Τα νέα Προγράμματα σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών, που βεβιασμένα θέλει να επιβάλλει στα σχολεία ο Υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης είναι, σύμφωνα με την ορθή επισήμανση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, «απαράδεκτα και επικίνδυνα, είναι πράγματα που δεν θα αποδώσουν καρπούς, αλλά, αντιθέτως, θα προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στην παιδεία και γενικότερα στην κοινωνία μας».
Με το νέο Πρόγραμμα σπουδών το μάθημα των Θρησκευτικών υφίσταται τριπλή υποβάθμιση. Πρώτον, καθιερώνεται μια πολυθρησκειακή αλλοίωση του περιεχομένου του μαθήματος. Το νέο αυτό περιεχόμενο, που υποβαθμίζει την Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση του λαού μας, έχει απορριφθεί από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, από αρκετά επιστημονικά συνέδρια και από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων. Δεύτερον, καταργούνται τα ισχύοντα σχολικά βιβλία του μαθήματος χωρίς να έχουν τυπωθεί καινούργια. Η νέα ύλη των Θρησκευτικών υπάρχει σε τίτλους και μόνο στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να μειώνεται το κύρος του μαθήματος και του διδάσκοντος. Τρίτον, το μάθημα πλέον δεν θα εξετάζεται στις εξετάσεις του Ιουνίου, όσον αφορά τουλάχιστον στα Γυμνάσια. Άρα, δίνεται το μήνυμα στους μαθητές ότι υπάρχουν μαθήματα 1ης, 2ης και 3ης κατηγορίας. Σύμφωνα με τις νέες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνονται γραπτές εξετάσεις μόνα στα Νέα Ελληνικά, στα Μαθηματικά, στη Φυσική και στην Ιστορία. Επίσης η δομή του νέου Προγράμματος σπουδών είναι άκρως προβληματική και αντιπαιδαγωγική, γιατί συσσωρεύει ανοργάνωτα και άτακτα, γνώσεις από διάφορους θρησκευτικούς χώρους, χωρίς να υπάρχει η στοιχειώδης ιστορική εξέταση των θεμάτων με τα οποία ασχολείται. Και ακόμη, με τον τρόπο που επιβάλλεται να γίνει η διδασκαλία, δημιουργείται ιδεολογική και πνευματική σύγχυση στους μαθητές, οι οποίοι, λόγω ηλικίας, δεν είναι δυνατό να κατανοήσουν και να αντιληφθούν νοήματα, εξαιτίας κυρίως της ταυτόχρονης σύγκρισης ιδεολογιών, ομολογιών και θρησκειών.
Σύμφωνα με γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών, το νέο Πρόγραμμα Σπουδών είναι αντισυνταγματικό διότι, μέσω αυτού, διαπράττεται το αδίκημα της συνταγματικής ανισονομίας, επειδή το νέο πολυθρησκειακό ή, όπως το ονομάζει ο κύριος Φίλης, Θρησκειολογικό Πρόγραμμα των Θρησκευτικών επιβάλλεται, ρατσιστικά, μόνο στους Ορθόδοξους μαθητές. Γιατί, όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Παιδείας με το νόμο 4386/2016 της 11ης Μαΐου όρισε, να διορίζονται, κατ΄εξαίρεση και εκτός των πινάκων των αναπληρωτών, Θεολόγοι του Εβραϊκού και του Παπικού δόγματος μετά από υπόδειξη του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου και της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας της Ελλάδος αντίστοιχα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τους μουσουλμάνους μαθητές, καθώς κι εκεί τον λόγο για το περιεχόμενο του μαθήματος και τους διδάσκοντες έχουν οι μουσουλμανικές μουφτείες. Επομένως, το μάθημα των Θρησκευτικών για τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Παπικούς παραμένει ομολογιακό και οι θρησκευτικές τους ηγεσίες έχουν λόγο για το διορισμό των θεολόγων τους στα σχολεία. Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα η μεροληψία σε βάρος του Ορθοδόξου μαθήματος των Θρησκευτικών(που αφορά πάνω από το 95% των μαθητών) διότι, μόνο το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία συμμετοχή της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποφασίζει για το περιεχόμενο του μαθήματος και για τους εκπαιδευτικούς που θα το διδάξουν.
Ως επιστέγασμα των όσων προαναφέραμε, θέλουμε να τονίσουμε ότι στην εποχή της οικονομικής κρίσης, η οποία κατά βάθος είναι πνευματική και ηθική, η ανθρωπιστική παιδεία είναι απαραίτητο στοιχείο για τη διάπλαση προσωπικοτήτων, για την καλλιέργεια ήθους και για τη διαμόρφωση υπεύθυνων και δημοκρατικών πολιτών. Τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά, τα Αρχαία ελληνικά κείμενα, η διδασκαλία των κλασσικών της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, η προβολή των ηρώων του Έθνους ως προτύπων, θα μπορούσαν να τονώσουν το ηθικό των παιδιών μας, να καλλιεργήσουν την ελπίδα στις ψυχές τους και να βοηθήσουν στην αποφυγή των πάσης φύσεως ακροτήτων.
Το Δ.Σ. της Ενώσεως Θεολόγων Νομού Αργολίδος