Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας vnikolaos@in.gr

Και τώρα θα περάσουμε στο nikolaos921@yahoo.gr για περισσότερο χώρο.

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Ο Δ' Κατανυκτικός Εσπερινός στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος.

Με την αρμόζουσα κατάνυξη και την παρουσία πλήθους πιστών,  τελέσθηκε το απόγευμα της Γ’ Κυριακής των Νηστειών, Εορτή της προσκυνήσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού του Κυρίου μας, ο Δ’ Κατανυκτικός Εσπερινός στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας,  χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Νικολάου.

          Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αμφιλόχιος Παπανδρέου, Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος, ο οποίος  με πατερικές και θεολογικές τεκμηριωμένες επισημάνσεις αναφέρθηκε στον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό του Κυρίου μας που αποτελεί το όργανο εναντίον του διαβόλου.
          Χαρακτηριστικά ο π. Αμφιλόχιος ανέφερε:
          «Βρισκόμαστε στο μέσον της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ενός πνευματικού αγώνος που καλούμαστε να εκπληρώσουμε με νηστεία, προσευχή, εγκράτεια, εξομολόγηση,  την συμμετοχή μας στις ιερές ακολουθίες και συχνή Θεία Μετάληψη.
          Η Αγία μας Εκκλησία, ως φιλόστοργος μάνα, έρχεται να μας ενισχύσει και να μας ενδυναμώσει, να μας δώσει θάρρος και ελπίδα, προβάλλοντας ενώπιον μας τον Τίμιο του Κυρίου Σταυρό.
          Διά του Τιμίου ξύλο του Σταυρού έχουμε την δυνατότητα να αποκτήσουμε και πάλι την αιώνια μακαριότητα.
          Η ορθόδοξος δογματική διδασκαλία μας διδάσκει ότι ο Σταυρός του Κυρίου δεν αποτελεί το τέλος του έργου του, αλλά η ακολουθήσασα Ανάστασίς του είναι εκείνη που αποτελεί την αίσια έκβαση της σταυρικής του θυσίας.
          Η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως ανοίγει ένα παράθυρο για να εισέλθει μέσα μας το φώς της Αναστάσεως.
          Ο άρρηκτος δεσμός του Σταυρού και της Αναστάσεως του Κυρίου, δεν αποτελεί μόνο πνευματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας, αλλά βρίσκει βιωματική εφαρμογή και στο πρόσωπο του καθενός από μας.
          Στο πρόσωπο του Εσταυρωμένου Χριστού δεν υπάρχει η ανθρώπινη λύπη, η μη έχουσα ελπίδα, αλλά κυριαρχεί το ανέσπερο φώς της σταυρωμένης Αγάπης του Σωτήρος και Λυτρωτού μας, η οποία σχίζει το χειρόγραφο των αμαρτιών μας.  
          Η Αγία μας Εκκλησία καυχάται για τον Σταυρό του Κυρίου μας,  διότι είναι η δόξα και η ωραιότης αυτής.
          Καμία ανθρώπινη λογική, καμία ιδεολογία, καμία φιλοσοφία δεν θα μπορέσει ποτέ να ερμηνεύσει το ύψος της Αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο, Αγάπη, η οποία τον οδήγησε στον Σταυρικό θάνατο.
          Αδελφοί μου,
          Το παράγγελμα του Κυρίου «απαρνησάσθω εαυτόν» επιβάλλει να εφαρμόζεται όταν το απαιτεί το θέλημα και η δόξα του Θεού, όταν το απαιτεί η αγάπη μας προς τον πλησίον, αλλά και όταν το απαιτεί η δικής μας προσωπική ωφέλεια.
          Ο Κύριος μας καλεί να άρουμε το Σταυρό μας και Σταυρό ονομάζει τις θλίψεις, τις δοκιμασίες, τους πειρασμούς, τις δυσκολίες, τις οποίες ανθρωπίνως έχει η ζωή του καθενός μας.
          Εάν θέλουμε λοιπόν, να καθαρίσουμε τον εαυτό μας από τις αμαρτίες μας, τα πάθη μας, τα ελαττώματά μας, τις αδυναμίες μας, χρειάζεται να σηκώσουμε τον Σταυρό του πνευματικού μας αγώνος.
          Ο Σταυρός του Χριστού βρίσκεται ενώπιον μας ως φως νοητό, για να φωτίζει το νου και την διάνοια μας, για να γλυκαίνει την καρδιά μας και να οδηγεί τα βήματά μας εις οδούς σωτηρίας.
          Η συν Χριστώ άρση του Σταυρού των Ορθοδόξων χριστιανών είναι χαρά και νίκη και Ανάστασις».
          Προ του τέλους της Ακολουθίας του Κατανυκτικού Εσπερινού, ο Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τον π. Αμφιλόχιο και του ευχήθηκε εκ βάθους καρδίας,  πάντοτε έτσι να δίνει την μαρτυρία της Πίστεως, με λόγο δυνατό, καθαρό, λόγο απλό και εποικοδομητικό.
          Προσέθεσε επίσης, πως «ο Σταυρός είναι σύμβολο και τρόπος ζωής και ο τρόπος, της δικής μας ζωής, είναι Σταυρώσιμος , ο οποίος όμως μετά των Γολγοθά μας οδηγεί στην ανάσταση».
          Επεσήμανε, ωστόσο, ότι «αν αντιμετωπίζουμε με καρτερία, υπομονή και αγάπη προς τον κύριο, τις δοκιμασίες , τους πόνους και τις ταλαιπωρίες, ο σταυρός είναι προοίμιο της αναστάσεως και δεν είναι τυχαία όσα αναφέρονται στο βιβλίο της Αποκαλύψεως και στα κείμενα των Αγίων Πατέρων, ότι μετά από τα δεινά που θα συμβούνε στον κόσμο κατά τα έσχατα που θα κυβερνήσει τριάμισι χρόνια ο αντίχριστος, ξαφνικά όπως φέγγει η αστραπή από ανατολών έως δυσμών θα εμφανιστεί ο Σταυρός του Χριστού, το σύμβολο της νίκης».
          Τέλος ο Σεβασμιώτατος προέτρεψε τους πιστούς αν έχουνε κάποια δυσκολία να μην λιποψυχούν αλλά να εναποθέτουν τις ελπίδες και τις προσδοκίες τους στον Τίμιο Σταυρό, ο οποίος αποτελεί το ανίκητο όπλο, το στήριγμα της Ορθοδόξου Πίστεως, το μεγάλο φυλακτήριο των πιστών και το σωτήριο καύχημα της Εκκλησίας.