Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

Το αυτοείδωλο.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ

23. ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ (4-10 ΑΥΓ. 2024)

ΤΟ ΑΥΤΟΕΙΔΩΛΟ

π. Δημητρίου Μπόκου.

Ἐνῶ ὁ Χριστὸς βρισκόταν στὴν Καπερναούμ, τοῦ ἔφεραν γιὰ θεραπεία ἕναν παραλυτικό. Πρὶν θεραπεύσει τὸ σῶμα του ὁ Χριστός, θεράπευσε τὴν ψυχή του λέγοντας «ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι». Τὰ λόγια αὐτὰ ξένισαν τοὺς Φαρισαίους, ποὺ ἄρχισαν νὰ σκέφτονται, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ συγχωρεῖ κάποιος ἁμαρτίες; Αὐτὸ μπορεῖ νὰ τὸ κάνει μόνο ὁ Θεός. Κατ’ αὐτοὺς ὁ Χριστὸς διέπραττε ὕψιστη βλασφημία, σφετεριζόμενος δικαίωμα τοῦ Θεοῦ (Κυριακὴ ΣΤ΄ Ματθαίου).

Παλιότερα οἱ ἄνθρωποι διατηροῦσαν ἀκόμα τὴν εὐαισθησία τους στὸ θέμα τῆς ἁμαρτίας. Εἶχαν ἐνεργὸ μέσα τους τὸ κριτήριο τῆς ὀρθότητας τοῦ βίου. Καὶ τὸ κριτήριο αὐτὸ ἦταν ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ. Ἦταν γι’ αὐτοὺς ὁ ἀσφαλὴς ὁδηγός, τὸ συμβουλευτικὸ ἐγχειρίδιο τῆς ζωῆς, ὄχι κάποιος ἐπαχθὴς καὶ αὐθαίρετος καταναγκασμὸς τῆς ἐλευθερίας τους. Οἱ ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ δὲν ἦταν ἀκριβῶς ἐντολές, ἀλλὰ περισσότερο συμβουλές, ὑποδείξεις, ὁδοδεῖκτες γιὰ τὴν ἀσφαλῆ διέλευση μέσα ἀπὸ τὸ πολυποίκιλο κακὸ καὶ γιὰ τὴν ἐγγυημένη ἀνέλιξη στὴν ἀνέκφραστη ποιότητα ζωῆς ποὺ ὑποσχόταν ὁ Θεός. Οἱ ἄνθρωποι καταλάβαιναν σχετικὰ εὔκολα κατὰ πόσο βάδιζαν μὲ τοὺς κανόνες τοῦ Θεοῦ καὶ κατὰ πόσο λοξοδρομοῦσαν ἀπὸ αὐτούς. Τὸ αἴσθημα τῆς μετάνοιας καὶ τὸ αἴτημα τῆς συγχώρησης ἦταν συνήθως ζωντανὰ καὶ ἔντονα μέσα τους.

Σήμερα φτάσαμε σὲ μιὰ διαμετρικὰ ἀντίθετη κατάσταση. Ὁ ἄνθρωπος ἀπεμπόλησε κάθε ἔννοια ἁμαρτίας ἀπὸ μέσα του. Ὁ θεῖος νόμος δὲν ἔχει καμμιὰ ἐνεργὸ ἀπήχηση στὴ ζωή του, ὁ Θεὸς ἔπαψε νὰ ἀποτελεῖ τὸ κέντρο ἀναφορᾶς του. Τὸ κέντρο αὐτὸ μετακινήθηκε τώρα ἀπὸ τὸν Θεὸ στὸν ἄνθρωπο. Ὁ ἄνθρωπος ἀναφέρεται στὸν ἑαυτό του. Τὸν ἀναγόρευσε θεό. Ὁδηγός του εἶναι τὸ θέλημά του καὶ μόνο. Ὅ,τι μπορεῖ νὰ ἐπιθυμήσει ὁ ἄνθρωπος, ὅσο κακό, ἀνήθικο καὶ σάπιο κι ἂν εἶναι αὐτό, γίνεται κανόνας στὴ ζωή του. Ὁ ἄνθρωπος ἔγινε αὐτοείδωλο. Λατρεύει φανατικὰ τὸν ἑαυτό του. Προσκυνάει τὶς ὀρέξεις του, τὶς ἀναγορεύει σὲ ψευδοθεούς. Εἶναι τὰ ψευδοείδωλα τῆς ἐποχῆς μας. Ὁ ἄνθρωπος λατρεύει τὴν ἀσυδοσία του, ἔχει μεθύσει μέσα στὴν ψευδαίσθηση τῆς ψευδοθέωσής του, αὐτῆς ποὺ τοῦ ὑποσχέθηκε ὁ διάβολος. Ἡ ἁμαρτία στὴν ἀποθέωσή της! Ὁ ἄνθρωπος-αὐτοείδωλο εἶναι ἡ πλήρης ὑποδούλωση στὴν ἁμαρτία, στὰ πάθη.

Ποιὰ μετάνοια, ποιὰ ἐπίγνωση ἁμαρτίας, ποιὰ ἀνάγκη γιὰ συγχώρηση νὰ αἰσθανθεῖ ὁ ἄνθρωπος σήμερα, ὄντας βορὰ καὶ «κτῆμα τοῦ ἀλλοτρίου»; (ἅγ. Ἀνδρέας Κρήτης). Ὄχι μόνο λατρεύει τὰ πάθη του, ὄχι μόνο θεωρεῖ καλὸ τὴν ἁμαρτία του, ἀλλὰ καὶ προσπαθεῖ νὰ τὴν ἐπιβάλει παντοῦ μὲ κάθε τρόπο, μὲ πρωτοφανῆ μανία, μὲ καταναγκασμοὺς καὶ ἄκρως μεροληπτικὴ χρήση τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας. Ψηφίζει νόμους γιὰ νὰ νομιμοποιεῖ τὰ πάθη τῆς ἀτιμίας (Ρωμ. 1, 24-27). Καὶ μόλις πρόσφατα, στὴν ἔναρξη τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων στὴ Γαλλία, ὁ αὐτοθεωμένος ἄνθρωπος ἔδειξε πόσο ἀποξενωμένος εἶναι ἀπὸ κάθε σχέση μὲ τὸν Θεό, ἀλλὰ καὶ πόσο ὑποδουλωμένος στὴν ἀντίθεη δύναμη, ποὺ τοῦ ὑπαγορεύει νὰ διακωμωδεῖ καὶ νὰ εὐτελίζει τὸ ἱερότερο μυστήριο, τὴν οὐσία τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, τὸ κορυφαῖο γεγονὸς μὲ τὸ ὁποῖο φανερώνεται, «σημαίνεται ἡ Ἐκκλησία» (ἅγ. Νικ. Καβάσιλας): Τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο.

«Τεκνία, φυλάξωμεν ἑαυτοὺς» ἀπὸ τὸ σύγχρονο αὐτοείδωλο τοῦ ἀνθρώπου.

Καλὴ εὐλογημένη ἑβδομάδα! Καλὸ Δεκαπενταύγουστο!

Καλὴ Παναγιά!

ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (4-10 ΑΥΓ. 2024)

(γιὰ τοὺς ἐντοπίους)

1.            Κάθε πρωί, 1-15 Αὐγούστου, Θεία Λειτουργία, ὥρα 7.00-9.00 π. μ.

2.            Κάθε βράδυ, 1-15 Αὐγούστου, Παράκληση (Μικρή-Μεγάλη ἐναλλάξ), ὥρα 7.45-9.00 μ. μ. περίπου.

3.            Κάθε ἀπόγευμα, 1-15 Αὐγούστου, Ἱερὰ Ἐξομολόγηση, ὥρα 6.30 μ. μ. (πλὴν Σαββάτου-Κυριακῆς).

4.            Τὴν Κυριακὴ ΣΤ΄ Ματθαίου, 4-8-2024, τῶν ἁγίων ἑπτὰ παίδων τῶν ἐν Ἐφέσῳ, ὥρα 7.00-10.00 π. μ.

5.            Τὴν Κυριακὴ βράδυ, 4-8-2024, πανηγυρικὸς ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς στὸ παρεκκλήσιο Ἁγίου Χρήστου τοῦ ἐκ Πρεβέζης, ὥρα 7.30-9.00 μ. μ. περίπου. Δὲν θὰ γίνει Παράκληση.

6.            Τὴ Δευτέρα, 5-8-2024, τοῦ ἁγίου νεομάρτυρος Χρήστου, πανηγυρικὴ ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία στὸ παρεκκλήσιο Ἁγίου Χρήστου, ὥρα 7.00-10.00 π. μ. Μονοεκκλησία.

7.            Τὴν Τρίτη, 6-8-2024, ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος, ὥρα 7.00-9.45 π. μ. Κατάλυσις ἰχθύος.

8.            Τὴν Παρασκευή, 8-8-2024, τοῦ νέου ἁγίου Καλλινίκου, μητροπολίτου Ἐδέσσης, ὥρα 7.00-9.00 π. μ.

«Ἀντιύλη». Ἱ. Ν. Ἁγ. Βασιλείου, Πρέβεζα

Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504. E-mail: antiyli.gr@gmail.com