Την Κυριακή 3 Μαρτίου 2019 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ιερούργησε στον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων στο χωριό Βιταλάδες.
Στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Κερκύρας ανέλυσε την Ευαγγελική περικοπή της ημέρας, τονίζοντας ότι ο Κύριος μάς περιγράφει ακριβώς πώς θα κριθεί ο κόσμος, όταν Εκείνος έρθει εν δόξη. Η περικοπή αυτή σκόπο έχει να αφυπνήσει τον Χριστιανό και να επισημάνει την συνεχή πνευματική εγρήγορση στην οποία πρέπει να βρίσκεται ο πιστός. Οι άνθρωποι θα κριθούν με κριτήριο το κατά πόσο αγάπησαν και διηκόνησαν τον αδελφό τους. Στο πρόσωπο του ελαχίστου συνανθρώπου μας βλέπουμε τον ίδιο τον Χριστό. Η προσφορά αυτή προς τον συνάνθρωπο δεν είναι ένας κοινωνικός ακτιβισμός, αλλά κένωση του εαυτού μας και προσφορά της αγαπώσας καρδίας μας.
Επιπροσθέτως ο Σεβασμιώτατος ανέφερε ότι ανάλογα με την ζωή που διάγει ένας άνθρωπος προγεύεται τον παράδεισο ή την κόλαση. Στην πρώτη περίπτωση ο πιστός άνθρωπος με τον πνευματικό αγώνα που δίνει, προσπαθεί συν Θεώ, να εκριζώσει την αμαρτία και να πραγματώσει το θέλημα του Ουρανίου Πατρός στην ζωή του, κοινωνώντας αγαπητικά με τον Δημιουργό του. Αντιθέτως την κόλαση, την ζωή με άλλα λόγια μακριά από την Χάρη της Αγίας Τριάδος, βιώνει ο άνθρωπος εκείνος που κλείνεται στον εγωϊσμό του και παραμένει αμετανόητος. Όλοι μας είμαστε αμαρτωλοί και πέφτουμε συνεχώς. Σημασία έχει, όπως μας διδάσκουν και οι Πατέρες της Αγίας μας Εκκλησίας, να ανορθωθούμε ξανά, μέσα από την αναγνώριση των λαθών μας ενώπιον του Χριστού και την ειλικρινή μας μετάνοια, κατά την εξομολόγηση. Ο χρόνος της παρούσης ζωής μας είναι χρόνος μετανοίας και αγώνος κατά του πονηρού. Κοντολογίς, μόνοι μας κρινόμαστε για τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε στην αιωνιότητα, είτε την Βασιλεία των Ουρανών, είτε το άσβεστο πυρ της γεένης.
Καταλήγοντας ο κ. Νεκτάριος κάλεσε τους πιστούς, καθώς εισερχόμαστε με την Χάρη του Κυρίου στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, στο στάδιο των αρετών, να εντείνουν τον πνευματικό τους αγώνα, ήτοι την προσευχή, την μετάνοια, τα έργα της φιλανθρωπίας και κυρίως την συμμετοχή στο μυστήριο των μυστηρίων, την Θεία Κοινωνία.