Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του στον πανηγυρικό Εσπερινό ο Σεβασμιώτατος ανέφερε πως ατενίζοντας το ιερό πρόσωπο του Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου, «ατενίζουμε ουσιαστικά την θαυμαστή δημιουργία του Παναγίου Θεού και βλέπουμε εν σώματι πραγματοποιημένη τη θεία σχεδίαση του Δημιουργού και το υπέρτατο έργο της αγάπης Του» και τόνισε πως ο Προφήτης Ηλίας «πραγμάτωσε στη ζωή του και πραγματώνει και θα πραγματώνει έως το τέλος της ανθρώπινης ιστορίας, αυτό που ο Θεός σχεδίασε για τον άνθρωπο: να αποβεί επόπτης της μεγαλοσύνης Του, μέτοχος της αγάπης Του, κοινωνός της σοφίας Του. Να γίνει όμοιος προς Αυτόν».
«Όλος ο βίος του ήταν μια ανεπανάληπτη πραγμάτωση του θείου σχεδίου. Έζησε στους σκληρούς αιώνες προ Χριστού, πολλούς αιώνες προ Χριστού, αλλά ήταν ο απεσταλμένος, ο εραστής της Θείας Αγάπης», είπε στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως «ο Ηλίας, ο καθαρός στο σώμα και στην ψυχή, έγινε ηχείο του Θεού. Έγινε διαγγελεύς του θείου θελήματος και έφτασε σε τέτοιο ύψος, ώστε ο Θεός να υπακούει στον δούλον του και ο δούλος να υπακούει στον Θεόν Του. Να υπάρχει μία θαυμαστή αλληλοπεριχώρησις, μία ταύτισις, μία κοινωνία προσώπων».
«Ο Ηλίας είναι εκείνος ο άνδρας που είναι για όλους μας ίνδαλμα», ανέφερε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας παράλληλα πως «δεν είναι ινδάλματα αυτά τα σκοτεινά, τα χωματένια που εμφανίζονται στα τηλεοπτικά παράθυρα. Αυτά είναι εφήμερα, ρυπαρά, γεμάτα νοσογόνους καταστάσεις. Είναι θνησιγενή και ευεπίφορα κάθε είδους ανοησίας και φαιδρότητας. Ο Προφήτης Ηλίας είναι ίνδαλμα, γιατί υπερβαίνει τη χοϊκότητα, την ευτέλεια, τη μικρότητα, την αστάθεια με την ενδυνάμωση της ψυχής του». «Φτάνει στο σημείο να του μιλεί ο Θεός και να του αποκαλύπτει το ‘’είναι’’ Του», πρόσθεσε, κάνοντας λόγο για το θαυμαστό γεγονός που συνέβη μέσα στο σπήλαιο του όρους Χωρήβ.
Αναφέροντας πως «ο Ηλίας είναι ο άνθρωπος ο πραγματικός και για αυτό έγινε ο συνδετικός κρίκος Παλαιάς και Καινής Διαθήκης», υπογράμμισε ότι «είναι ένας εκ των δύο τιμιωτάτων προσώπων της Παλαιάς Διαθήκης που ενεφανίσθησαν κατά τη Θεία Μεταμόρφωση: ο Θεόπτης Μωυσής και ο ουρανοβάμων Ηλίας ο Θεσβίτης». «Ακόμη, ο άνθρωπος αυτός που δεν έχει γευθεί τον θάνατο τον σωματικό, αλλά ανελήφθη στον ουρανό εν σώματι για να γίνει το ορατό σημείο των εσχάτων της γης, είναι εκείνος που είναι προορισμένος κατά τον αποκαλυπτικό λόγο και προφητικό της ιεράς και οριακής Αποκαλύψεως του Ευαγγελιστού Ιωάννου, να έλθει στα έσχατα των καιρών και της ιστορίας των ανθρωπίνων πραγμάτων. Να έλθει ξανά πάλι, μαζί με τον δίκαιο Ενώχ, για να καταδείξει τον έσχατο αντίχριστο. Γιατί, ξέρετε, όποιος πολεμά τον Θεό, όποιος νομοθετεί εις βάρος του Θεού, όποιος μισεί τον Θεό είναι αντίχριστος», επεσήμανε και σημειώνοντας πως πορευόμαστε «στην ημέρα εκείνη την φοβερά των εσχάτων του κόσμου», τόνισε πως η ανοησία, η αμαρτία, η ακηδία, η αισχρότητα, η ασέλγεια νομοθετήθηκαν ως δήθεν έννομα αγαθά».
Σε άλλο σημείο του κηρύγματός του κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό, ο Σεβασμιώτατος ανέφερε πως «ο ιερός Προφήτης Ηλίας είναι ίνδαλμα και πρότυπο για τη δική μας πορεία και τον δικό μας δρόμο, γιατί έχουμε κληθεί ακριβώς να γίνουμε φίλοι του Θεού. Γι’ αυτό γεννηθήκαμε στον κόσμο».
Σήμερα το πρωί τελέστηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος κατά την διάρκεια του κηρύγματός του, αναφέροντας πως «ο Προφήτης Ηλίας είναι το αιώνιο πρότυπο κάθε ανθρώπου», «φίλος και οικείος του Θεού», υπογράμμισε πως «ο Πανάγιος Θεός μας χαρίζει σήμερα αυτό τον άντρα, τον αιώνιο άνθρωπο, για να γίνει για όλους μας παράδειγμα στην προσωπική μας πορεία. Να καταλάβουμε, επιτέλους, ότι έχουμε ευθύνη απέναντι στην αιωνιότητά μας». «Ο Προφήτης Ηλίας, οκτώ αιώνες προ Χριστού, κήρυξε την αληθινή πίστη ενώπιον του Βασιλέως Αχαάβ και της ειδωλολάτρισσας γυναίκας του Ιεζάβελ. Κυνηγήθηκε, διώχθηκε, έφτασε στις ερήμους και στις εξορίες, αλλά έμεινε πιστός και αμετακίνητος στην κοινωνία και τη σχέση με τον Πανάγιο Θεό».
«Δεν απέθανε ακόμη», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος, προσθέτοντας πως «περιμένει το τέλος της ιστορίας για να κατέλθει και πάλι εδώ στον κόσμο της φθοράς, να σηκώσει το προφητικό του χέρι και να δείξει τον έσχατο άνομο προς τα εκεί που βαδίζει ο κόσμος μας για την ανακήρυξη του εσχάτου ανόμου, του αντιχρίστου». «Σε κάθε εποχή υπάρχουν πολλοί αντίχριστοι», «αλλά στο τέλος της ιστορίας θα υπάρξει ο ένας και μοναδικός, ο απόλυτος κυρίαρχος του κακού» «που θα προσφέρει αίμα και οδύνη στους μαθητές του Χριστού», ανέφερε ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας: «Σήμερα που είμαστε στα προοίμια αυτών των καταστάσεων, στην προδρομική εσχατολογία, βλέπουμε να πλανώνται οι άνθρωποι με μυθεύματα αγαπολογίας, με δικαιωματισμούς, με υπερανθρωπισμούς, με μετανθρωπισμούς, με τόσες φαιδρότητες και ανοησίες για να επικρατήσει τελικά το μεγάλο σκοτάδι. Ο Ηλίας, λοιπόν, θα κατέβει και τότε ως διαχρονικός διαγγελεύς του Θεού, ως απεσταλμένος, για να δώσει την τελική μάχη με αυτό το θηρίο».
«Ποτέ ο λόγος του Θεού δεν λέει ψέματα ούτε υπερβάλλει, αλλά καταφάσκει την αλήθεια», είπε σε άλλο σημείο ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας πως «θα πρυτανεύσει το καλό και το αγαθό και θα πάψει να υπάρχει ο πόνος, η οδύνη και ο έσχατος εχθρός μας, ο θάνατος και θα καταργηθεί το κράτος του διαβόλου και των παθών και της απερινοήτου κακότητος».
«Καλούμεθα από εδώ ψηλά στον λόφο της Καστέλας να πάρουμε και εμείς μηνύματα για τη ζωή μας. Γιατί και εμείς είμεθα ομοιοπαθείς με τον Ηλία». «Δεν ήταν ένας υπεράνθρωπος και όμως κατόρθωσε να γίνει ισάγγελος. Ουράνιος άνθρωπος και επίγειος άγγελος», σημείωσε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως «για τον κάθε ένα από εμάς υπάρχει ξεχωριστός τόπος στην καρδιά και την αγάπη του Θεού». «Τόση είναι η πρόνοια και η αγάπη του Θεού για όλους εμάς. Για κάθε άνθρωπο. Γιατί ο Πανάγιος Θεός δεν είναι προσωπολήπτης» και θέλει να σωθούμε όλοι μας, «αλλά αυτό εναπόκειται και στη δική μας διάθεση, πρόθεση και συνέργεια».
«Ο Προφήτης Ηλίας έρχεται σήμερα να μας χαρίσει την επίγνωση αυτού του μεγαλείου και αυτής της ευθύνης που έχουμε απέναντι στον εαυτό μας και στον Κύριό μας. Εύχομαι να πάρουμε το μήνυμα και να ενδυναμώσουμε αυτή τη σχέση με τον καθαρό μας βίο». «Πρέπει να είμαι ατόφιοι, ακέραιοι, καθαροί και να αγωνιζόμαστε για αυτή την καθαρότητα της ζωής και ο Κύριος που βλέπει τον αγώνα μας, έρχεται συμπαραστάτης», είπε καταλήγοντας.
Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τον Εσπερινό ΕΔΩ και από τη Θεία Λειτουργία ΕΔΩ.