Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Οι τρεις Ιεράρχαι πρέπει να ξαναγίνουν πάλι Οικουμενικοί Διδάσκαλοι, γιατί τους χρειάζεται ο πολιτισμός μας


Ο επίσημος εορτασμός της ημέρας των τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας πραγματοποιήθηκε το πρωί στη Μεγάλη Αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών στο κεντρικό κτήριο, Πανεπιστημίου 30, με ομιλία του καθηγητή του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής, Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου με θέμα:
« Οι σύγχρονες προκλήσεις της επιστήμης και ο θεολογικός λόγος των Πατέρων», παρουσία Ιεραρχών, Καθηγητών πανεπιστημίου Αθηνών, κληρικών και λαϊκών.



Στην ομιλία του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας μεταξύ άλλων ανέφερε "Ο θεολογικός λόγος πρέπει να ξαναβρεί το σφρίγος της δημιουργικής του παρουσίας στον κόσμο που έρχεται, και αυτό μπορεί να το επιτύχει μόνο αν μεταφέρει στον κόσμο αυτόν τα στοιχεία που του προσέδωσαν οι έλληνες Πατέρες, στοιχεία δηλαδή ύψιστης υπαρξιακής σημασίας", ενώ επισήμανε πως "ο κόσμος που έρχεται θα διψάσει πολύ για ελευθερία και αγάπη, για σεβασμό του προσώπου, για ένα Θεό που είναι σε κοινωνία με τον άνθρωπο και την ιστορία για μια ιερότητα του υλικού κόσμου, που ανελέητα καταστρέφεται, για όλα όσα οι Πατέρες χάρισαν την "καλήν αλλοίωσιν". Εκκλησία και παιδεία, θεολογία και επιστήμη ας αναλάβουν τις ευθύνες τους".

"Η ορθόδοξη θεολογική σκέψη πρέπει να ανοίξει τους ορίζοντές της στα υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου και πάλι, όπως τους άνοιξαν κάποτε οι Πατέρες της Εκκλησίας στην εποχή τους, γιατί ορθοδοξία δεν σημαίνει αγαθά προς συντήρηση η εγκαύχηση. Είναι χρέος δημιουργίας. Η θεολογική και εκκλησιαστική παιδεία ας αναζητήσει και πάλι τις αρχές που οι τρεις Μεγάλοι Πατέρες και Διδάσκαλοι της υπέδειξαν. Να απαντά δηλαδή στα πολιτιστικά προβλήματα και τα υπαρξιακά ζητήματα του ανθρώπου και της κοινωνίας, όχι μόνο με τον ιστορισμό, την ηθική η την απολογητική αλλά κυρίως με τα δόγματα και τον εξωστρεφή διάλογο με τις άλλες επιστήμες" και συμπλήρωσε "Η επιστήμη τέλος ας νοηματοδοτηθεί από την διαλεκτική της με τη θεολογία και τότε όλα τα επιστημονικά επιτεύγματα θα «εκκλησιοποιηθούν», θα λάβουν δηλαδή μία συγκεκριμένη προοπτική του ρόλου και της προσφοράς τους μέσα στο ίδιο το πολιτιστικό γίγνεσθαι, ώστε τα αποτελέσματά της και τα επιτεύγματά της να συμβάλλουν ουσιαστικά στο γεγονός της ζωής και της αλήθειας".