Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Βεροίας Παντελεήμων: «Πολυλογία: αιτία πολλών πτώσεων και αμαρτιών», (ΒΙΝΤΕΟ).

Verias287

Την Πέμπτη 28 Ιουλίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Πολυλογία: αιτία πολλών πτώσεων και αμαρτιών».

 Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» αποτελεί μία ευκαιρία πνευματικής ωφέλειας και παρηγορίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε και μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

 

Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Στίς προηγούμενες ὁμιλίες εἴχαμε μιλήσει γιά τή μεγάλη ἀρετή τῆς ἁγνότητος, τῆς ἁγνότητος τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματος, πού εἶναι ἀναγκαία, μέ διαφορετικό βέβαια τρόπο, τόσο γιά ἐκείνους πού θέλουν νά ἀκολουθήσουν τόν ἄγαμο βίο ὅσο καί γιά ἐκείνους πού θέλουν νά προσχωρήσουν στόν ἔγγαμο.

Ἡ σπουδαιότητά της ἔγκειται, ὅπως εἴπαμε, στό γεγονός ὅτι ἡ ἁγνότητα εἶναι μία πολυδιάστατη ἀρετή, γιά τήν ἀπόκτηση καί τή διατήρηση τῆς ὁποίας πρέπει νά εἴμεθα προσεκτικοί σέ ὅλες τίς ἐκφάνσεις τῆς ζωῆς μας, διότι συχνά κινδυνεύει. Καί κινδυνεύει ὄχι μόνο ἀπό σοβαρές πτώσεις, τίς ὁποῖες ὅλοι γνωρίζουμε καί ἀπό τίς ὁποῖες μπορεῖ νά προφυλαχθοῦμε εὐκολότερα, ἀλλά καί ἀπό μία ἀδυναμία, στήν ὁποία οἱ περισσότεροι δέν δίδουμε σημασία καί ὅμως αὐτή ἀποτελεῖ τήν αἰτία πολλῶν πτώσεων καί ἁμαρτιῶν. Καί δέν εἶναι ἄλλη ἀπό τήν πολυλογία.

Πολλοί ἀπό ἐμᾶς δέν θεωροῦμε τήν πολυλογία ἁμαρτία. Κάποιοι μπορεῖ νά τήν ἀντιμετωπίζουν θετικά στό πλαίσιο μιᾶς κακῶς ἐννοούμενης κοινωνικότητος, ἄλλοι μπορεῖ νά τήν θεωροῦν ἁπλῶς ὡς μία συνήθεια πού μπορεῖ νά γίνεται κουραστική ἤ καί ἐνοχλητική γιά τούς ἄλλους ἀνθρώπους πού τήν ὑφίστανται, ἀλλά ὄχι ὡς κάτι ἐπικίνδυνο. Στό σημεῖο αὐτό ὅμως βρίσκεται καί τό λάθος πού κάνουμε ὑποτιμώντας τή σημασία της. Διότι ἡ πολυλογία, τό νά ὁμιλεῖ δηλαδή κάποιος ἄνθρωπος διαρκῶς καί γιά ὅλα τά θέματα, εἶναι αἰτία διαφόρων ἁμαρτιῶν. Αὐτός πού λέγει πολλά καί ὁμιλεῖ ἀσταμάτητα, δέν εἶναι εὔκολο νά ἐλέγξει τί λέγει καί πῶς τό λέγει, ἀλλά καί δέν εἶναι εὔκολο νά κυριαρχήσει στόν ἑαυτό του. Ἔτσι, χωρίς νά τό ἀντιλαμβάνεται, μπορεῖ νά πέσει σέ πολλές ἁμαρτίες καί νά σπιλώσει τήν καθαρότητα καί ἁγνότητα τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματός του. «Ἐκ τῆς πολυλογίας οὐκ ἐκφεύξῃ ἁμαρτίαν» (Παρ. 10.9), μᾶς προειδοποιεῖ στό βιβλίο τῶν Παροιμιῶν ὁ σοφός Σολομῶν. Ἀπό τήν πολυλογία δέν μπορεῖς νά ξεφύγεις τήν ἁμαρτία. Εἶναι, δηλαδή, ἀδύνατο ὁ πολύλογος, ὁ φλύαρος ἄνθρωπος νά ἀποφύγει τήν ἁμαρτία.