Τέσσερις οἱ προϋποθέσεις για να συμβεῖ κάτι τέτοιο.
Ἡ πρώτη εἶναι να ἔλθουμε σέ γνωριμία μαζί Του, ὅπως ἔπραξε καί ἡ ἁγία Φωτεινή. Να γνωρίσουμε δηλαδή τίς ἰδιότητές Του : ὅτι εἶναι ἀγαθός, ἅγιος, δίκαιος καί ἐλεήμων.
Ἡ δεύτερη εἶναι νά εἶναι ἐλεύθερη ἡ λατρεία μας. Να μην καταπιέζεται ἀπό κανένα καί ἀπό τίποτε. Ταυτόχρονα πρέπει νά τή χαρακτηρίζει ἀνιδιοτέλεια.Τρίτη προϋπόθεση εἶναι ἡ καθαρότητα τῆς καρδιᾶς καί τοῦ σώματος, διότι «μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ ὅτι αὐτοί τον Θεόν ὄψονται».
Καί τέταρτη προϋπόθεση εἶναι ἡ καθοδήγηση καί ὁ φωτισμός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Καί αὐτό, διότι τό δικό μας πνεῦμα εἶναι ἀνεπαρκές καί ἀτελές γιά νά μπορέσει νά τό κατορθώσει. Μέ τήν ἐπικουρία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μόνο μπορεῖ ἡ λατρεία μας πρός τόν Θεό νά ἀποκτήσει μιά πληρότητα.
Αὐτές οἱ προϋποθέσεις φαίνονται καί μέσα ἀπό τούς λόγους τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, καί κυρίως ἀπό τόν Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο καί τόν Μέγα Βασίλειο, τούς τύπους τῶν δύο Λειτουργιῶν τους χρησιμοποιοῦμε κατά κόρον στή λατρεία μας.
Αὐτοί εἶναι οἱ ὅροι καί οἱ τρόποι, μέ τούς ὁποίους ἡ λατρεία μας θά εἶναι ἀληθινή, πνευματική, ἀποτελεσματική καί εὐπρόσδεκτη, διότι «ἐν πνεύματι και ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν».
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|