Του Σεβ. Μητρ. Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ.Ιερεμία
1. Στο σημερινό μου κήρυγμα, αδελφοί χριστιανοί, θα σάς μιλήσω για το Πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Και θέλω να σάς πω ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι απλά ένας άνθρωπος καλός, ο καλύτερος έστω απ᾽ όλους, δεν είναι απλά ένας σοφός, αλλά είναι Θεός. Γι᾽ αυτό και λέμε γι᾽ Αυτόν
«Δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν Χριστώ».
Τους καλούς και σοφούς ανθρώπους τους τιμούμε και τους σεβόμαστε, αλλά δεν τους προσκυνούμε. Αυτό αρμόζει μόνο στον Κύριον ημών Ιησού Χριστό, γιατί είναι Θεός.
1. Στο σημερινό μου κήρυγμα, αδελφοί χριστιανοί, θα σάς μιλήσω για το Πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Και θέλω να σάς πω ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι απλά ένας άνθρωπος καλός, ο καλύτερος έστω απ᾽ όλους, δεν είναι απλά ένας σοφός, αλλά είναι Θεός. Γι᾽ αυτό και λέμε γι᾽ Αυτόν
«Δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν Χριστώ».
Τους καλούς και σοφούς ανθρώπους τους τιμούμε και τους σεβόμαστε, αλλά δεν τους προσκυνούμε. Αυτό αρμόζει μόνο στον Κύριον ημών Ιησού Χριστό, γιατί είναι Θεός.
2. Το τί είναι ο Ιησούς Χριστός το ομολογοῦμε κάθε φορά όταν λέμε το
Σύμβολο της Πίστεως, το «Πιστεύω» μας δηλαδή, για το οποίο σάς μίλησα
στο προηγούμενο κήρυγμα. Θα έχετε παρατηρήσει, αδελφοί, ότι το
μεγαλύτερο μέρος του «Πιστεύω» το καταλαμβάνει η ομολογία μας στον Ιησού
Χριστό. Κατά το «Πιστεύω» μας λοιπόν ο Χριστός είναι (α) Κύριος. «Και
εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν», λέγουμε. Την λέξη αυτή «Κύριος» την
χρησιμοποιεί πάρα πολλές φορές η Παλαιά Διαθήκη και εκφράζει με αυτήν
τον Γιαχβέ-Θεό. Η πρώτη Εκκλησία πήρε ελεύθερα τον τίτλο αυτό «Κύριος»
και τον έδωσε στον Ιησού Χριστό, ομολογώντας με τον τίτλο αυτό την
θεότητα του Χριστού. Στην Καινή Διαθήκη πάλι συναντούμε σύντομες
εκφράσεις, στις οποίες ο Ιησούς Χριστός ομολογείται ως «Κύριος». Λέγει,
για παράδειγμα, ο απόστολος Παύλος: «Εάν ομολογήσης Κύριον Ιησούν...
σωθήση» (Ρωμ. 10,9). Και αλλού πάλι λέγει: «Ως ουν παρελάβετε τον
Χριστόν Ιησούν τον Κύριον, εν αυτώ περιπατείτε» (Κολ. 2,6· βλ. καί Α´
Κορ. 12,3).