Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Ιερά Μητρόπολις Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων- Η Κέρκυρα Τίμησε την Αγία Θεοδώρα.


Με την συμμετοχή πλήθους χριστιανών

Με την συμμετοχή πλήθους χριστιανών η Κέρκυρα τίμησε την συμπολιούχο του νησιού Αγία Θεοδώρα την Αυγούστα, της οποίας το ιερό σκήνωμα βρίσκεται τεθησαυρισμένο στον Μητροπολιτικό Ναό Υπεραγίας Θεοτόκου Σπηλαιωτίσσης. Η πανήγυρις ξεκίνησε με την καθιερωμένη παράκληση το πρωί της Πέμπτης 10 Φεβρουαρίου 2011 και συνεχίστηκε με την τέλεση του πανηγυρικού Εσπερινού, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος έκανε ιστορικό παραλληλισμό ανάμεσα στην εποχή της Αγίας και την εποχή μας. Τόνισε ότι ο σύζυγος της Οσίας αυτοκράτορας Θεόφιλος, υποστηρίζοντας την εικονομαχία, ανήκε στους λεγόμενους «προοδευτικούς» της εποχής του, οι οποίοι έβλεπαν την πίστη με ορθολογισμό, μη επιτρέποντας στο βίωμα της καρδιάς να προσεγγίσει το Θεό. Η οσία όμως παρέμεινε πιστή στην ορθόδοξη παράδοση και αρνήθηκε να συμμετάσχει στους διωγμούς κατά της Εκκλησίας που ο σύζυγός της είχε εξαπολύσει. Ίδιον της στάσης και της πολιτικής της όταν αυτή ανέλαβε την διακυβέρνηση του Βυζαντίου, μέχρι την ενηλικίωση του γιού της Μιχαήλ του Γ’ ήταν η πίστη στο ορθόδοξο βίωμα και η άσκηση της εξουσίας με βάση τις χριστιανικές αρχές και παραδόσεις. Γι’ αυτό και αναστήλωσε τις εικόνες και αποκατέστησε την ενότητα εξουσίας και λαού. Οι σύγχρονοι «προοδευτικοί», τόνισε ο Σεβασμιώτατος, στο όνομα του ορθολογισμού και της παγκοσμιοποίησης, επιτίθενται και πάλι εναντίον της Εκκλησίας. Μόνο που σήμερα δεν εξαπολύουν ανοικτό διωγμό, αλλά κεκαλυμμένα, με την μέθοδο της «σαλαμοποίησης», στοχεύουν στον αποχριστιανισμό της κοινωνίας, την περιθωριοποίηση της Εκκλησίας και την αποξένωση του λαού και της νεολαίας από τις αξίες και τις ρίζες που δίνουν νόημα και ελπίδα. Άραγε, θα βρεθούν υπεύθυνοι ηγέτες, που θα μιμηθούν την Αγία Θεοδώρα και θα δώσουν στους ανθρώπους πορεία με βάση την αγάπη και την συμπαράσταση στους πολλούς, θα γίνουν πρότυπα ήθους και εντιμότητας και θα πάψουν να αναζητούν σε ψευτοπροοδευτικές νοοτροπίες τον φωτισμό και την ελπίδα για τον κόσμο μας, αναρωτήθηκε ο Σεβασμιώτατος, προτρέποντας τους ανθρώπους να παραμείνουν ενωμένοι στη ζωή της Εκκλησίας και να μην παρασυρθούν από τα αδιέξοδα, στα οποία ο κόσμος μας πορεύεται. Η προσωπική αντίσταση είναι το μήνυμα της Οσίας, τόνισε ο Μητροπολίτης Κερκύρας.


η Κέρκυρα τίμησε την συμπολιούχο του νησιού Αγία Θεοδώρα την Αυγούστα, της οποίας το ιερό σκήνωμα βρίσκεται τεθησαυρισμένο στον Μητροπολιτικό Ναό Υπεραγίας Θεοτόκου Σπηλαιωτίσσης. Η πανήγυρις ξεκίνησε με την καθιερωμένη παράκληση το πρωί της Πέμπτης 10 Φεβρουαρίου 2011 και συνεχίστηκε με την τέλεση του πανηγυρικού Εσπερινού, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος έκανε ιστορικό παραλληλισμό ανάμεσα στην εποχή της Αγίας και την εποχή μας. Τόνισε ότι ο σύζυγος της Οσίας αυτοκράτορας Θεόφιλος, υποστηρίζοντας την εικονομαχία, ανήκε στους λεγόμενους «προοδευτικούς» της εποχής του, οι οποίοι έβλεπαν την πίστη με ορθολογισμό, μη επιτρέποντας στο βίωμα της καρδιάς να προσεγγίσει το Θεό. Η οσία όμως παρέμεινε πιστή στην ορθόδοξη παράδοση και αρνήθηκε να συμμετάσχει στους διωγμούς κατά της Εκκλησίας που ο σύζυγός της είχε εξαπολύσει. Ίδιον της στάσης και της πολιτικής της όταν αυτή ανέλαβε την διακυβέρνηση του Βυζαντίου, μέχρι την ενηλικίωση του γιού της Μιχαήλ του Γ’ ήταν η πίστη στο ορθόδοξο βίωμα και η άσκηση της εξουσίας με βάση τις χριστιανικές αρχές και παραδόσεις. Γι’ αυτό και αναστήλωσε τις εικόνες και αποκατέστησε την ενότητα εξουσίας και λαού. Οι σύγχρονοι «προοδευτικοί», τόνισε ο Σεβασμιώτατος, στο όνομα του ορθολογισμού και της παγκοσμιοποίησης, επιτίθενται και πάλι εναντίον της Εκκλησίας. Μόνο που σήμερα δεν εξαπολύουν ανοικτό διωγμό, αλλά κεκαλυμμένα, με την μέθοδο της «σαλαμοποίησης», στοχεύουν στον αποχριστιανισμό της κοινωνίας, την περιθωριοποίηση της Εκκλησίας και την αποξένωση του λαού και της νεολαίας από τις αξίες και τις ρίζες που δίνουν νόημα και ελπίδα. Άραγε, θα βρεθούν υπεύθυνοι ηγέτες, που θα μιμηθούν την Αγία Θεοδώρα και θα δώσουν στους ανθρώπους πορεία με βάση την αγάπη και την συμπαράσταση στους πολλούς, θα γίνουν πρότυπα ήθους και εντιμότητας και θα πάψουν να αναζητούν σε ψευτοπροοδευτικές νοοτροπίες τον φωτισμό και την ελπίδα για τον κόσμο μας, αναρωτήθηκε ο Σεβασμιώτατος, προτρέποντας τους ανθρώπους να παραμείνουν ενωμένοι στη ζωή της Εκκλησίας και να μην παρασυρθούν από τα αδιέξοδα, στα οποία ο κόσμος μας πορεύεται. Η προσωπική αντίσταση είναι το μήνυμα της Οσίας, τόνισε ο Μητροπολίτης Κερκύρας.

Το πρωί της Παρασκευής 11 Φεβρουαρίου 2011 ο Σεβασμιώτατος κ. Νεκτάριος τέλεσε την Θεία Λειτουργία σε έναν κατάμεστο ναό, ευλόγησε τα οπωρικά προς τιμήν του Αγίου Βλασίου, του οποίου τεμάχιο λειψάνου φυλάσσεται στον Μητροπολιτικό Ναό, ενώ στο κήρυγμά του επεσήμανε τα τρία σημεία που καθιστούν την αγιότητα πραγματική κατάσταση στη ζωή της πίστης. Άγιος είναι αυτός που έχει επίγνωση του νοήματος της ζωής, το οποίο περνά από τη σχέση με το Θεό. Είναι εκείνος που βιώνει την αληθινή πνευματικότητα, όχι της γνώσης απλώς, αλλά της Θεογνωσίας, χωρίς να συμβιβάζεται με το κοσμικό πνεύμα. Άγιος είναι αυτός που είναι ενεργό μέλος του Σώματος του Χριστού, της Εκκλησίας και όχι αυτός που ζητά την σωτηρία για τον εαυτό του μόνο. Τα τρία αυτά κριτήρια έζησε η Αγία Θεοδώρα ως αυτοκράτειρα και ως μοναχή. Τα τρία αυτά κριτήρια, τόνισε ο Σεβασμιώτατος, αποτελούν την ελπίδα για αλλαγή στην πορεία της κοινωνίας μας. Αν μάθουμε να βρίσκουμε νόημα ζωής όχι στα αγαθά ή στα δικαιώματά μας, αλλά στη σχέση μας με το Θεό, στην τήρηση των εντολών Του και στην αγάπη για το συνάνθρωπο, τότε θα ξεπεράσουμε την νοοτροπία της ενασχόλησης μόνο με τον πλουτισμό και την ατομική δόξα, η οποία μας οδήγησε στην πλήρη αδιαφορία για τους άλλους και, κατ’ επέκταση, στην κρίση. Αν μάθουμε τι σημαίνει αληθινά πνευματικός άνθρωπος και δεν νικιόμαστε από το πνεύμα της υπερηφάνειας και του εγωισμού που η κοσμική γνώση φέρνει, αλλά επιλέξουμε τη σχέση με το Θεό που μας φωτίζει αληθινά, τότε δεν θα διατρεχόμαστε από νοοτροπίες εκδίωξης του αληθινού ήθους από τη ζωή μας. Αν μάθουμε να είμαστε ενεργά μέλη του Σώματος του Χριστού, της Εκκλησίας δηλαδή, τότε δεν θα εγκλωβιζόμαστε στον ατομοκεντρισμό, αλλά θα πορευόμαστε μαζί με τους συνανθρώπους μας προς την αληθινή πρόοδο. Αυτή η διαδρομή αποτελεί και την μόνη διέξοδο που θα κάνει την πατρίδα μας να ξεπεράσει την κρίση. Αν ως κοινωνία συνεχίσουμε την ξεθεμελίωση του ήθους των αγίων, τότε ας μην περιμένουμε ουσιαστική λύτρωση, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος.

Οι εκδηλώσεις κλείνουν, όπως κάθε χρόνο, με την παράκληση προς τιμήν της Αγίας το απόγευμα της αγιωνύμου ημέρας.

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ