Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

Κάπου χάσαμε τη μπάλα: Ο Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος κηρύσσει «γυμνή τη κεφαλή» Προτεσταντισμό...


Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης,
Κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκ Κρήτης.

Με έκπληξη, δυσάρεστη φυσικά, μάθαμε από την επίσημη ιστοσελίδα της Ιερας Μητροπόλεως Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας* -στον 21ο αιώνα, στον αιώνα της ταχύτητας της πληροφορίας, οπότε και έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα ιστορικά στοιχεία για να ανατρέχουμε σε αυτά- ότι υπάρχουν Ορθόδοξοι Αρχιερείς με αλλοιωμένη εκκλησιολογική συνείδηση!
Αλλιώς δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ο «γυμνή τη κεφαλή» Προτεσταντισμός της τελευταίας δημόσιας τοποθέτησης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας κ. Αμφιλοχίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Σερβίας, η οποία μάλιστα εκδηλώθηκε υπό τη μορφή κηρύγματος μετά τη Θεία Λειτουργία του περασμένου Σαββάτου, 26 Οκτωβρίου 2019, στη Μονή της Τσετίνιε, όπου είναι η έδρα της Μητροπόλεώς του! Πρόκειται για ένα καθαρό και γνήσιο Προτεσταντισμό.

Άραγε, η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, αποτελεί μια «συνομοσπονδία» τοπικών Αυτοκεφάλων Εκκλησιών με «αόρατη κεφαλή» τον Κύριό μας Ιησού Χριστό; Υπήρχε ποτέ, επί τόσους αιώνες, αυτό το σχήμα στην Εκκλησία; Ασφαλώς και η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού! Ασφαλώς και ο Χριστός είναι Κεφαλή της Εκκλησίας, όμως κάθε εκκλησιαστική κοινότητα έχει τον Πρώτο της, ο οποίος -«εις τόπον και τύπον Χριστού»- ενσαρκώνει την ενότητα και τον Κύριο Ιησού Χριστό.

Η λογική των σκέψεων του Μητροπολίτου Μαυροβουνίου θέλει μια επίπεδη συνομοσπονδία Εκκλησιών, ένα Φανάρι να υπάρχει για λόγους ρομαντισμού και ιστορίας πρώτο στον κατάλογο, και σε όλο αυτό το συνονθύλευμα πρώτος να είναι... ο Χριστός! Όμως, ποιος Χριστός; Εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, εκτός από το Ευαγγέλιο, έχουμε και την Ιερά Παράδοση, η οποία και μας όρισε ποια βιβλία θα αποτελούν την Αγία Γραφή! Η Εκκλησία, λοιπόν, μάς προβάλλει σε κάθε Κοινότητα τον Πρώτο. Στην ενορία, στην επισκοπή, στην τοπική Εκκλησία! Αν ισχύουν τα όσα λέει ο Σεβασμιώτατος κ. Αμφιλόχιος, τότε στη Σύνοδό τους, στη θέση του Πατριάρχου, να βάλουν την εικόνα του Χριστού! Και στην Επαρχία του το ίδιο. Να μην ειρηνεύει αυτός τον λαό του Θεού με το χέρι του, διότι ο Χριστός είναι η Κεφαλή! Αν αυτό δεν είναι Προτεσταντισμός, τότε τι είναι;...

Αφού κάθε Τοπική Εκκλησία έχει τον Πρώτο της, άρα και οι Πρώτοι αυτοί έχουν τον εν αυτοίς Πρώτο. Αλλιώς δεν γίνεται! Έτσι διδαχθήκαμε από την αρχή! Πρώτος ίσον διακονία, ευθύνη, Σταυρός. Όχι εξουσία με το «έτσι θέλω». Εξουσία βλέπουν τον Πρώτο όσοι προχωρούν στην ιστορία τους με αυτό τον τρόπο. Αν τώρα η ανάληψη ευθυνών έναντι σχισμάτων, έναντι αδικουμένων, έναντι του γενικού συμφέροντος της Εκκλησίας -όταν οι λοιποί αδιαφορούν- εκλαμβάνεται ως εξουσία, τότε ας εκλαμβάνεται. Αυτό είναι ο Πρώτος!

Πώς είναι δυνατόν να αδιαφορούμε για τα γύρω μας σχίσματα; Πώς είναι δυνατόν να αφήνουμε να πεθαίνουν άνθρωποι μακρυά από την κοινωνία της Εκκλησίας επειδή και μόνο είχαν διαφορετική άποψη, όχι φυσικά σε θέματα πίστεως αλλά σε δευτερεύοντα ζητήματα; Επειδή, επί παραδείγματι, δεν ήθελαν τον βίαιο εκρωσισμό ή εκσερβισμό τους ή ο,τιδήποτε άλλο παρόμοιο; Ησύχασαν οι τοπικές Εκκλησίες δημιουργώντας παράλληλες ιεραρχίες, όμως η σιωπή για όσους βρίσκονταν ή βρίσκονται στο σχίσμα νομίζουν ότι φιμώνει και τις φωνές των συνειδήσεων;

Σεβασμιώτατε άγιε Μαυροβουνίου,

Στην Ορθοδοξία έχουμε Πρώτο είτε το δέχεσθε είτε όχι! Δεν τελείωσε η Βασιλεύουσα Πόλη το 1453 όπως είπατε. Ευτυχώς το πιστοποιούν τα κείμενα μετά την Άλωση, αλλά και ο Τόμος της Αυτοκεφαλίας σας του 1879 και η ανύψωσή σας σε Πατριαρχείο, εν αναμονή ασφαλώς της μέλλουσας Οικουμενικής Συνόδου διότι μόνο τότε -και αν θα λάβετε την έγκριση της- θα είστε αληθινό Πατριαρχείο. Ως τότε, να ακούτε τη φωνή των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων και να σέβεστε επιτέλους. Μην έχετε το κόμπλεξ ότι εκχριστιανιστήκατε μια χιλιετία και πόσα χρόνια μετά! Εκεί είναι το πρόβλημα ή καλύτερα η ρίζα του προβλήματος.

Όλα πρέπει να μπουν σε μια τάξη, στην τάξη της Εκκλησίας, όπως την ήξερε πριν η αίρεση του εθνοφυλετισμού εισβάλει και διαφθείρει τις συνειδήσεις πολλών...

***

* Στο δημοσίευμα αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής:

Ο Αρχιεπίσκοπος Τσετίνιε και Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος είπε, σήμερα το πρωί, μετά τη Θεία Λειτουργία στο Ναό του Γενεθλίου της Θεοτόκου της Τσετίνιε, ότι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δεν μπορεί να ονομάζεται Προκαθήμενος της Ορθοδόξου Εκκλησίας και δεν μπορεί να αποφασίζει μόνος του για τα ζητήματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά τα προβλήματα αυτά πρέπει να λύνονται από Πανορθόδοξη Σύνοδο.

«Χθες είχαμε σύσκεψη με την επιτροπή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, που είχε ως επικεφαλής τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη, σχετικά με τα γεγονότα στην Ουκρανία. Δυστυχώς, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως συνεχίζει το αφήγημά του και δεν θα υποχωρήσει», είπε ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου.

Αυτός εξήγησε πως η επιτροπή αυτή βασίζει την στάση της για το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα στις παραδόσεις περί του ρόλου του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως μέσα στην ιστορία.

«Το πρόβλημά τους, και πρόβλημα πολλών άλλων, είναι ότι δεν καταλαβαίνουν πως οι καιροί άλλαξαν. Και εμείς, η Σύνοδός μας, έγραψε στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ότι η εποχή του Κωνσταντίνου ξεκίνησε με τον Ἀγιο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο και τελείωσε το 1453 με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους και το 1918 με το μαρτύριο της ρωσικής τσαρικής οικογένειας των Ρωμανώφ», είπε ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος.

Υπενθύμισε ότι η Κωνσταντινούπολη έπαιζε σημαντικό ρόλο από τότε που ο Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα από την Παλαιά στη Νέα Ρώμη.

Υπενθύμισε ακόμη ότι η Εκκλησία ήταν δεμένη με την εξουσία όταν αυτή ήταν χριστιανική, από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο μέχρι τον Τσάρο Νικόλαο.

Αυτός τόνισε ότι είναι αναγκαίο η Εκκλησία να θεμελιώσει το μέλλον της στους πρώτους αιώνες της ιστορίας της, όταν δεν είχε συνδεθεί τόσο με την εξουσία.

«Η σχέση εξουσίας και Εκκλησίας, η οποία είχε μεγάλη σημασία στην ιστορία, σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχει. Η Εκκλησία μας παρακαλεί τους αδελφούς στην Κωνσταντινούπολη να καταλάβουν ότι δεν γίνεται πλέον να αποφασίζει μόνο ένας, χωρίς να έχει σημασία αν αυτός είναι ο Κωνσταντινουπόλεως ή ο Βελιγραδίου», είπε ο Μητροπολίτης.

Αυτός επισήμανε ότι σήμερα τα κράτη είναι εκκοσμικευμένα, οι κυβερνήτες τις περισσότερες φορές είναι άθεοι και ότι «δεν γίνεται πλέον έτσι με την εξουσία».

«Στην εκκλησία του Χριστού υπάρχει μόνο μια κεφαλή, ο Χριστός, και δεν υπάρχουν άλλες κεφαλές, ούτε άλλοι επικεφαλής. Όλοι οι άλλοι είναι απόστολοι που μαρτυρούν αυτή την κεφαλή, τον Χριστό, ως κεφαλή της Εκκλησίας και την Εκκλησία ως Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική, στην οποία ανήκουμε και την οποία διακονούμε», συμπέρανε ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος.