Ὁ Λαός τῆς Ἀρναίας, μαζί μέ τούς Ποιμένες του, χάρηκε τή γιορτή τῆς ἀναστηλώσεως τῶν Ἁγίων Εἰκόνων, ὡς νίκη τῆς Ἐκκλησίας ἀπέναντι στό κοσμικό φρόνημα καί τήν βουλιμία τῶν αἱρέσεων, ὥστε νά διαραγῆ ὁ τίμιος χιτώνας τῆς ἀλήθειας τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐπικεφαλῆς τοῦ Λαοῦ ἡ Βουλευτής Χαλκιδικῆς κ. Σωτηρία Βλάχου, ὁ Πρόεδρος τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Γέωργιος Διαμαντοῦδης καί πολλοί Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στό ἀτόπημα τῆς δυναστείας τῶν Ἰσαύρων, πού ἐκατό καί πλέον ἔτη συνετάραξε τό Βυζάντιο καί ἄφησε πληγές στήν ἐθνική ἱστορία τοῦ Λαοῦ καί τήν πορεία τῆς Ἐκκλησίας μας. Ὑπῆρξε, εἶπε ὁ Δεσπότης, μιά προσπάθεια ἀρνήσεως τῆς πίστεως στόν ἀληθινό Θεό, ἀρνήσεως τῆς πραγματικῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Λόγου, τῆς φανερώσεως τοῦ Θεοῦ στό πρόσωπο τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἡ ἄρνηση τῆς ἱστορήσεως τοῦ προσώπου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, τῆς Θεοτόκου Μητέρας Του καί τῶν Ἁγίων ὡς φίλων τοῦ Θεοῦ, συνιστᾶ οὐσιαστικά ἄρνηση τῆς κατά Χριστόν ἀποκαλύψεως καί φανερώσεως τοῦ Θεοῦ, δηλαδή ἄρνηση τοῦ Μυστηρίου τοῦ ὅλου Χριστοῦ καί ὅσων ὁ Χριστός μας ἔκαμε γιά νά καλέση καί πάλι τόν ἄνθρωπο στήν φωλεά τοῦ Πατέρα Του.
Ὅλες οἱ αἱρέσεις συγκεκαλυμμένες, ἀπό τόν ἀρειανισμό, μέχρι τόν Μονοφυσιτισμό, τόν Μονοθελητισμό καί τήν ἄρνηση τῆς ἀναγνωρίσεως τῆς Μητρός Του ὡς Θεοτόκου καί Ἀειπαρθένου Μαρίας, συμπεριλαμβάνονται στίς αἱρετικές πολιτειοκρατικές παρεμβάσεις τῶν δυναστειῶν τῶν Ἰσαύρων καί τοῦ Ἀμορίου, ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ζωῆς καί τῆς ἀλήθειάς Της• πρόκειται γιά τήν διαχρονική ἀντίδραση τοῦ “κόσμου” καί τοῦ διαβόλου στήν πραγμάτωση τοῦ προαιωνίου σχεδίου τοῦ Θεοῦ νά κληθῆ ὁ ἄνθρωπος γιά νά μετάσχη στόν οὐράνιο προορισμό του.
Τέλος ὁ Σεβασμιώτατος ἐμνημόνευσε καί ἑρμήνευσε τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ 787 μ.Χ. ἐπί Εἰρήνης τῆς Ἀθηναίας, καθώς καί τήν τελική ἀνύψωση τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων ἀπό τήν Ἁγία Θεοδώρα μέ τήν περίφημη ἐνδημοῦσα Σύνοδο τοῦ 843 μ.Χ., ἡ ὁποία ἐπιτρόπευε τόν ἀνήλικο υἱό της Μιχαήλ, τήν σύζυγο τοῦ Θεοφίλου, ἐπί Πατριαρχείας τοῦ Κωνσταντινουπόλεως Μεθοδίου. Ἡ ἄρνηση, κατέληξε ὁ Δεσπότης, τῆς προσκυνήσεως τῶν ἁγίων Εἰκόνων καί τῆς ἐξιστορήσεως τοῦ προσώπου τοῦ Χριστοῦ, τῆς Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων μας, συνιστᾶ οὐσιαστικά ἀπόρριψη τοῦ προσωπικοῦ Θεοῦ, Πατρός καί Υἱοῦ καί Ἁγίου Πνεύματος καί ὁδηγεῖ μαθηματικά στήν ἀποδοχή τῆς ἱδέας τῆς ὑπάρξεως τοῦ Θεοῦ ὡς μιᾶς ἀοράτου δυνάμεως πού ζῆ ἔξω καί μακριά ἀπό τόν κόσμο, φανερούμενης μόνο μέσα ἀπό τά κτίσματα, ὡς καί ἡ ἀρχαιοελληνική σοφία δίδαξε καί μή θυσιαζόμενη ἀγαπητικά γιά τόν ἄνθρωπο. Συνιστᾶ ἄρνηση τῆς Ὀρθοδοξίας πού ξέρει νά βιώνη τόν Θεό ὅπως μᾶς τόν φανέρωσε ὁ Κύριός μας, οἰκοδομῶντας τήν “σκηνή Του” στά σπλάγχνα τῆς Πλατυτέρας τῶν Οὐρανῶν!
Πρό τῆς ἀπολύσεως τῆς Θείας Λειτουργίας ἀκολούθησε ἡ περιφορά τῶν ἁγίων Εἰκόνων πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, ἡ ἀνάγνωσις τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Ἁγίας Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως καί ὁ μακαρισμός καί τό Μνημόσυνο πάντων τῶν τῆς Ὀρθοδοξίας Προμάχων, Κλήρου καί Λαοῦ, ὡς τό Τυπικό τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας ὁρίζει.
για
όλες τις φωτογραφίες Εδώ