Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

«ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΟΣΟ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΘΕΟΣΤΑΛΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ».


Αὐτό ἦταν τό τελικό συμπέρασμα ἀπό τήν πρωτότυπη εἰσήγηση* τοῦ Παν/του Ἀρχιμ. π. Γρηγορίου Κωνσταντίνου Ἱεροκήρυκος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κασσανδρείας καί Καθηγητοῦ τῆς Ἀνωτάτης Ἀκαδημίας Θεσσαλονίκης κατά τήν Ἱερατική Σύναξη, τήν ὁποία συνεκάλεσε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος τή Δευτέρα 29η Ὀκτωβρίου 2018 στήν Ἀρναία.
Βάση τῆς εἰσηγήσεως τοῦ π. Γρηγορίου ἦταν τό νεοεκδοθέν βιβλίο του «Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ (ΦΡΟΥΝΤ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ)».

Ὁ εἰσηγητής στήν ἀρχή προσπάθησε νά δώσει ἕναν ὁρισμό τῶν ὀνείρων, σύμφωνα μέ τόν ὁποῖον «ὄνειρα εἶναι κληρονομική διαδοχή εἰκόνων, ἰδεῶν, συναισθημάτων καί αἰσθήσεων πού συμβαίνουν χωρίς τή θέληση καί τόν νοῦ κατά τή διάρκεια ὁρισμένων σταδίων τοῦ ὕπνου».
Στό πρῶτο μέρος, ἀφοῦ ἔκανε μία ἀναδρομή στούς ἀρχαίους Ἕλληνες φιλοσόφους καί τήν διδασκαλία τους περί ὀνείρων, παρουσίασε τή διδασκαλία τοῦ Φρόϋντ περί ὀνείρων μέ βάση τίς ψυχολογικές ἔρευνες καί παρατηρήσεις ἀπό ἱατρικῆς καί ψυχολογικῆς πλευρᾶς. Ὁ Φρόϋντ δέν πίστευε στήν μεταφυσική ἑρμηνεία τῶν ὀνείρων. Τόν ἐνδιέφερε ἀπό ἐπιστημονικῆς πλευρᾶς, ἄν μποροῦσαν τά ὄνειρα νά ἀποκαλύψουν κρυφές πλευρές τῆς ὕπαρξης καί τοῦ ἀσυνειδήτου.
Στή συνέχεια μίλησε γιά τίς αἰτίες τῶν ὀνείρων, τούς ἐσωτερικούς καί ἐξωτερικούς ἐρεθισμούς πού ἐπηρεάζουν τό περιεχόμενο τῶν ὀνείρων, γιατί ξεχνιοῦνται τά ὄνειρα, γιατί τά ἀνήθικα ὄνειρα, ποιά ἡ σχέση τοῦ ὀνείρου καί τῶν νοητικῶν ἀσθενειῶν, πῶς ἑρμηνεύονται τά ὄνειρα, γιά τἡ σημασία τῶν ὀνείρων τῆς παιδικῆς ἡλικίας, γιά τίς σωματικές πηγές τῶν ὀνείρων, γιά τά τυπικά ὄνειρα, γιά τά ὄνειρα κεκοιμημένων προσώπων κ.ἄ.
Στό δεύτερο μέρος παρουσίασε τήν Ὀρθόδοξη διδασκαλία γιά τά ὄνειρα. Ἀναφέρθηκε στά θεϊκά ὄνειρα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, στά ὄνειρα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καί τῆς Καινῆς Διαθήκης, τά ὄνειρα κατά τήν Πατερική Παράδοση (Τερτυλλιανός, Μέγας Ἀθανάσιος, Γρηγόριος Νύσσης, Ἰωάννης Χρυσόστομος, Γρηγόριος Διάλογος καί Ἰωάννης τῆς Κλίμακος) καί κατέληξε στή διδασκαλία τῶν συγχρόνων Ὁσίων Παϊσίου καί Πορφυρίου. Ὁλοκλήρωσε τήν ἐνδιαφέρουσα εἰσήγησή του μέ τόν προβληματισμό τῶν χριστιανῶν ἀπό τά ὄνειρα καί τήν ποιμαντική ἀντιμετώπιση.
Οὐσιαστικά τό δεύτερο μέρος τῆς Ὀρθοδόξου Διδασκαλίας ἦταν μιά ἀπάντηση στήν ἐπιστημονική προσέγγιση τοῦ Φρόϋντ. Οἱ Πατέρες ἔδωσαν ἐδῶ καί αἰῶνες τήν ἀπάντηση στό θέμα τῶν ὀνείρων: «ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΟΣΟ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΘΕΟΣΤΑΛΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ» (ὃσιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος). Αὐτή συνιστᾶ καί τήν καλλίτερη ποιμαντική ἀντιμετώπιση στήν προσπάθεια ἐξηγήσεως τῶν ὀνείρων.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἐξέφρασε τόν ἐνθουσιασμό του γιά τόν τρόπο παρουσίασης τῆς εἰσηγήσεως καί συνεχάρη τόν π. Γρηγόριο γιά τήν ὁμιλία καί γιά τήν συγγραφή τοῦ σχετικοῦ βιβλίου καί ἔγιναν ἐρωτήσεις στόν ὁμιλητή ἀπό τούς ἱερεῖς.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἔκλεισε στήν Ἱερατική Σύναξη μέ ἀναφορά σέ διάφορα τρέχοντα διοικητικά καί ποιμαντικά θέματα.


*Ἡ εἰσήγηση τοῦ Παν. Ἀρχιμ. π. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, μέ θέμα: Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ, ( Φρόϋντ καί ὀρθόδοξη διδασκαλία) σε pdf.  Εδώ

για όλες τις φωτογραφίες Εδώ