Στην ακολουθία του Όρθρου και την πανηγυρική αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ερμήνευσε το αποστολικό ανάγνωσμα από την προς Γαλάτας επιστολή του Αποστόλου Παύλου, που επέλεξε η Εκκλησία μας να διαβάζεται στην Θεία Λειτουργία της εορτής της Αγίας Παρασκευής. Κυρίως, προσδιόρισε τί σημαίνει «οὑκ ἐνι ἄρσεν καὶ θήλυ».
Μερικοί, σήμερα, αυτό το «οὑκ ἐνι ἄρσεν καὶ θήλυ» το ερμηνεύουν κοινωνιολογικά, ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ άνδρα και γυναίκας, ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα. Μερικοί προχωρούν πιο πέρα για να αντικαταστήσουν το άνδρας και γυναίκα με το «ανθρώπινο πρόσωπο» ανεξαρτήτου φύλου ως κάτι το ουδέτερο και άλλοι να αντικαταστήσουν το «πατέρας» και «μητέρα» με το «γονέας πρώτος» και «γονέας δεύτερος».
Όμως δεν ισχύει αυτή η ερμηνεία αφού υπάρχει διάκριση μεταξύ των φύλων, διότι άλλος είναι ο ρόλος του καθενός από αυτούς. Βεβαίως και οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν ίσα δικαιώματα ως προς την παιδεία και την συμμετοχή τους στην οικογένεια και την κοινωνία χωρίς να καταργείται η ιδιαιτερότητα του φύλου.
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι ο Απόστολος Παύλος το «οὑκ ἐνι ἄρσεν καὶ θήλυ» το ερμηνεύει θεολογικά ότι δεν έχουν διαφορά ως προς την σωτηρία.
Για αυτό γράφει «πάντες υἱοί Θεοῦ ἔστε διὰ τῆς πίστεως ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» δηλαδή ο άνθρωπος αποκτά την εν Χριστώ υιοθεσία, που γινόταν με το βάπτισμα κατά το «ὅσοι εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε Χριστὸν ἐνεδύσασθε» και με την εσωτερική καρδιακή προσευχή.
Στη συνέχεια είπε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν βιολογικές διαφορές, όπως υπάρχουν διαφορές μεταξύ όλων των ανθρώπων, ανάλογα με τα χαρίσματά τους, αλλά, όλοι είναι ίσοι ως προς την νοερά ενέργεια, ως προς το να γίνουν άγιοι, οπότε και γίνεται υπέρβαση των φύλων, χωρίς να καταργηθούν.
Έτσι και οι γυναίκες συναγωνίσθηκαν τους άνδρες στην άσκηση, στην πίστη, στην ομολογία, στο μαρτύριο, στην αγιότητα, όπως το βλέπουμε στους βίους των αγίων.
Δυστυχώς, σήμερα δίνεται προτεραιότητα στα εξωτερικά και το κοινωνικά και αποδιώκεται η θεολογία, δηλαδή κοινωνικοποιείται το Ευαγγέλιο και περιφρονείται η θεολογία.
Όμως το Ευαγγέλιο, κατά τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, είναι πρεσβεία του Θεού και παράκλησις προς τους ανθρώπους, δια του σαρκωθέντος Υιού του Θεού και καταλλαγή προς τον Πατέρα ο Οποίος δίνει στους υπακούοντας Αυτόν την αγέννητη θέωση. Δυστυχώς, σήμερα παρερμηνεύονται πολλά χωρία της Αγίας Γραφής. Έχει κατεβεί πολύ το επίπεδο της χριστιανικής ζωής. Ο άγιος Ειρηναίος Επίσκοπος Λυώνος γράφει «οὑ γὰρ Θεός τοῖς γεγονόσιν, ἀλλὰ τὰ γεγονότα ὑποτέτακται τῷ Θεῷ καὶ τὰ πάντα ἐξυπηρετεῖ τῷ βουλήματι αὐτοῦ». Πρέπει να μάθουμε να ζούμε και να σκεπτόμαστε όπως οι άγιοι.
Μεταξύ των πιστών που εκκλησιάστηκαν ήταν ο Δήμαρχος της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου κ. Κωνσταντίνος Λύρος, οι Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας κ. Μάριος Σαλμάς και κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Αντιδήμαρχοι και πλήθος πιστών.
Μπορείτε να δείτε φωτογραφίες στον ακόλουθο σύνδεσμο https://photos.app.goo.gl/N9aNJZLAYqiD8nvt9