Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η μνήμη της Αγίας οσιοπαρθενομάρτυρος και αθληφόρου Παρασκευής.

Το εσπέρας του Σαββάτου 25 Ιουλίου ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό που τελέσθηκε στον σπηλαιώδη Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, Λιμένος Χερσονήσου.


Προ της Ακολουθίας του Εσπερινού ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος, συνοδευόμενος από Ιερείς της περιφέρειας Χερσονήσου, στρατιωτικές αρχές και τοπικούς άρχοντες, κατευθύνθηκε με πομπή προς τον λιμένα της πόλεως, όπου πραγματοποιήθηκε η τελετή υποδοχής της νέας Ιεράς Εικόνος της Αγίας μεγαλομάρτυρος και θαυματουργού Παρασκευής, Πολιούχου και Προστάτιδος της περιοχής Λιμένος Χερσονήσου. Ο Σεβασμιώτατος αφού ασπάσθηκε την Ιερά Εικόνα, με την άφιξή της στο λιμάνι, τέλεσε δέηση ενώπιον αυτής. Η τελετή ολοκληρώθηκε με την εναπόθεση της εικόνος στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό, όπου και θα ευρίσκεται στο εξής προς προσκύνηση, ίαση και θεραπεία των ασθενούντων.
Στο κήρυγμά του προς το πολυπληθές εκκλησίασμα ο σεβαστός Ποιμενάρχης ομίλησε για την βιωτή, τις αρετές και τα της Πίστεως κατορθώματα της Αγίας οσιοπαρθενομάρτυρος, αθληφόρου και θαυματουργού Παρασκευής: «Γνώρισε την Πίστη του Χριστού από τους ευσεβείς γονείς της και παρέμεινε σταθερή σε αυτήν μέχρι τέλους. Σταθερή, όταν έμεινε ορ­φανή από τους γονείς της σε νεα­ρή ηλικία. Σταθερή, όταν κλή­θηκε να διαχειρισθεί τη μεγάλη περιου­σία που κληρονόμησε από αυτούς. Στα­θερή, όταν έπρεπε να αποφα­σίσει τί θα κάνει στη ζωή της. Στα­θερή, όταν βρέθηκε ενώπιον του Ρω­μαίου αυτοκράτορος, ο οποίος τής ζήτη­σε να αρνηθεί την Πίστη της στον Χριστό για να μην στερηθεί τη ζωή της.
Πόσο δύσκολο είναι, αδελφοί μου, να μείνει κανείς, και πολύ πε­ρισσότερο ένας νέος άν­θρωπος, σταθερός στις αρχές, στις αξίες και στην Πίστη του, όταν αντιμετω­πί­ζει τόσους κλυδωνισμούς στη ζωή του. Πόσο δύσκολο είναι να μείνει κανείς σταθερός στην Πίστη του, όταν βρίσκεται μπροστά στο δί­λημ­μα να αρνηθεί ή την Πίστη ή τη ζωή του.
Ένας τρόπος μόνο υπάρχει για να το κατορθώσει: να αισθάνεται ο άνθρωπος ότι είναι τέ­κνο του Θεού. Να αισθάνεται ότι η επίγεια ζωή χωρίς τον Χριστό δεν έχει νόημα, γιατί είναι μία ζωή πού τελειώνει σε λίγα χρόνια με έναν οριστικό θά­νατο, ενώ η ζωή με τον Χριστό, όσο σύντομη και αν είναι, δεν τε­λειώνει στη γη, αλλά συνεχίζεται στον ουρανό, συνεχί­ζε­ται στη χα­ρά και τη μακαριό­τη­τα της Βασι­λείας του Θεού.
Αυτή την αίσθηση και αυτή τη βε­βαιότητα είχε και η Αγία Παρα­σκευή, και γι’ αυτό προτίμησε αντί να αρνηθεί τον Χριστό, να αρνηθεί τον προσωρινό κόσμο. Αντί να εγκαταλείψει την αγάπη του Χριστού, να αδια­φο­ρήσει για τις απειλές του Ρω­μαίου ηγεμόνος. Αντί να ενδια­φερ­θεί για την πρόσκαιρη ανά­παυ­ση του σώματός της, να μερι­μνήσει για την αιώνια ανάπαυση της ψυχής της κοντά στον Θεό.
Και έτσι ομολόγησε με γενναιό­τη­τα την Πίστη της και υπέμεινε το μαρτύριο με την βεβαιότητα ότι τίπο­τε δεν μπορεί να την χωρίσει από την αγάπη του Χριστού, για να την απολαμβάνει τώρα αιωνίως κοντά στον Θεό και να αποτελεί πρό­τυ­πο Πίστεως και αγάπης προς τον Χρι­στό, παράδειγμα για όλους εμάς που την τι­μούμε σήμερα. Να είναι πρότυπο σε μια εποχή κατά την οποία η Πίστη στον Χριστό συκοφαντείται και λοι­­δορείται, αλλά είναι η μό­νη την οποία έχουμε ανάγκη· γιατί είναι η μόνη που μέσα στην αβε­βαι­ό­τητα του κόσμου και της επο­χής μας μπορεί να μας δώσει τη δύναμη να σταθούμε όρθιοι και να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για να επιτύχουμε τον σκοπό της ζωής μας, έχοντας πάντοτε εμπιστοσύ­νη στον Θεό και τη δύναμή Του, αλ­λά και στις πρεσβείες των Αγί­ων μας και της Προστάτιδός μας, της Αγίας ενδόξου μεγαλομάρτυρος Παρασκευής της αθληφόρου, που πανη­γυρίζουμε σήμερα».
Τον λόγο έλαβε ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, Πανοσ. Αρχιμ. Εμμανουήλ Κατσαρός, ο οποίος ανέφερε περί της τελετής υποδοχής της Ιεράς Εικόνος: «Η πόλη μας σήμερα χαίρεται και σεμνύνεται αφού η χάρις του Θεού μας αξίωσε πριν από λίγο, με την ευλογητή παρουσία του Σεβασμ. Ποιμενάρχου μας κ. Γερασίμου, να υποδεχθούμε την εικόνα της Αγίας Παρασκευής. Μια εικόνα που φιλοτεχνήθηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο Εισοδίων της Θεοτόκου Ρογδιάς, υπό την καθοδήγηση του εξαίρετου αγιογράφου κ. Γεωργίου Χειρακάκη. Μια εικόνα η οποία αποτελεί καρπό ευκλεή και ιερό πόθο όλων των κατοίκων αυτού του ευλογημένου λιμανιού. Μια εικόνα που αντιπροσωπεύει τα ευγενή αισθήματα ευγνωμοσύνης Κλήρου και λαού προς την Προστάτιδα του τόπου αυτού, την Αγία Παρασκευή.
Η σεπτή εικόνα της Αγίας Παρασκευής είναι πλέον ανάμεσά μας, εκπληρώνοντας την επιθυμία μας. Είναι πλέον ανάμεσά μας για να ακούει τις προσευχές μας και να αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τις αγωνίες μας. Είναι ανάμεσά μας για να μεταδίδει την χάρη και την ευλογία της, για να δέχεται την αγάπη και τον σεβασμό μας. Ας της ανταποδώσουμε λοιπόν την αγάπη της, ας της ανταποδώσουμε την ευλογία που προσφέρει στην Ιερά Μητρόπολή μας και ιδιαιτέρως στον τόπο μας και ας της δώσουμε την υπόσχεση ότι θα αγωνιζόμαστε για να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της δικής μας αγίας ζωής».
Ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος, με την σειρά του, συνεχάρη τον Πανοσ. Αρχιμ. Εμμανουήλ Κατσαρό για την πρωτοβουλία της φιλοτέχνησης της Ιεράς Εικόνος της Αγίας μεγαλομάρτυρος και θαυματουργού Παρασκευής. Εξέφρασε δε τις εγκάρδιες ευχαριστίες του προς το Λιμενικό Σώμα Χερσονήσου και την Λιμενάρχη κ. Αθανασία Περισυνάκη, τον εντιμώτατο Δήμαρχο Χερσονήσου κ. Ιωάννη Σέγκο, αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν στην οργάνωση για την υποδοχή της Ιεράς Εικόνος στην πόλη της Χερσονήσου. Ευχαρίστησε επίσης τους Διοικητές του Αστυνομικού και Πυροσβεστικού Τμήματος Χερσονήσου, καθώς και τους Προέδρους όλων των συλλόγων και φορέων της πόλεως για την παρουσία τους στην πανήγυρη.
Την Κυριακή 26 Ιουλίου ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Καμινάκι Οροπεδίου Λασιθίου.
Τον Θείο Λόγο προς τους ευσεβείς χριστιανούς κήρυξε ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος, ο οποίος επεσήμανε περί της Εορτής: «Η Αγία Παρασκευή συγκαταλέγεται μεταξύ των Αγίων μεγαλομαρτύρων που όλοι τους είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό· οδηγήθηκαν στο θάνατο με βασανιστικό τρόπο· υπέστησαν το μαρτύριο στην περίοδο των Διωγμών της Εκκλησίας, επί του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, περίπου την πενταετία 300-305, ομολογώντας έτσι την Πίστη τους στο Χριστό».
Εν συνεχεία, διευκρίνισε τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία μας έχει καθιερώσει να τιμά τη μνήμη μιας σειράς Αγίων μεγαλομαρτύρων, ανδρών και γυναικών, μεταξύ αυτών και της Αγίας Παρασκευής, κατά τον μήνα Ιούλιο. «Η τοποθέτηση της μνήμης των Αγίων Μεγαλομαρτύρων κατά το μήνα Ιούλιο δεν έγινε καθόλου τυχαία. Η Εκκλησία μας προβάλλει τις εορτές της χορείας αυτής των Αγίων μετά την Εορτή των Αγίων Πάντων, την πρώτη Κυριακή του Ματθαίου, ενθυμούμενη έτσι τις πρώτες εκκλησιαστικές κοινότητες, τις κατά τόπους Αποστολικές εκκλησίες που οργανώθηκαν γύρω από τους Αγίους Μάρτυρες της Πίστεως».
Και προσέθεσε: «Οι μάρτυρες θεωρούνταν τα ζωντανά θεμέλια των Αγίων Τραπεζών, αφού είχαν δοξασθεί από το Χριστό. Γι’ αυτό και η Εκκλησία προέβαλε από την αρχή το παράδειγμα το Μεγαλομαρτύρων· για να παίρνουν δύναμη οι χριστιανοί από το παράδειγμά τους και να δέχονται την προστασία τους. Γι’ αυτό και οι πρώτοι χριστιανοί τελούσαν το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας επάνω στους τάφους των μαρτύρων, μέσα στις κατακόμβες. Αυτό εξηγεί και το γεγονός ότι στα εγκαίνια των εκκλησιών μας έχουμε καθιερώσει να τοποθετούμε στην Αγία Τράπεζα αποτμήματα ιερών λειψάνων».
Περαίνοντας την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε: «Η Εκκλησία μας είναι θεμελιωμένη επάνω στα φρικτά μαρτύρια που υπέμειναν διά την αγάπη και την Πίστη τους προς τον αληθινό Θεό οι Άγιοι Προφήτες, Απόστολοι και Μάρτυρες, όπως η Αγία Μεγαλομάρτυς Παρασκευή, που εορτάζουμε σήμερα. Η Εκκλησία λοιπόν ζει σε μία συνέχεια και μαρτυρία και ομολογεί την Πίστη της στο Χριστό, ως Προφητική επαγγελία. Την ζει ως Αποστολική αυτοπτική μαρτυρία. Την ζει ως μαρτυρία εν Αγίω Πνεύματι. Την ζει ως ομολογία μαρτυρίου. Την ζει ως ασκητική όραση! Γιατί όλοι οι Άγιοι έχουν την ίδια πίστη, γιατί ζουν και γεύονται τη Δόξα και τη Βασιλεία του Θεού».