Αρκετοί ήταν οι Αρκάδες και Αργολιδοίς που προσήλθαν για να λάβουν την ευλογία του Αγίου Νικολάου και της Παναγίας μας. Το Ιερό αυτό Μετόχι , απέχει μόλις τρία χιλιόμετρα από το χωριό Ελληνικό στο οποίο εφημέριος είναι π. Εμμανουήλ Ντάκαρης. Μαζί με τον πατέρα Εμμανουήλ την θεία λειτουργία τέλεσαν και οι ιερείς ,ο πρωτοπρεσβύτερος Πατέρας Κυριακός Λάτσωνας ,ιερέας του Ιερού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Νεστάνης και ο πατέρας Βασίλειος Καραχάλιος εφημέριος από το Παρθένι Μαντινείας.
Να
σημειωθεί πως την όλη διοίκηση και συντήρηση της Ιεράς Μονής αυτής έχει η
Δ\Επιτροπή της Ιεράς Μονής Γοργοεπηκόπου Νεστάνης Μαντινείας με πρόεδρο τον πατέρα Ιωάννη Σουρλίγγα, ο οποίος έχει κάνει τα πάντα ώστε το
μοναστήρι αυτό να γίνει γνωστό στον κόσμο , αλλά κυρίως να είναι και προσβάσημο
μιας και είναι χτισμένο μέσα στα βράχια του βουνού ,που βλέποντας το , μοιάζει
με αετοφωλιά. Είδη από πέρση που τελέσθηκε για πρώτη φορά η θεία λειτουργία ,τα
έργα ήταν εμφανή ,φέτος όπως είδαμε κι εμείς οι εργασίες έχουν προχωρήσει
,φτιάχτηκε πετρόκτιστη σκάλα συντηρήθηκε ο ναός , καθώς και ο περιβάλλον χώρος.
Στο τέλος της θείας λειτουργίας προσφέρθηκε πρωινό κέρασμα.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΗΣ
Ανατρέχοντας κανείς σε έγκυρες πηγές και διαβάζοντας
τον Κώδικα της Ιεράς Μονής Νεστάνης, υπ'αριθμ 1917 του 1536, ο οποίος
φυλάσσεται εις την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, βλέπουμε ότι το 1572 εις
το Μέγα Δένδρον (υπάρχει μέχρι της σήμερον ο κομμένος, υπερβολικά μεγάλος,
κορμός πουρναριού διπλά εις το Μετόχι), να αναφέρεται ... ότι εκτίσαμε Μετόχιον
επί Ηγουμενίας Ιωάσαφ, και άλλη αναφορά να λέγει ότι το 1796 ξαναδώσαμε
τριανταπέντε γρόσια δια την επισκευή του Μετοχίου της Αργολίδος. ( Με κάθε
επιφύλαξη μπορούμε να υποθέσουμε ότι, ίσως αυτές οι αναφορές του
Κώδικα της Μονής, αφορούν το συγκεκριμένο Μετόχι)
Εντύπωση προκαλεί επίσης η αναφορά της προσευχής, και του γενομένου θαύματος, του μοναχού Γερασίμου προς τον Άγιο Νικόλαο δια την απόκτησιν τέκνου του Αγά της εποχής εκείνης περί τα 1830, επ' ονόματι Σαλή Μπέη Χατζή-Μετόγλου. Όταν το θαύμα πραγματοποιήθηκε, ο Αγάς επίστευσε εις τον Άγιον Νικόλαον και προσέφερε ως αντάλλαγμα δώρο εις την Μονή μεγάλη κτηματική περιφέρεια εις την περιοχή εκείνην, παράλληλα ανακαίνισε και το Μετόχι του Αγίου και έκανε και το θέλημα του Καλογέρου να μην βλάψουν οι κατακτητές την περιοχή, όπως και έγινε και σε αυτό χρωστάει την ονομασία του το Χωριό Ελληνικό μέχρι σήμερα (Ελληνικός τόπος απάτητος ). Τελευταίος εκπρόσωπος ο οποίος προσέφερε σαν αντίδωρο προς την Παναγιά μας και τον Άγιο Νικόλαο την Λειτουργία του και την προστασία του ήταν ο ασκητικός και μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ Μάντης, Καθηγούμενους της Μονής, ο οποίος παρότι ολιγογράμματος, σεβάσθηκε τα επάξια βήματα των μακαριστών προκατόχων του που τίμησαν το άγιο και αιματοβαμμένο Ράσο, ενώ διεφύλαξε παραλλήλως και παρέδωσε σε εμάς μέχρι σήμερα την Ιστορία και την πορεία της Ιστορικής Μονής .
Εντύπωση προκαλεί επίσης η αναφορά της προσευχής, και του γενομένου θαύματος, του μοναχού Γερασίμου προς τον Άγιο Νικόλαο δια την απόκτησιν τέκνου του Αγά της εποχής εκείνης περί τα 1830, επ' ονόματι Σαλή Μπέη Χατζή-Μετόγλου. Όταν το θαύμα πραγματοποιήθηκε, ο Αγάς επίστευσε εις τον Άγιον Νικόλαον και προσέφερε ως αντάλλαγμα δώρο εις την Μονή μεγάλη κτηματική περιφέρεια εις την περιοχή εκείνην, παράλληλα ανακαίνισε και το Μετόχι του Αγίου και έκανε και το θέλημα του Καλογέρου να μην βλάψουν οι κατακτητές την περιοχή, όπως και έγινε και σε αυτό χρωστάει την ονομασία του το Χωριό Ελληνικό μέχρι σήμερα (Ελληνικός τόπος απάτητος ). Τελευταίος εκπρόσωπος ο οποίος προσέφερε σαν αντίδωρο προς την Παναγιά μας και τον Άγιο Νικόλαο την Λειτουργία του και την προστασία του ήταν ο ασκητικός και μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ Μάντης, Καθηγούμενους της Μονής, ο οποίος παρότι ολιγογράμματος, σεβάσθηκε τα επάξια βήματα των μακαριστών προκατόχων του που τίμησαν το άγιο και αιματοβαμμένο Ράσο, ενώ διεφύλαξε παραλλήλως και παρέδωσε σε εμάς μέχρι σήμερα την Ιστορία και την πορεία της Ιστορικής Μονής .