και σήμερα ακόμη, όσοι πολεμούν και συκοφαντούν την Αγία και
Μεγάλη Σύνοδο, ως μοιραία όργανα της μοσχοβίτικης προπαγάνδας, ουσιαστικά
ρίχνουν άφθονο βρώμικο νερό στο μύλο της προτεσταντικής εκτροπής των Ρώσσων και
υποσκάπτουν τα πατρώα θεμέλια της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Ευχής έργον να αφυπνισθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι
Ορθόδοξοι αδελφοί από όλα τα έθνη και να περιφρουρήσουν τους εαυτούς τους από
το σωτηριολογικό κίνδυνο που εκθέσαμε με όλα τα παραπάνω. Για να γίνει αυτό, θα
πρέπει όλοι να ανατρέξουν στις αυθεντικές πηγές και παρακαταθήκες της μακραίωνης
Εκκλησιαστικής Ιστορίας, να αναζητήσουν και να αποκαλύψουν στις συνειδήσεις τους
το απόθετον κάλλος της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας, έξω από την οποία δεν υπάρχει
Εκκλησία, άρα δεν υπάρχει και σωτηρία.