Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος «Η άκτιστη θεία Λειτουργία στον άκτιστο Ναό».

Στον τελευταίο κατανυκτικό εσπερινό στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Λαρίσης, κατόπιν προσκλήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Ιγνατίου, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος. Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τον Σεβ. κ. Ιερόθεο για την αποδοχή της προσκλήσεως και εξέφρασε προς το πρόσωπο του την ευγνωμοσύνη του για όλα όσα χαρακτηριστικά είπε ΄΄ διδασκόμαστε από το τίμιο και άγιο πρόσωπο του΄΄. Ακολούθως ο Άγιος Ναυπάκτου αφού ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη μας για τη δυνατότητα που του έδωσε να επισκεφθεί την πόλη του Αγίου Αχιλλίου, ανέπτυξε το θέμα του στο πολυπληθές εκκλησίασμα.   


                         «Η άκτιστη θεία Λειτουργία στον άκτιστο Ναό»
Ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου
στόν Κατανυκτικό Εσπερινό της Ε' Κυριακής των Νηστειών
στόν Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Λαρίσης
(1-4-2012)

Το θέμα το οποίο ανέπτυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος ήταν «Η άκτιστη θεία Λειτουργία στον άκτιστο Ναό». Ήταν μια πρωτότυπη ανάπτυξη, βάσει της Αποκαλύψεως του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου.
Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι το βιβλίο αυτό είναι δυσκολοερμήνευτο, γι' αυτό και μόνον μερικοί από τους Πατέρες και εκκλησιαστικούς συγγραφείς ασχολήθηκαν με την ερμηνεία του, ενώ πολλοί σύγχρονοι αναλύουν την Αποκάλυψη μέσα από σύγχρονα ιστορικά γεγονότα. Όμως, κατά την άποψή του η διήκουσα έννοια της Αποκαλύψεως είναι η φανέρωση της θείας Λειτουργίας που γίνεται στον ουρανό και οι προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτήν. Όταν διαβάζη κανείς προσεκτικά το βιβλίο της Αποκαλύψεως, βλέπει μια προοδευτική είσοδο στην θεία Λειτουργία και την συμμετοχή στον Γάμο του Αρνίου.  Και τελικά, βέβαια, φαίνεται η νίκη του Αρνίου της Αποκαλύψεως εναντίον του θηρίου της Αποκαλύψεως.
Ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου διάρθρωσε το θέμα του σε τέσσερεις ενότητες.
Η πρώτη αναφερόταν στο βιβλίο της Αποκαλύψεως του Ευαγγελιστού Ιωάννου και έδωσε μερικά στοιχεία για το βιβλίο που περιγράφει το όραμα του Ευαγγελιστού που έγινε κατά την ημέρα της Κυριακής «εν πνεύματι».
Η δεύτερη ανέλυε την Λειτουργία την οποία είδε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στον ουρανό, δηλαδή την μεγαλοπρεπή εμφάνιση του Χριστού, την είσοδο του ιδίου –τού Ευαγγελιστού Ιωάννου– στην θεία Λειτουργία, το ιερό σύνθρονο με τους Πρεσβυτέρους και τα τέσσερα όντα, δηλαδή τους Ευαγγελιστές, το «Αρνίον, το εστηκός ως εσφαγμένον», το ιερό Θυσιαστήριο, τον πολύν όχλον, τους μάρτυρες και τους παρθένους, το λιβανωτό με τα θυμιάματα, το ανεωγμένον βιβλίον, τους εσφραγισμένους με το όνομα του Αρνίου και του Πατρός Του, το δείπνο του Αρνίου και τον μακαρισμό των νεκρών που κοιμήθηκαν εν Χριστώ.
Μεταξύ των τμημάτων της ουράνιας αυτής Λειτουργίας παρεμβάλλονται και άλλα τμήματα, όπως η προτροπή στους Επισκόπους να αγωνίζωνται για να συμμετάσχουν σε αυτήν την θεία Λειτουργία, η βοήθεια στους αγαπητούς του Θεού που βρίσκονται ακόμη στην γή και οι πληγές που δημιουργούνται στους ανθρώπους, οι οποίοι ζουν σε μια παραλειτουργία.
Η τρίτη ενότητα παρουσίαζε τον άκτιστο Ναό, στον οποίο τελείται η θεία Λειτουργία, που είναι ο καινός ουρανός και η καινή γή, η αγία Πόλη που είναι ολόκληρη ένας Ναός που στο κέντρο υπάρχει το Ξύλο της ζωής.
Η τέταρτη ενότητα αναφερόταν στην αντανάκλαση αυτής της ουράνιας ζωής στην θεία Λειτουργία της Εκκλησίας, δηλαδή πώς οι Πατέρες της Εκκλησίας προσάρμοσαν την κατασκευή των Ιερών Ναών και το τυπικό της θείας Λειτουργίας που τελούμε σε αυτούς  σύμφωνα με το όραμα του Ευαγγελιστή Ιωάννου.
Στόν επίλογο της ομιλίας ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου αναφέρθηκε στην Οσία Μαρία την Αιγυπτία που είχε εμπειρίες μιας τέτοιας ζωής στην έρημο, αλλά και η οποία  αξιώθηκε πριν πεθάνει να κοινωνήση το Σώμα και το Αίμα του Χριστού σε κατάσταση θεώσεως. Κατέληξε δε ότι το βιβλίο της Αποκαλύψεως δείχνει την Λειτουργία που γίνεται ακατάπαυστα στον ουρανό, την σύνδεσή της με την θεία Λειτουργία που γίνεται στην γή, την παραλειτουργία της οποίας άρχοντας είναι ο Αντίχριστος, καί, τέλος, ότι ο σκοπός της όλης εκκλησιαστικής ζωής είναι να κάνη τους Χριστιανούς να ζουν πραγματικά μέσα στον χώρο της θείας Λειτουργίας που γίνεται στους Ναούς και να αξιωθούν να συμμετάσχουν στην ουράνια θεία Λειτουργία.