Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Κυριακή 11 Αυγούστου 2024

Αρχιεπίσκοπος: «Να σεβόμαστε την φύση ως λίαν καλό έργο του Θεού».


Την κλιματική αλλαγή, η οποία οφείλεται στον ανθρώπινο εγωισμό, και στις τελευταίες πυρκαγιές αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την Θεία Λειτουργία στο Ιερό ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στο Μήλεσι Αττικής σήμερα το πρωί, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία τιμά την Κοίμηση της υπεραγίας Θεοτόκου, και κάλεσε όλους να σεβόμαστε την φύση ως λίαν καλό έργο του Θεού. Να την προστατεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις και να υπακούουμε στους περιορισμούς που θέτει. Κι


Απευθυνόμενος σε όσους έχασαν τις περιουσίες τους, υπογράμμισε ότι με κάποιον τρόπο όλα μπορούν να γίνουν, εφ’ όσον ζούμε. Μόνο οι νεκροί δεν μπορούν να δημιουργήσουν και συμπλήρωσε ότι από το πρόσωπο της Παναγίας πρέπει να πάρουμε κουράγιο όλοι μας, γιατί ο καθένας από μας σηκώνει τον δικό του προσωπικό σταυρό. Κανένα πλήγμα, όμως, και κανένας σταυρός δεν πρέπει να μας καταβάλλει και να μας απελπίζει. Αρκεί, όπως η Παναγία, να αναθέτουμε τον εαυτό μας στὸν Θεό.


Στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας προέστη ο Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης πλαισιούμενος από τους εφημέριους του Ιερού Ησυχαστηρίου, Αρχιμανδρίτη Ιωσήφ Κουτσούρη, Πρωτοπρεσβύτερο Εμμανουήλ Παπαμικρούλη και τον Αρχιδιάκονο Δημήτριο Φωκιανό.


Ο Αρχιεπίσκοπος στηγ ομιλία του αναφέρθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας χαρακτηρίζοντάς την σύμβολο υπακοής, ταπείνωσης και μη αυτοαναφορικότητας σε αντίθεση με την Εύα, τον πρώτο άνθρωπο, που θέλησε να υπερβεί τις ανθρώπινες δυνατότητες, και ο οποίος έτσι έγινε σύμβολο του εγωισμού και μιας εμμονικής αναφοράς στον ίδιο του τον εαυτό. Μίλησε για την ανθρώπινη ελευθερία η οποία, όπως και με το προπατορικό αμάρτημα, ωθεί συχνά τους ανθρώπους να παραβαίνουν και να παραβιάζουν και τους ανθρώπινους νόμους κάνοντας λόγο για την κλιματική αλλαγή, η οποία, όπως σημείωσε, οφείλεται στον ανθρώπινο εγωισμό. Μιλώντας για τις τελευταίες πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα ο Αρχιεπίσκοπος εξέφρασε τον σεβασμό του προς όλους τους ανθρώπους που, είτε θεσμικά είτε εθελοντικά, αγωνίστηκαν να σώσουν το περιβάλλον και τις περιουσίες.


Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Αρχιεπίσκοπος ευχήθηκε «ολόψυχα σε όλους να μιμηθούμε τον τρόπο ζωής της Παναγίας. Τότε, και τον εαυτό μας θα σεβόμαστε αληθινά, και τον πλησίον και το περιβάλλον θα τα αγαπάμε όπως τον εαυτό μας. Έτσι, τα προβλήματα θα απαλύνονται, θα περιορίζονται και δεν θα πολλαπλασιάζονται. Αφού μέχρι το τέλος του κόσμου δεν μπορούν εντελώς να εξαλειφθούν».


Ολόκληρη η ομιλία του Αρχιεπισκόπου:


Ἀγαπητοί μου πατέρες, Ὁσιοτάτη Καθηγουμένη, ἀγαπητά μου παιδιά,


Συναχθήκαμε σήμερα ἐμεῖς ἐδῶ γιὰ νὰ γιορτάσουμε τὴν Κοίμηση τῆς Παναγίας. Πρόκειται γιὰ μιὰ μεγάλη γιορτή, ποὺ πανηγυρικὰ γιορτάζεται στὴ χώρα μας, ἀλλὰ καὶ ὅπου ὑπάρχουν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Τιμοῦμε τὴν Παναγία, γιατὶ τὸ : «Ναί» τηςΠαναγίας στὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ ἔκανε πραγματικότητα τὴν Ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ.


Ἡ Παναγία ἄφησε πίσω τοὺς δισταγμοὺς καὶ τὶς σκέψεις τοῦ μυαλοῦ καὶ τῆς λογικῆς γιὰ τὸ πῶς μπορεῖ αὐτὸ νὰ πραγματοποιηθεῖ. Γι’ αὐτὸ καὶ εἶναι σύμβολο τῆς ὑπακοῆς καὶ τῆς ταπείνωσης. Σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν πρώτη Εὔα, τὸν πρῶτο ἄνθρωπο, ποὺ θέλησε νὰ ὑπερβεῖ τὶς ἀνθρώπινες δυνατότητες, καὶ ὁ ὁποῖος ἔτσι ἔγινε σύμβολο τοῦ ἐγωισμοῦ καὶ μιᾶς ἐμμονικῆς ἀναφοράς στον ἵδιο του τον εαὐτό.Ἡ Παναγία λοιπὸν εἶναι τὸ σύμβολο τῆς μὴ αὐτοαναφορικότητας. Ὅλα τὰ ἀναφέρει στὸν Θεό. Παραιτεῖται στὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ.


Ὅταν ἡ ἐμμονική στροφή στον εαὐτό μας κυριαρχεῖ, τότε δὲν λαμβάνεται ὑπόψη ὁ διπλανός, ὁ πλησίον, τὸ περιβάλλον. Ὅλοι ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι, ὅταν δημιουργοῦμε κάτι, ὅταν κατασκευάζουμε, ὅταν οἰκοδομοῦμε, εἶναι ἀνθρώπινο νὰ μᾶς πιάνει τὸ μεράκι, ἀφοῦ ὁ ζῆλος τῆς δημιουργίας εἶναι ἔμφυτος.Δυστυχῶς ὅμως, ἐπειδὴ ἔχουμε προσβληθεῖ ἀπὸ τὸν ἐγωισμό, τὴν αὐταρέσκεια, δὲν μποροῦμε, ἢ δυσκολευόμαστε, νὰ συνυπολογίσουμε τὸν ἄλλο, τὸν συνάνθρωπο, τὴ φύση, τὸ περιβάλλον. Ἡ δημιουργία μας, ἐπειδὴ εἶναι ἐπηρεασμένη ἀπὸ τὸν ἐγωισμὸ μετὰ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, δύσκολα ὑπολογίζει τὸν ἄλλον, μὲ ἀποτέλεσμα διαμάχες και ἀνταλλαγὴ ἀλληλοκατηγοριῶν. Ἤδη αὐτὰ περιγράφονται στὸ βιβλίο τῆς Γενέσεως.


Ἀπὸ τότε ὁ Ἀδὰμ ρίχνει τὴν εὐθύνη στὴν Εὔα, ἡ Εὔα στὸν ὄφιν.Οἱ ἀνθρώπινες κοινωνίες θέσπισαν τοὺς νόμους, γιὰ νὰ περιορίσουν τὸν ἐγωισμὸ καὶ νὰ μὴν καταντήσουμε νὰ κατασπαράζει καὶ νὰ ἀδικεῖ ὁ ἕνας ἄλλον.Ἡ ἀνθρώπινη ὅμως ἐλευθερία, ὅπως καὶ μὲ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, ὠθεῖ συχνὰ τοὺς ἀνθρώπους νὰ παραβαίνουν καὶ νὰ παραβιάζουν καὶ τοὺς ἀνθρώπινους νόμους. Ἐπειδὴ λοιπὸν ὁ ἐγωισμὸς εἶναι κυρίαρχος, δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ δημιουργοῦνται προβλήματα, καὶ μάλιστα μεγάλα. Ἕνα ἀπὸ τὰ μεγαλύτερα προβλήματα τοῦ καιροῦ μας εἶναι ἡ κλιματικὴ ἀλλαγή. Ἡ κλιματικὴ ἀλλαγὴ ὀφείλεται στὸν ἀνθρώπινο ἐγωισμό.


Ὁ ἄνθρωπος δὲν σέβεται τὸ περιβάλλον. Δὲν διαχειρίζεται ὑπεύθυνα τὴ Δημιουργία, ἀλλὰ τὴν κακοποιεῖ.Πέρα ἀπὸ τὶς ὅποιες εὐθύνες γιὰ τὶς τελευταῖες πυρκαγιές, ποὺ ἐπιμερίζονται ἀναλόγως, πρέπει νὰ ἀντιληφθοῦμε ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ τὰ βάζουμε μὲ τὴ φύση. Ὀφείλουμε νὰ τὴ σεβόμαστε ὡς λίαν καλὸ ἔργο τοῦ Θεοῦ. Νὰ τὴν προστατεύουμε μὲ ὅλες μας τὶς δυνάμεις, καὶ νὰ σεβόμαστε καὶ νὰ ὑπακούουμε στοὺς περιορισμοὺς ποὺ θέτει ἡ φύση.Σήμερα τὰ περιμένουμε ὅλα ἀπὸ τὴν τεχνολογία. Περιμένουμε ἀπὸ τὴν τεχνολογία νὰ σβήσουν οἱ φωτιές. Ἀλλὰ ἡ τεχνολογία δὲν μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν ἀνθρώπινη ἐγωιστικὴ συμπεριφορά. Εἶναι στὴ δική μας εὐθύνη ἡ πρόληψη, καὶ χωρὶς τὰ δικά μας χέρια δὲν σβήνεται καμμία φωτιά.


Γι’ αὐτό, ἀξίζουν τὸν σεβασμό μας ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, πού, εἴτε θεσμικὰ εἴτε ἐθελοντικά, ἀγωνίστηκαν νὰ σώσουν τὸ περιβάλλον καὶ τὶς περιουσίες.Ἀλλά, ἀπευθυνόμενος κυρίως σὲ ὅσους ἔχασαν τὶς περιουσίες τους, θὰ μποροῦσα νὰ τοὺς πῶ ὅτι μὲ κάποιον τρόπο ὅλα μποροῦν νὰ γίνουν, ἐφ’ ὅσον ζοῦμε. Μόνο οἱ νεκροὶ δὲν μποροῦν νὰ δημιουργήσουν.


Πρέπει νὰ πάρουν κουράγιο ἀπὸ τὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας. Ἀπὸ τὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας πρέπει νὰ πάρουμε κουράγιο ὅλοι μας, γιατὶ ὁ καθένας ἀπὸ μᾶς σηκώνει τὸν δικό του προσωπικὸ σταυρό.Καὶ ἡ Παναγία εἶναι τὸ σύμβολο τῆς καρτερίας καὶ τῆς ἐλπίδας. Ἡ Παναγία μπροστὰ στὸν σταυρικὸ θάνατο τοῦ Χριστοῦ θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ ὅτι ὅλα τελείωσαν.


Ἐν τούτοις, πάντοτε κρατοῦσε βαθιὰ μέσα της τὰ λόγια τοῦ ἀγγέλου κατὰ τὸν Εὐαγγελισμό: «Μὴ φοβᾶσαι Μαριάμ… Θὰ γεννήσεις Υἱὸ ποὺ ἡ βασιλεία αὐτοῦ δὲν θὰ ἔχει τέλος» (Λουκ. 1, 30-33).Μὲ ἄλλα λόγια, ὁ θάνατος δὲν θὰ ἔχει τὸν τελευταῖο λόγο. Καμιὰ καταστροφὴ δὲν ἔχει τὸν τελευταῖο λόγο. Κανένα πλῆγμα καὶ κανένας σταυρὸς δὲν πρέπει νὰ μᾶς καταβάλλει καὶ νὰ μᾶς ἀπελπίζει.


Ἀρκεῖ, ὅπως ἡ Παναγία, νὰ ἀναθέτουμε τὸν ἑαυτό μας στὸν Θεό. Ὅπως εἴπαμε σήμερα στὴ θεία Λειτουργία, «ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα».Εὔχομαι ὁλόψυχα σὲ ὅλους νὰ μιμηθοῦμε τὸν τρόπο ζωῆς τῆς Παναγίας. Τότε, καὶ τὸν ἑαυτό μας θὰ σεβόμαστε ἀληθινά, καὶ τὸν πλησίον καὶ τὸ περιβάλλον θὰ τὰ ἀγαπᾶμε ὅπως τὸν ἑαυτό μας. Ἔτσι, τὰ προβλήματα θὰ ἁπαλύνονται, θὰ περιορίζονται καὶ δὲν θὰ πολλαπλασιάζονται. Ἀφοῦ μέχρι τὸ τέλος τοῦ κόσμου δὲν μποροῦν ἐντελῶς νὰ εξαλειφθοῦν.Ἡ Παναγιὰ μαζί σας


Γράφτηκε από τον/την Romfaia.gr. 15/08 10:54