Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Η Εορτή για την εικόνα της Παναγίας της Γερόντισσας, εορτάστηκε στο Ναύπλιο.


Με κάθε λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε στο Ναύπλιο η εορτή για την εικόνα της Παναγίας της Γερόντισσας ,στον ιερό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης ,όπου βρίσκεται πιστό αντίγραφο της θαυματουργής εικόνας .

Τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε τέλεσε ο ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Αργολίδας ,ο αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης παρουσία κι άλλων ιερέων από το Ναύπλιο και το Αργος.

Στο τέλος του εσπερινού ο Ιεροκήρυκας μίλησε για την ιστορία της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Γερόντισσας που η πρωτότυπη βρίσκεται στην ιερά μονή Παντοκράτορα Αγίου Όρους.

Η Γερόντισσα του Αγίου Όρους

Η θαυματουργός ε
κόνα τς Παναγίας τς «Γερόντισσας» βρίσκεται στην ερά Μονή Παντοκράτορος το γίου ρους και εναι φέστια εκόνα το Μοναστηρίου. μορφή της εναι στή θέα γλυκύτατη, εχάριστη καί γεμάτη
λεος, φήνοντας στόν κάθε προσκυνητή ασθήματα χαρς, εφροσύνης, γαλλιάσεως, λπίδας, παρηγορις καί εσπλαχνίας, δείχνοντας τι προστρέχει στήν νάγκη τν τέκνων Της καί τι πάντοτε παραμυθε τους πιστούς Της.

Τό πρ
το θαμα τς εκόνας ναφέρεται στούς χρόνους τς βασιλείας το λέξιου Α΄ το Κομνηνο, ταν ατός ρχισε νά κτίζει τό ρχικό μονύδριο 500 μέτρα μακριά πό τά σημερινά κτίρια τς Μονς, πάνω σε να ψωμα.

Τότε,
ν ο ργάτες κτιζαν κανονικά, τό βράδυ εκόνα τς Παναγίας μαζί μέ τά ργαλεία τν οκοδόμων φευγαν οράτως καί ταν τό πρωί τά ναζητοσαν τά βρισκαν στό σημεο που εναι σήμερα κτισμένη Μονή· ταν βέβαια ρημος τόπος. φο ατό γινε πολλές φορές, τελικά κατάλαβαν τι ταν θέλημα τς Παναγίας τό Μοναστήρι νά κτιστε στον τόπο πού δια εχε πιλέξει. τσι λοιπόν οκοδομήθηκε ρχικός
πυρήνας τ
ς Μονς.

Τήν προσωνυμία «Γερόντισσα» την
πέκτησε εκόνα ργότερα, μετά πό να καθοριστικό, γιά τήν νομασία, θαμα τς Θεοτόκου. ρχική τς θέση ταν μέσα στό ερό Βμα, πίσω πό τήν γία Τράπεζα. Τήν ποχή λοιπόν κείνη ζοσε νας πολύ νάρετος, μως μεγάλος στήν λικία και τοιμοθάνατος λόγω σθένειας, γούμενος. Ατός γνώρισε τό τέλος του κατά Θεία ποκάλυψη καί πεθύμησε νά κοινωνήσει τά χραντα καί Ζωοποιά Μυστήρια το Κυρίου μας. Γι’ ατό καί παρακάλεσε τόν ερομόναχο
φήμερο πού ερουργοσε την μέρα κείνη νά συντομεύσει τήν Θεία Λειτουργία.

ερομόναχος, μως, δεν πάκουσε μέσως στήν πιθυμία το γούμενου καί συνέχισε νά λειτουργε ργά μέ ποτέλεσμα νά πέμβει δια Παναγία. Ξαφνικά κούστηκε πό τήν Εκόνα φωνή Της πού τόν διέταξε μέ αστηρότητα νά λοκληρώσει σύντομα τήν Θεία Λειτουργία, στε να προλάβει νά μεταλάβει Γέροντας.

τσι κι γινε. Μόλις κοινώνησε Γέροντας, κοιμήθει καί πό τότε δωσαν σέ Ατήν τήν εκόνα Της τήν προσωνυμία «Γερόντισσα», λόγω τς στενής Της σχέσης μέ τόν «Γέροντα». Μετά πό ατό μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε ξω πό τό . Βμα στήν ριστερή κολώνα το κυρίως Ναο, που βρίσκεται μέχρι σήμερα γιά τήν διευκόλυνση τν προσκυνητν.

εκόνα νακαινίστηκε καί πενδύθηκε μέ νεώτερο ργυρό κάλυμα, ψηλς τέχνης, κατασκευασμένο μετά πό κφρασμένη πιθυμία τς διας τς Θεοτόκου μέ ξοδα Κωνσταντινουπολίτισσας ρχόντισσας. Τό πιθάρι πού πεικονίζεται πάνω στό κάλυμα γινε προς νάμνηση θαύματος τς Παναγίας.

Τόν 17ο α
ώνα πρξε ποχή κατά τήν ποία στό Μοναστήρι δέν πρχε καθόλου λάδι. λλειψη μως τν ναγκαίων ταν τόσο μεγάλη στε ο Πατέρες γκατέλειπαν τήν Μονή ναζητώντας λλο τά παραίτητα γιά τη ζωή. γούμενος τούς προέτρεπε νά πιστεύουν καί να λπίζουν στην «Γερόντισσα», πως προσευχόταν καί κενος καί εχε τήν λπίδα σε Ατή. πόμενο ταν Παναγία μας νά μήν διαψεύσει τίς προσδοκίες του, καί να πρωί ο πατέρες εδαν νά ξεχειλίζει λάδι πό τήν εσοδο τς ποθήκης, που φυλάσσονται τά δεια πιθάρια.

Μπ
καν στήν ποθήκη καί εδαν τι να πό τά πιθάρια, πού σώζεται μέχρι σήμερα, ξεχείλιζε πό λάδι. ντιλήφθηκαν τήν πέμβαση τς Παναγίας καί μέ ατό τό λάδι γέμισαν λα τά δεια δοχεα πού βρίσκονταν στό Μοναστήρι. Τότε ατό σταμάτησε νά ξεχειλίζει. πό τότε μέχρι σήμερα τό λάδι δέν χει λείψει ποτέ ξανά πό τό Μοναστήρι Της.