Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Τρίτη 21 Ιουνίου 2016

Οι προτάσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης.

Τρίτη, 21 Ιουνίου, 2016

Δημοσιεύουμε τις τροποποιητικές προτάσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του κειμένου περί της θέσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο, που κατατέθηκαν κατά την 1η ημέρα (20/6/2016)  των εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, που διεξάγεται στην Κρήτη και τις τελικές αποφάσεις που ομοφώνως ελήφθησαν επ' αυτών.  

Ἡ πρώτη Συνεδρία τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου
Τό ἀπόγευμα τῆς Δευτέρας 20 Ἰουνίου συνεδρίασε ἡ Ἁγίας καί Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί συζήτησε τό κείμενο «Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσμῳ».

Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν ἡ μόνη Ἐκκλησία πού εἶχε πρόταση τροποποίησης τοῦ κειμένου αὐτοῦ, τροποποίηση πού ἀναφερόταν σέ τρία σημεῖα.
Τό πρῶτον, ζητοῦσε τήν ἑξῆς τροποποίηση ««3. Ὡς προϋπόθεσις μιᾶς εὐρυτέρας ἐν προκειμένῳ συνεργασί­ας δύναται νά χρησιμεύσῃ ἡ κοινή ἀποδοχή τῆς ὑψίστης ἀξίας τοῦ ἀνθρώπου. Αἱ κατά τόπους Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι εἶναι δυνατόν νά συμβάλουν εἰς τήν διαθρησκειακήν συνεννόησιν καί συνεργασίαν, διά τήν εἰρηνικήν συνύπαρξιν καί κοινωνικήν συμβίωσιν τῶν λα­ῶν, χωρίς τοῦτο νά συνεπάγεται οἱονδήποτε θρησκευτικόν συ­γκρητισμόν».
Ἡ πρόταση αὐτή τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔγινε ἀποδεκτή.
Δεύτερον, ἀπό τό κείμενο: «Περί ἐλευθερίας καὶ εὐθύνης. 1. Ἕν ἐκ τῶν ὑψίστων δώρων τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπον, τόσον ὡς συγκεκριμένον φορέα τῆς εἰκό­νος τοῦ προσωπικοῦ Θεοῦ, ὅσον καί ὡς κοινωνίαν προσώπων ἀντα­νακλώντων κατά χάριν διά τῆς ἑνότητος τοῦ ἀνθρωπίνου γένους τήν ἐν τῇ Ἁγίᾳ Τριάδι ζωήν καί κοινωνίαν τῶν θείων προσώπων, ἀποτε­λεῖ τό θεῖον δῶρον τῆς ἐλευθερίας» ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ζήτησε νά διαγραφῆ ἡ φράση «τόσον ὡς συγκεκριμένον φορέα τῆς εἰκό­νος τοῦ προσωπικοῦ Θεοῦ, ὅσον καί ὡς κοινωνίαν προσώπων ἀντα­νακλώντων κατά χάριν διά τῆς ἑνότητος τοῦ ἀνθρωπίνου γένους τήν ἐν τῇ Ἁγίᾳ Τριάδι ζωήν καί κοινωνίαν τῶν θείων προσώπων» καί νά παραμείνη:  "Περί ἐλευθερίας καί εὐθύνης. 1. Ἕν ἐκ τῶν ὑψίστων δώρων τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπον εἶναι ἡ ἐλευθερία του».
Καί ἡ πρόταση αὐτή ἔγινε ἀποδεκτή.
Τρίτον, στό θέμα τῶν ὅρων «ἄνθρωπος» καί «ἀνθρώπινο πρόσωπο» προτάθηκε ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος χάριν ἑνοποίησης τοῦ   κειμένου νά γραφῆ παντοῦ ὁ ὅρος «ἄνθρωπος», ἀφοῦ ἀναφέρεται 70 φορές ὁ ὅρος ἄνθρωπος καί 7 φορές ὁ ὅρος «ἀνθρώπινο πρόσωπο». Στό σημεῖο αὐτό ἀποφασίσθηκε νά παραμείνη τό κείμενο ὡς ἔχει καί νά συνεχισθῆ ἡ θεολογική συζήτηση περί τῶν ὅρων αὐτῶν, δηλαδή ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος δέν ἔκλεισε τό θέμα τῶν ὅρων αὐτῶν.