Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

ΚΒ΄Παύλεια: Έναρξη 22ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Απόστολος Παύλος και Φιλόσοφοι- 2400 χρόνια από τη γέννηση του Αριστοτέλη». (φωτο).

Την Πέμπτη 2η Ιουνίου στο πλαίσιο των ΚΒ΄Παυλείων ξεκίνησαν οι εργασίες του 22ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου που φέτος έχει ως θέμα του «Απόστολος Παύλος και Φιλόσοφοι - 2400 χρόνια παό τη γέννηση του Αρτιστοτέλη»
Στην αρχή εψάλησαν βυζαντινοί ύμνοι από χορό ιεροψαλτών υπό τη διεύθυνση του πρωτοπρεσβύτερου π. Αθανασίου Νίκου και στη συνέχεια ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας Αρχιμ. Δημήτριος Μπακλαγής μετά από μία σύντομη εισαγωγή κάλεσε τον εκπρόσωπο της ΑΘΠ του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ατλάντας (ΗΠΑ) κ. Αλέξιο να διαβάσει το μήνυμα του Πατριάρχου και να χαιρετίσει το Συνέδριο.

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Αντιπεριφεριάρχης Ημαθίας κ. Κωνσταντίνος Καλαϊτσής , ο Δήμαρχος Βεροίας κ. Κωνσταντινος Βοργιαζίδης , ενώ τον χαιρετισμό του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ διάβασε ο αν Καθηγητής κ. Χαράλαμπος Ατματζίδης. Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής επ. Καθηγητής κ. Ιωάννης Καραβιδόπουλος εισήγαγε τους συνέδρους στο θέμα. Τέλος στο βήμα ανήλθε ο σεβασμιώτατος Μητροπολιτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων ο οποίος κήρυξε την έναρξη εργασιών του Συνεδρίου.
Κατά την πρώτη συνεδρία προήδρευσε ο καθηγητής κ. Παναγιώτης Σκαλτσής, Πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ ενώ εισήγηση έκανε ο κ. Γεώργιος Ζωγραφίδης, Αν. Καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ο Απόστολος Παύλος μεταξύ Ιερουσαλήμ και Αθήνας: σοφοί και φιλόσοφοι του καιρού του»
Η κήρυξη έναρξης των εργασιών του Συνεδρίου από τον Σεβασμιώτατο.
Σεβασμιώτατε κπρόσωπε τς Ατο Θειοτάτης Παναγιότητος, το Οκουμενικο Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαίου, Μητροπολίτατλάντας κύριε λέξιε,
Σεβασμιώτατοι κπρόσωποι τν πρεσβυγενν καί νεωτέρων Πατριαρχείων καί τν Ατοκεφάλων κκλησιν,
ξοχώτατοι κύριοι Βουλευτές,
ξιότιμε κ. Νομάρχα, ξιότιμε κ. Δήμαρχε, νδοξώτατε Στρατηγέ, κ. Διευθυντά τς στυνομίας, κ. Διοικητά τς Πυροσβεστικς πηρεσίας,
λλογιμώτατες κυρίες καί λλογιμώτατοι κύριοι καθηγητές, γαπητοί πατέρες, γαπητοί δελφοί,
«Τά μωρά το κόσμου ξελέξατο Θεός, να καταισχύν τούς σοφούς …, πως μή καυχήσηται πσα σάρξ νώπιον το Θεοῦ· ἐξ ατο δέ μες στε ν Χριστῷ Ἰησοῦ, ὅς γεννήθη σοφία μν πό Θεο» (1 Κορ. 1.27-30).
Δέν εναι ατή μόνη φορά κατά τήν ποία πρωτοκορυφαος πόστολος Παλος ντιδιαστέλλει τήν κοσμική σοφία πρός τή σοφία το Θεο. Δέν εναι ατή μόνη περίπτωση κατά τήν ποία ὁ ἀπόστολος τν θνν χαρακτηρίζει τή σοφία το κόσμου μωρία καί τούς σοφούς του μωρούς καί παρουσιάζει τόν Χριστό ς τή μόνη καί ληθ σοφία.
Μία πιπόλαιη νάγνωση τν λόγων καί τν θέσεών του σχετικά μέ τήν σοφία το κόσμου, πως ατές κφράζονται μέσα πό τίς πιστολές του τήν φήγηση τοσυνεκδήμου του εαγγελιστο Λουκ στίς Πράξεις τν ποστόλων θά μς δηγοσε σως στό συμπέρασμα τι ὁ ἀπόστολος τν θνν ρνεται τή φιλοσοφία καί ντιτίθεται στούς κπροσώπους της.
να τέτοιο μως συμπέρασμα δέν νταποκρίνεται στή θεώρηση το ορανοβάμονος Παύλου. τοποθέτησή του ναντι τς κοσμικς σοφίας καί τν κπροσώπων τς θύραθεν φιλοσοφίας δέν φείλεται οτε σέ γνοια οτε σέ χθρότητα.
Ὁ ἀπόστολος Παλος γεννήθηκε στήν Ταρσό τς Κιλικίας, σέ μία πόλη ἡ ὁποία κατά τήν παράδοση, πού διασώζει ὁ ἀρχαος γεωγράφος Στάβων, εχε κτισθεῖ ἀπό ργείους, καί πό τήν ποία εχε διέλθει ὁ ἴδιος Μέγας λέξανδρος· σέ μία πόλη στήν ποία ὁ ἑλληνικός πολιτισμός εχε φήσει βαθειά τά χνη του καί ποτελοσε γιά ρκετούς αἰῶνες σημαντικό κέντρο πολιτισμο καί φιλοσοφίας· σέ μία πόλη πού ταν περίφημη γιά τή φιλολογική καί τή φιλοσοφική της σχολή, ἡ ὁποία θεωρετοφάμιλλη τν σχολν τν θηνν καί τς λεξανδρείας.
Γνωρίζει, λοιπόν, τή φιλοσοφία καί τούς φιλοσόφους καί ναγνωρίζει τήν προσπάθειά τους νά ρμηνεύσουν τά μυστήρια τς νθρωπίνης φύσεως καί το σύμπαντος. Δέν ποτιμ κανένα πό ατούς οτε στέκεται νταγωνιστικά ἤ ἐχθρικά πέναντί τους. άν συνέβαινε ατό, τότε δέν θά εχε κανένα λόγο νά στραφε πρός τά θνη, νά στραφε πρός τούς νθρώπους πού εχαν γαλουχηθε μέ ατή τήν παιδεία, γιά νά κηρύξει τό Εαγγέλιο.
άν συνέβαινε ατό, τότε δέν θά βρισκόταν στήν πρωτεύουσα τς ρχαίας φιλοσοφίας, τήν θήνα, γιά νά κηρύξει στούς θηναίους τόν γνωστο Θεό, τόν ποο γνοοντες ελαβοντο, χρησιμοποιώντας τή δική τους γλώσσα, χρησιμοποιώντας τούς δικούς τους ποιητές.
άν συνέβαινε ατό, τότε δέν θά ναφερόταν στήν ποκάλυψη το Θεοστόν νθρωπο μέσω τς δημιουργίας γράφοντας πρός τούς χριστιανούς τς Ρώμης «τά όρατα ατοῦ ἀπό κτίσεως κόσμου τος ποιήμασιν νοούμενα καθορται, τε ΐδιος ατο δύναμις καί θειότης» (Ρωμ. 1.20).
Ὁ ἀπόστολος γνωρίζει τούς φιλοσόφους καί ναγνωρίζει τι καί δι ατν Θεός προετοίμασε τούς νθρώπους γιά τήν ποκάλυψη τς ληθείας του.
Γνωρίζει τόν φιλοσοφικό στοχασμό τν μεγάλων φιλοσόφων τς ρχαιότητας πού τολμον σέ να κόσμο λόφρονα καί εδωλολατρικό νά μιλον γιά τήν ναλλοίωτη καί φθαρτη ψυχή καί γιά τό «πρτον κινον κίνητον».
λοι ατοί, φιλόσοφοι καί στοχαστές, προσπάθησαν μέ τίς νθρώπινες καί νοητικές τους δυνάμεις νά προσεγγίσουν καί νά κατανοήσουν τόν Θεό· Θεός μως θέλησε νά ποκαλύψει ὁ ἴδιος τόν αυτό του στόν νθρωπο, νά τόν ποκαλύψει διά το Υο του, τοῦ Ἰησο Χριστοῦ, «ὅς γεννήθη σοφία μν παρά Θεοῦ».
Καί ατόν τόν Χριστόν, «ν εσιν πάντες ο θησαυροί τς σοφίας καί τς γνώσεως πόκρυφοι» (Κολ. 2.3)· ατόν τόν Χριστό, ὁ ὁποος διά τς σταυρικς του θυσίας χάριν τς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου, χι πλς ποκάλυψε στόν κόσμο τή σοφία το Θεοῦ ἀλλά δωσε στούς πιστεύοντες ες ατόν τή δυνατότητα νά μετάσχουν τς θείας σοφίας· ατόν τόν Χριστό, ὁ ὁποος πεκαλύφθη καί στόν διο προσωπικά στόν δρόμο πρός τήν Δαμασκό, ὁ ἀπόστολος Παλος ασθάνεται τό χρέος νά κηρύξει στά θνη, νά κηρύξει σέ λους τούς νθρώπους «ουδαίους τε καί λληνας», ποδεικνύοντας τι μετοχή στήν ληθ φιλοσοφία δέν εναι προνόμιο λίγων μόνο, λλά εναι δυνατότητα τήν ποία ο πάντες χουν.
Ατή τή σοφία το Θεο κηρύσσει στά πέρατα το κόσμου ς τήν ληθ σοφία πού ναζητοσε πί αἰῶνες ὁ ἄνθρωπος, γι ατό καί γράφει πρός τούς Κορινθίους: «λαλομεν Θεο σοφίαν ν μυστηρί τήν ποκεκρυμμένην, ν προώρισεν Θεός πρό τν αώνων ες δόξαν μν, ν οδείς τν ρχόντων το αἰῶνος τούτου γνωκεν» (1 Κορ. 2.7-8).
Ατή τή σοφία το Θεο, τήν ποκεκαλυμμένη ν τ προσώπ τοῦ Ἰησο καί ποδεικνυομένη διά το μυστηρίου το Σταυροῦ, ἔρχεται νά διδάξει πρωτοκορυφαος πόστολος καί δ στή Μακεδονία, που πρίν πό 400 περίπου χρόνια εχε διδάξει μεγάλος Μακεδόνας φιλόσοφος, ὁ Ἀριστοτέλης· ὅπου εχε γεννηθεῖ ὁ μαθητής του, ὁ Μέγας λέξανδρος, ὁ ὁποος εχε φθάσει μέχρι τή δική του πατρίδα, καί χι μόνο, μεταφέροντας τόν λληνικό πολιτισμό καί τήν λληνική φιλοσοφία.
ρθε ὁ ἀπόστολος τν θνν γιά νά κάνει γνωστή τή Σοφία το Θεο, τόν Υό καί Λόγο το Θεο, στούς νθρώπους πού τήν ναζητοσαν σως περισσότερο πό κάθε λλον, ὅπως γράφει καί ὁ ἴδιος «ἐπειδή καί ουδαοι σημεα ατοσιν καί λληνες σοφίαν ζητοσιν, μες δέ κηρύσσομεν Χριστόν σταυρωμένον, ουδαίοις μέν σκάνδαλον, λλησι δέ μωρίαν, ατος δέ τος κλητος, ουδαίοις τε καί λλησιν, Χριστόν Θεο δύναμιν καί Θεο σοφίαν» (1 Κορ. 1.22-24)».
Στή σχέση ατή τοῦ ἀποστόλου τν θνν καί δρυτο τς τοπικς κκλησίας γίου νδόξου ποστόλου Παύλου μέ τούς φιλοσόφους πέλεξε ἡ Ἱερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας νά φιερώσει τό ΚΒ´ Διεθνές πιστημονικό Συνέδριο πού διοργανώνει καί φέτος στό πλαίσιο τν Παυλείων μέ φορμή τή συμπλήρωση 2400 τν πό τή γέννηση τοῦ Ἀριστοτέλη, ὁ ὁποος δίδαξε στά παλάτια τν Αγν τόν νεαρό λέξανδρο καί γκατέστησε τή Σχολή του στήν πλησιόχωρη Μίεζα.
πέλεξε νά προβάλλει ατή τή σχέση γιά νά δείξει ατό πού θελε νά δείξει καί μέγας πόστολος Παλος, τι σοφία τν φιλοσόφων ταν ψήγματα τς σοφίας το Θεοῦ, ὁ ὁποος ταν λθε τό πλήρωμα το χρόνου εδόκησε νά ποκαλύψει διά το Υο του «πν τό πλήρωμα» τς σοφίας, στε νά γίνουμε καί μες μέτοχοί της.
Μέ ατές τίς σκέψεις καί μέ τή βεβαιότητα μέ τίς εσηγήσεις το παρόντος ΚΒ´ Διεθνος πιστημονικο Συνεδρίου τς ερς Μητροπόλεώς μας θά μβαθύνουμε λοι καί θά γνωρίσουμε καλύτερα τή σχέση τοῦ ἀποστόλου Παύλου μέ τούς φιλοσόφους, καλωσορίζω μέ τιμή καί σεβασμό τόν κπρόσωπο τς Ατο Θειοτάτης Παναγιότητος, το Οκουμενικο Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη τλάντα κύριο λέξιο, καί τούς κπροσωποντας τούς Μακαριωτάτους Πατριάρχες τν πρεσβυγενν καί νεωτέρων Πατριαρχείων καί τν ρχιεπισκόπων τν Ατοκεφάλων κκλησιν Σεβασμιωτάτους δελφούς, καί κφράζω τίς βαθύτατες εχαριστίες μας, διότι καί φέτος πεδέχθησαν τήν πρόσκλησή μας καί λαμπρύνουν μέ τήν παρουσία τους τό ΚΒ´ Διεθνές Συνέδριο τό ποο ργάνωσε ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας πρός τιμήν τοῦ ἱδρυτο της, ορανοβάμονοςποστόλου Παύλου.
Εχαριστίες κφράζω καί πρός τίς πολιτικές καί στρατιωτικέςρχές τς πόλεώς μας καί το Νομοῦ Ἠμαθίας, πρός τόν εσεβ κλρο, τούς θεοφιλες μοναχούς καί τίς μοναχές, τόν ελαβ λαό τς μαθίας καί,διαιτέρως τς Βεροίας, γιατί μέ τήν παρουσία τους κφράζουν τόν σεβασμό καί τήν γάπη τους στόν  πρωτοκορυφαο πόστολο Παλο, τόν διδάσκαλο τς ληθος φιλοσοφίας καί τς κατά Θεόν σοφίας.
Εχαριστῶ ἀκόμη θερμότατα τά μέλη τς πιστημονικς καί τς ργανωτικς πιτροπς το Συνεδρίου, τούς πιφανες εσηγητές καί λους σους ργάσθηκαν μέ κούραστα γιά τήν προετοιμασία καί τήν ργάνωσή του.
μεγαλύτερη μως εχαριστία νήκει στόν πρωτοκορυφαο πόστολο, ὁ ὁποος μς ξίωσε καί φέτος νά τοῦ ἀφιερώσουμε τόν κύκλο τν ΚΒ´ Παύλειων, γιά νά τοῦ ἐκφράσουμε καί μέ τόν τρόπο ατό τόν σεβασμό καί τήν εγνωμοσύνη μας, γιά νά κούσουμε καί πάλι τόν λόγο του νά χε δυνατά νάμεσά μας καί νά τόν ασθανθομε νά κινεται, πως κατά τήν λευσή του στήν πόλη μας, νάμεσά μας στούς δρόμους της.

Τίς δικές του πρεσβεες καί τή δική του χάρη πικαλομαι καί ατή τήν ρα κηρύσσοντας τήν ναρξη του ΚΒ´ Διεθνος πιστημονικο Συνεδρίου τςερς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας, καί εχομαι πιτυχία στίς ργασίες του.