Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

ΑΡΓΟΛΙΔΑ: Η ΚΑΥΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΑΒΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΚΙΟ.

 
Κατά την ώρα της περιφοράς του Επιταφίου στο Δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Αργους -Μυκηνών ,την Νέα Κίο,  ο Βαραβάς παραδίδεται στην πυρά, ενώ πολύχρωμα βεγγαλικά πλημμυρίζουν τη νύχτα με ήχο και φως, Μεγάλη Παρασκευή 26 Απριλίου 2019. Ο Βαραββάς, ένα μεγάλο ομοίωμα ανθρώπου, ετοιμάζεται με ιδιαίτερη επιμέλεια από τους υπαλλήλους του δήμου και στήνεται σε ένα ικρίωμα 8 μέτρων.  

 Ο Ευρυσθένης Λασκαρίδης, στο δίτομο έργο του Κιανά, αναφέρει ότι η συνήθεια της καύσης του Βαραββά «επικρατούσε από παλαιοτάτην εποχήν».
Οι νέοι της Κίου συγκεντρώνονταν την Κυριακή των Βαΐων στα προαύλια των εκκλησιών προκειμένου να πάρουν τις σχετικές οδηγίες για την κατασκευή του ομοιώματος που ξεκινούσε τη Μ. Πέμπτη. Σύμφωνα με τον Λασκαρίδη χρησιμοποιούσαν ξερά χόρτα (ρούμια) τα οποία μετέφεραν από τα βουνά με γαϊδούρια ενώ ο πάσσαλος έπρεπε «να εξευρεθεί δια κλοπής είτε από ημικατεστραμμένας οικίας, είτε από κανένα νταλιάνι [σ.σ. κατασκευή μέσα στη θάλασσα για αλιεία]».
Όταν το ομοίωμα ήταν έτοιμο, ο αρχηγός –υπό τον φόβο ότι παιδιά από άλλη ενορία θα του βάλουν φωτιά πριν από την ώρα του Επιταφίου–, όριζε σκοπούς «από τους ισχυρότερους και θαρραλεωτέρους νέους».
Όταν η περιφορά του Επιταφίου περνούσε από το σημείο όπου βρισκόταν ο Βαραβάς ο αρχηγός έδινε την εντολή και «χιλιάδες αναμμένα κεριά τον επλησίαζαν και τον έδιδον φωτιά. Αι φλόγες, λόγω του μεγέθους του, ανήρχοντο εις μέγα ύψος και αι σπίθες αυτού προκαλούσαν θέαμα φαντασμαγορικόν», γράφει ο Ευρυσθένης Λασκαρίδης.