Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΟΙΚΟΝΗΣΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΧΙΛΛΙΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ
Πλήθη
πιστών χριστιανών συμμετείχαν στην Αρχιερατική θεία Λειτουργία, που
τελέσθηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του αγίου Αχιλλίου, την Κυριακή
της Τυρινής 26 Φεβρουαρίου 2017, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Προικονήσου κ. Ιωσήφ, ο οποίος μίλησε στους πιστούς για τα αναγνώσματα
της ημέρας.
Τονίζοντας ότι όλος ο πνευματικός αγώνας του χριστιανού και
ιδιαίτερα η νηστεία πρέπει να διεξάγεται με αγαθή διάθεση και αληθινό
εσωτερικό καρδιακό πόθο, με αγάπη και προθυμία ψυχής, γιατί αλλιώς
αμαρτάνουμε με το να υποκρινόμαστε μπροστά στους ανθρώπους και κυρίως
ενώπιον του Θεού. Ευχήθηκε δε καλή μετάνοια και καλόν αγώνα εν όψει της
Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ευχαριστώντας όλως ιδιαιτέρως τον φίλο
και συμφοιτητή του, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου
κ.Ιγνάτιο για την χαρά της προσκλήσεώς του. Το απόγευμα μέσα σε κλίμα
ιεράς κατανύξεως τελέσθηκε στον ίδιο Ιερό Ναό ο κατανυκτικός εσπερινός
της συγχωρήσεως, στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης
Προικονήσου κ.Ιωσήφ, συνχοροστατούντος του οικείου Ιεράρχου,
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ.Ιγνατίου. Στον
κατανυκτικό αυτό εσπερινό συμμετείχαν πολλοί πιστοί χριστιανοί, έλαβαν
μέρος πολλοί ιερείς, ενώ τους κατανυκτικούς ύμνους επί τη ενάρξει της
αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής έψαλλε ο πολυπληθής χορός των Ιεροψαλτών
με χοράρχη τον Πρωτοψάλτη του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού, Άρχοντα
Διδάσκαλο κ.Κυριαζή Δασκαλούδη. Οι δύο Αρχιερείς έλαβαν και έδωκαν
συγχώρηση και ευχήθηκαν στους πιστούς καλή δύναμη και καλό αγώνα και ο
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ.Ιγνάτιος, προσφωνώντας
τον φιλοξενούμενο λόγιο Ιεράρχη, τον ευχαρίστησε δια θερμών λόγων τόσο
για την παρουσία του όσο και για την εμπεριστατωμένη και εμπνευσμένη
ομιλία του, που είχε ως θέμα: «ΔΑΚΡΥΩΝ ΚΑΘΑΡΣΙΩΝ ΚΑΙ ΓΛΥΚΕΡΩΝ Η
ΠΕΡΙΟΔΟΣ».Ο Σεβασμιώτατος Προικονήσου κ.Ιωσήφ διερωτήθηκε ποιά είναι η παγκόσμια γλώσσα; Η ομορφιά, η τέχνη, η μουσική, ο έρωτας, το χαμόγελο; Κάποιος είπε τα δάκρυα. Όλοι οι άνθρωποι με το πένθος, τη χαρά, την αμαρτία, το πείσμα, την αδικία κλαίνε και χύνουν δάκρυα. Δεν υπάρχει κανείς άνθρωπος που να μη δάκρυσε. Όμως υπάρχουν δάκρυα φυσικά και ψεύτικα. Εμείς απόψε, τόνισε ο λόγιος Ιεράρχης, θα ασχοληθούμε με τα δάκρυα τα πνευματικά. Τα κατά Θεόν δάκρυα. Αυτά που κυλούν από τα μάτια των πενθούντων για τις αμαρτίες τους. Τα δάκρυα είναι το δεύτερο βάπτισμα. Είναι η πυροσβεστική της φωτιάς που προκαλεί η αμαρτία. Τα δάκρυα έρχονται δύσκολα, αλλά όταν δεν έρχονται καθόλου τότε σημαίνει ότι υπάρχει κάποια ζημιά πνευματική. Η καλοφαγία, οι ηδονές, η καλοπέραση, η Φαρισαϊκή αυτάρκεια και γενικά η αμαρτωλή ζωή στερεύει την πηγή των δακρύων. Έρχονται τα δάκρυα με την προσευχή, την ταπείνωση, την αυτοκατάκριση και γενικά με την άσκηση της αρετής. Η άσκηση της αρετής μέσα από την ασκητική ζωή της εγκράτειας, της νηστείας και της κακοπάθειας ποτίζουν το χωράφι της ψυχής με τα δάκρυα. Να δώσουμε αίμα και να λάβουμε πνεύμα, φωνάζουν οι Πατέρες. Στον πνευματικό αγώνα κρύπτεται η αύρα του Αγίου Πνεύματος. Στην καλοπέραση δεν υπάρχει σωτηρία, διότι χωρίς τα δάκρυα της μετάνοιας η ψυχή δεν καθαρίζεται. Η νηστεία γεμίζει την ψυχή με δάκρυα τα οποία είναι δώρο Θεού για τη σωτηρία μας. Υπάρχουν τελικά πολλά είδη δακρύων. Τα δάκρυα του φόβου της τιμωρίας, της κρίσεως και της αιωνίου κολάσεως που πρεσβεύουν στον Κύριο για τη σωτηρία μας. Τα δάκρυα της αγάπης που καθαρίζουν την ψυχή μας από την αμαρτία, όπως της πόρνης γυναικός πού τη συγχώρεσε ο Κύριος διότι αγάπησε πολύ. Όμως υπάρχει ο κίνδυνος της πλάνης. Κινδυνεύουμε να νομίσουμε ως δάκρυα σωτήρια τα δάκρυα της κενοδοξίας, του Φαρισαϊσμού, της υπεροψίας. Για να ξεφύγουμε την πλάνη ας μην έχουμε ποτέ εμπιστοσύνη στα δάκρυα που έρχονται πριν ακόμη φτάσουμε στην κάθαρση της ψυχής μας. Πως μπορεί κανείς να εμπιστευθεί στα δάκρυα όταν δεν έπαψε να κατακρίνει, να απαιτεί, να προβάλλεται, να ζει κοσμική ζωή, να μην ζει με εγκράτεια, να αρέσκεται στην πολυφαγία; Η Νηστεία αυξάνει τα δάκρυα. Νηστεία σε όλα. Στις τροφές, στα λόγια, στην πολυτέλεια, στις ανέσεις, στις ψυχαγωγίες μας. Νηστεία και προσευχή είναι οι δύο πηγές των δακρύων για τον άνθρωπο που ποθεί τη σωτηρία του και σε αυτά καλούμαστε να αγωνιστούμε ιδιαίτερα σήμερα εν όψει της αγίας και ιεράς αυτής περιόδου που ανοίγεται μπροστά μας, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος Ιεράρχης κ. Ιωσήφ.