Παρελθόν και παρόν σε μια ενδιαφέρουσα
αλληλοδιαδοχή, σε παραλληλία με τη σύζευξη ιστορίας και μυθοπλασίας
εγκιβωτίζουν την αφήγηση της ατομικής περιπέτειας των χαρακτήρων στην
αφήγηση της μεγάλης εικόνας της Ιστορίας από τη δικτατορία του Μεταξά
μέχρι και στα χρόνια του εμφυλίου. Η μεγάλη εικόνα της ιστορίας που
είναι αναγκαίο να περιγραφεί, έστω πολύ αδρά, για να λειτουργήσει σαν
φόντο, αλλιώς «θα ήταν σαν ζωγραφική που απεικονίζει πρόσωπα ή
ανθρώπινες φιγούρες ολόσωμες χωρίς να υπάρχει βάθος, πλαίσιο, σκηνικό
πίσω τους, αυτό δεν γίνεται, πρέπει να υπάρχει φόντο, έστω κι ας είναι
μαύρο, όπως στου Καραβάτζιο την Αποκαθήλωση ή τον Δαβίδ με το κεφάλι του Γολιάθ, στο κάτω-κάτω μαύρη ήταν κι η εποχή».
Το μέσα και το έξω...τα χρώματα και οι μυρωδιές των παιδικών χρόνων, τα όνειρα και οι διαψεύσεις τους,
οι βεβαιότητες και οι ανατροπές τους, ο έρωτας και ο θάνατος, ο
πόλεμος, τα βρώμικα πολιτικά παιχνίδια και τελικά η άρνηση του απόλυτου
κακού ως αποτέλεσμα εμβάθυνσης και νηφάλιας αποτίμησης- μια χαραμάδα
αισιοδοξίας για τον επερχόμενο κόσμο.
|
|