Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Αργολίδα: Στο Μαλαντρένι γιορτάζουν την Παναγία την Μυρτιδιώτισσα.

Πανηγυρίζει με μεγαλοπρέπεια το Ιερό Παρεκκλήσιο της Υπεραγίας Θεοτόκου της επονομαζομένης Μυρτιδιωτίσσης στο χωριό Μαλαντρένι τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024.

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας στο ορεινό χωριό Μαλαντρένι του Δήμου Άργους Μυκηνών στην Αργολίδα, τελέστηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός ιερουργούντος του π. Δημητρίου Κωστόπουλου, ενώ έψαλε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιεροψαλτών Αργολίδας και Πρωτοψάλτης της Μητροπόλεως Αργολίδας Δημήτριος Καρκαλάτος.

Στο τέλος του εσπερινού ο νέος εφημέριος του Ιερού ναού Αγίου Αθανασίου Μαλανδρενίου π. Ζαχαρίας Τσακίρης , ευχαρίστησε τους Ιερείς και τους πιστούς για την τιμή που έκαναν να παραβρεθούν στο ορεινό χωριό του Μαλανδρενίου για να τιμήσουν την Παναγία. 
Το Ιερό Παρεκκλήσιο της Παναγίας μοναδικό σε όλη την Αργολίδα , βρίσκεται πάνω σε λόφο κι η θέα είναι πανοραμική . Σύμφωνα με την παράδοση η αυθεντική εικόνα της Θεοτόκου με το Χριστό βρέθηκε από ένα βοσκό σε μια κοιλάδα νοτιοδυτικά του νησιού γεμάτη από μυρτιές, που ονομάζονται «Μυρτίδια», τον 13ο αιώνα μ.Χ. Στην εικόνα αυτή αρχικά «διεκρίνοντο καθαρά τα χαρακτηριστικά μέχρι στέρνων» της Θεομήτορος και του Χριστού, «με την πάροδο του χρόνου όμως απέκτησε σταδιακά το σκούρο χρώμα». Το πιθανότερο είναι η ιστόρηση της εικόνας αυτής να έγινε από τον Ευαγγελιστή Λουκά (1ος αιώνας μ.Χ.). Στη θέση της «εύρεσης» ο πτωχός βοσκός έκανε ένα μικρό εκκλησάκι και στην περιποίηση του αφιέρωσε τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής του.
Μετά το θάνατο του ευσεβούς βοσκού, την περιποίηση του μικρού Ναού της Μυρτιδιώτισσας ανέλαβε ο Μοναχός Λεόντιος, ο οποίος με χρηματική βοήθεια Κυθηρίων μεγάλωσε λίγο το αρχικό εκκλησάκι και έκτισε γύρω του μερικά κελιά για τη φιλοξενία των προσκυνητών.
Όμως το πλήθος των προσκυνητών που κατέφθαναν από διάφορα μέρη δημιούργησε την ανάγκη ενός μεγάλου Ναού. Το δύσκολο αυτό έργο της ανέγερσης ξεκίνησε με πολύ ζήλο, προσπάθειες και εράνους ο δραστήριος Ιερομόναχος Αγαθάγγελος Καλλίγερος το 1841 μ.Χ. και σε δεκαέξι χρόνια έγινε ένα υπέροχο συγκρότημα που αποτελείται από μεγαλοπρεπή Ναό, ένα αριστουργηματικό πανύψηλο καμπαναριό και πολλά κελιά φιλοξενίας.
Ο μικρός Ναός της «εύρεσης», το Καθολικό, όπως λέγεται, παρέμεινε κάτω από το μεγάλο Ναό, διατηρείται σε άριστη κατάσταση και εκεί φυλάσσεται κατά τους χειμέριους μήνες η εικόνα της Παναγίας που η αγάπη των Κυθηρίων τη φύλαξε μέσα σε μια ολόχρυση επένδυση, αληθινό αριστούργημα φτιαγμένο από τον Κρητικό καλλιτέχνη Νικόλαο Σπιθάκη το 1827 μ.Χ.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι στο στέμμα της Πανσέπτου Εικόνας της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, υπάρχει προσαρμοσμένο «Πολυτιμότατον αδαμαντοκόλλητον εν σχήματι ημισελήνου χρυσούν κόσμημα». Ας θυμηθούμε την ιστορία του: Σύμφωνα με όσα ο αείμνηστος Σοφοκλής Καλόυτσης, ο υμνογράφος της Μυρτιδιώτισσας διέσωσε (ακολουθία Μυρτιδιωτίσσης, έκδοσις 5η, σελ. 149), βρισκόταν κάποτε στα Κύθηρα, κάποιος Τούρκος πλούσιος και επιφανής, εγκατεστημένος στην τουρκοκρατούμενη Κρήτη, ο οποίος ήταν Μωαμεθανός. Κάποια ημέρα παρατήρησε ασυνήθη συγκέντρωση κόσμου, στην πλατεία του Μητροπολιτικού Ναού του Εστευρωμένου στη Χώρα.
Ρώτησε τι συμβαίνει και του είπαν ότι το Νησί μαστίζεται από πολύμηνη ανομβρία και για αυτό θα πραγματοποιηθεί Λιτανεία της Αγίας Εικόνας της Μυρτιδιώτισσας, η οποία είχε ήδη κατέβει από το κάστρο που φυλασσόταν τότε και βρισκότανε μέσα στον Εσταυρωμένο. Όμως ο ουρανός ήταν καταγάλανος και δεν φαινόταν ούτε ίχνος νέφους στον ορίζοντα.
Ο Τούρκος εχλεύασε αυτή την ενέργεια γιατί η λογική έλεγε ότι δεν θα φέρει αποτελέσματα. Και ήταν τόσο σίγουρος για αυτό, που δήλωσε ότι εάν μετά την Λιτανεία επακολουθήσει βροχή, θα αφιέρωνε το χρυσό κόσμημα της ημισελήνου που είχε μαζί του, στην Ιερή Εικόνα
Η Λιτανεία έγινε με κατάνυξη και οι Κυθήριοι γονυκλινείς παρακάλεσαν για την λύση της ανομβρίας. Και το θαύμα έγινε. Μόλις η Ιερά Πομπή επέστρεψε στον Ναό, άρχισε να πέφτει ραγδαία βροχή.
Ο αλλόθρησκος τήρησε την υπόσχεση του και αφιέρωσε το κόσμημα στην Παναγία. Πότε έγινε αυτό δεν αναφέρεται. Ίσως έγινε πριν το 1837 μ.Χ.
Τότε έγινε η χρυσή επένδυση της Εικόνας από τον Καλλίτέχνη Νικόλαο Σπιθάκη και μάλλον αυτός έκανε την προσαρμογή της ημισελήνου στο στέμα της Παναγίας «Εις αιωνίαν ανάμνησιν του τελεσθέντος θαύματος της λύσεως της ανομβρίας». Πιθανό λοιπόν η αφιέρωση να είχε προηγηθεί του 1837 μ.Χ.
Το ορεινό χωριό Μαλαντρένι

Το Μαλαντρένι είναι ένα ημιορεινό χωριό της Αργολίδας, 17 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Άργους και ανήκει στο Δήμο Άργους-Μυκηνών.
Περιτριγυρισμένο από καταπράσινους λόφους και μικρές ρεματιές, το Μαλαντρένι βλέπει από υψόμετρο 300 μέτρων τον αργολικό κάμπο.
Στο Μαλαντρένι, γνωστό για την παράδοση που διατηρεί αλλά και τη φιλοξενία του. Το πανηγύρι του Μαϊθανασιού είναι μια ακόμα μεγάλη γιορτή για το Μαλαντρένι που γίνεται κάθε χρόνο στις 2 Μαΐου, ενώ στη γιορτή του τρύγου κάθε χρόνο στις αρχές Σεπτεμβρίου γίνεται μεγάλο γλέντι στην πλατεία του χωριού με χορούς από τον τοπικό χορευτικό σύλλογο.
Οι εκκλησίες στο Μαλαντρένι που θα δει ο επισκέπτης είναι πολλές, όπως ο Άγιος Αθανάσιος, η κεντρική εκκλησία στο χωριό και τα ξωκλήσια της Αγίας Σοφίας, του Προφήτη Ηλία, του Αγίου Φανουρίου, και άλλες. Αν θέλει να ξαποστάσει κανείς, το χωριό έχει δυο καφενεία και μια ταβέρνα για φαγητό.

Το Μαλαντρένι φημίζεται για το λάδι του και το εξαιρετικό κρασί του, προϊόντα με τα οποία ασχολούνται οι περίπου 500 κάτοικοι του χωριού.