Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

«ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…»: Αρχιμ. Ιωαννίκιος Γιαννόπουλος: Η παρουσία των Αγίων είναι μία υπέρβαση της φύσης.

Οι άγιοι μάρτυρες είναι το άρμα του Θεού, με το οποίο ο Θεός φανερώνει τη δόξα και τη μεγαλοπρέπειά Του μέσα στην Εκκλησία, Αυτός που κάθεται επάνω στους Αγγέλους, κάθεται και μέσα στον άνθρωπο, στον Άγιο Του.

Ιερά αγρυπνία τελέστηκε την Τρίτη 28 Νοεμβρίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς. 
Ιερούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο Αρχιμανδρίτης Ιωαννίκιος Γιαννόπουλος, Ιεροκήρυκας και Διευθυντής του Γραφείου Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως 
Η αγρυπνία και η ομιλία εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει...».

Ο π. Ιωαννίκιος αναφέρθηκε στην αρχή στους εορτάζοντες πολύ σπουδαίους μάρτυρες του 3ουαιώνος μΧ, τον ένδοξο άγιο Φιλούμενο και τον δίκαιο άγιο Παράμονο που μαρτύρησε μαζί με άλλους 370 μάρτυρες της Νικομηδείας.
Στη συνέχεια τους συνέδεσε με τον Ψαλμωδό Δαυίδ που γράφει για τα άρματα του Θεού κι πως αυτά ερμηνεύονται μέσα στην ζωή της Εκκλησίας.
«Άρματα του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη είναι οι άγιοι Άγγελοι. Μας προσφέρει αυτήν την ωραία εικόνα του άρματος, του οχήματος επάνω στο οποίο κάθεται ο Θεός και φανερώνεται προς τους ανθρώπους,»
Η δύναμη και η μεγαλοπρέπεια του Θεού φάνηκε δια των αγγέλων, όταν ο Θεός έδωσε εντολή στα Χερουβείμ και με ρομφαία δίστομη έκλεισαν τη θύρα του Παραδείσου. Φάνηκε όταν κατά τον Ευαγγελισμό, ο αρχάγγελος Γαβριήλ, φανέρωσε το ένδοξο μυστήριο της θείας οικονομίας, στην Υπεραγία Θεοτόκο.
Κατά την Ανάσταση, όταν Άγγελος Κυρίου ανήγγειλε ότι ο Χριστός αναστήθηκε. Και στην Ανάληψη του Κυρίου στους ουρανούς, καθώς το Άγιο Πνεύμα έδωσε εντολή στους Αγγέλους να ανοίξουν τις πόρτες και να ανέβει ο Χριστός στους ουρανούς. Θα φανεί ακόμη η μεγαλοπρέπεια και η δύναμη του Θεού  δια των Αγγέλων, κατά την Δευτέρα Του Παρουσία., όταν θα κατέλθει ο Υιός του Ανθρώπου και θα τον περικυκλώνουν οι Άγιοι Άγγελοί Του.
Γίνεται φανερό, ότι οι Άγγελοι είναι τα άρματα του Θεού και ότι μεταφέρουν στους ανθρώπους και τον κόσμο τη δύναμη του Θεού.
Κατά τον Ιερό Χρυσόστομο, στην Καινή Διαθήκη άρματα του Θεού είναι οι άγιοι μάρτυρες.
Αυτός που κάθεται επάνω στους Αγγέλους, κάθεται και μέσα στον άνθρωπο, στον Άγιο Του. Κατοικεί μέσα του και μέσα από αυτόν φανερώνει την δύναμη Του.
Είναι οι Άγιοι μάρτυρες ο ναός στον οποίο κατοικεί ο Θεός.
Συνεχίζοντας παρατήρησε ότι  η έννοια του άρματος είναι διπλή. Άρμα είναι το ισχυρό μεταφορικό μέσο, αλλά και το νικηφόρο πολεμικό όργανο.
Οι Άγιοι με τα ιερά τους λείψανα, με τις ιερές εικόνες τους, με τα συναξάρια τους, είναι φορείς του Αγίου Πνεύματος. Είναι δοχεία μεταφοράς της χάριτος του Θεού, μέσα στους ανθρώπους.
Και δεν είναι τυχαίο, ότι η θεία Λειτουργία τελείται επάνω στα λείψανα των μαρτύρων.
Είναι θαυμαστός ο Θεός μέσα από τους Αγίους Του, δηλαδή οι  Άγιοι από μέσα τους αναδύουν την χάρη του Θεού και φανερώνουν την δόξα Του στους ανθρώπους.
Η δύναμη του Θεού φανερώνεται στους Αγίους, με τα θαύματα που επιτελούν, το ιαματικό τους χάρισμα, με την διάκριση, την διόραση και τα άλλα χαρίσματα που δίνει ο Θεός.
«Η παρουσία των Αγίων είναι μία υπέρβαση της φύσης, με την δύναμη που τους δίνει ο Θεός. Η παρουσία τους στην Εκκλησία είναι πηγή λυτρώσεως και ελπίδος, έναντι της απογνώσεως και της απελπισίας.
Οι Άγιοι μάρτυρες αν και σιωπούν, μιλούν στον καθένα από εμάς με την θεία χάρη που μεταδίδουν.
Αλλά ο Θεός έχει δώσει την δυνατότητα και στον καθένα από εμάς να γίνουμε άρματα Του, όταν προσερχόμαστε στα μυστήρια του Θεού και κυρίως στην θεία Ευχαριστία, όπου μεταλαμβάνουμε το Άχραντο Σώμα και το Τίμιο Αίμα Του και γινόμαστε σύσσωμοι και σύναιμοι Χριστού».
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου