Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος με αφορμή την σημερινή Ευαγγελική περικοπή, αναφέρθηκε στην σοφία που εμπεριέχει η φυσική όραση, αλλά και στην σπουδαιότητα της πνευματικής οράσεως του κάθε ανθρώπου.
«Ο Κύριος σήμερα μας προσφέρει μία πολυσήμαντη διδαχή, μία διδασκαλία αυτογνωσίας» η οποία κινεί από την υλική πραγματικότητα, σημείωσε αρχικά ο Σεβασμιώτατος, λέγοντας πως «για κάθε άνθρωπο ο οδοδείκτης είναι η φυσική όρασή του», εξηγώντας όμως παράλληλα ότι αναφέρεται «στον κόσμο τον περιγραπτό. Σε εκείνον που αντιλαμβανόμαστε με τις πέντε αισθήσεις. Εκεί ο οφθαλμός είναι η θύρα της γνώσεως και της πορείας του ανθρωπίνου βίου».
Μιλώντας στην συνέχεια για τη λειτουργία της φυσικής οράσεως, τόνισε πως ο άνθρωπος μένει «έκθαμβος και έκπληκτος από την απερινόητη σοφία που εμπεριέχει η ανθρώπινη όραση», κάνοντας χαρακτηριστικά λόγο για «μία συνεχή αλληλουχία θαυμάτων». «Με τη φυσική όραση βλέπουμε όσα είναι υλικά πράγματα και περιγράφονται με τις αισθήσεις και μπορούμε μέσω της οράσεως να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας». «Ο Χριστός όμως σήμερα», συνέχισε ο Σεβασμιώτατος, «μας παρουσιάζει και μία άλλη όραση. Μία πνευματική όραση» η ο οποία ταυτίζεται «με το πνευματικό εσωτερικό μας μάτι». Αυτό το μάτι είναι ο νους μας, που μας δωρήθηκε από τον Θεό «για να μπορούμε να κατανοούμε όχι απλώς τα περιγραπτά πράγματα του κόσμου», αλλά να εισδύουμε στην αιώνια διάσταση του πνεύματος, πρόσθεσε.
Επισημαίνοντας πως ο κάθε άνθρωπος «έχει προικιστεί με το εσωτερικό όμμα, το νου, ο οποίος βλέπει πέρα από τα ορώμενα», υπογράμμισε πως αυτό έχει ως προϋπόθεση τον εσωτερικό μας αγώνα και την πνευματική μας κάθαρση. «Η εσωτερική όραση πρέπει να είναι καθαρή. Να μην έχει στρεβλωθεί από την παράνομη και ανόητη συμπεριφορά μας, γιατί είναι ευαίσθητη, είναι λεπτή», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Όταν στον πνευματικό μας κόσμο, στον έσω άνθρωπο, στον αυτοκράτορα νου μας, εισέλθει το μικρόβιο της ασταθίας, της αποτυχίας της πνευματικής και της αμαρτίας, σκοτίζεται ο νους. Αμαυρώνεται η διάσταση της ψυχής. Γίνεται ο άνθρωπος άθυρμα στα πάθη και στις δαιμονικές επιρροές και τότε δεν μπορεί να δει πνευματικά». «Δεν μπορεί να αισθανθεί το νου του ως αυτοκράτορα της υπάρξεώς του. Γίνεται εξάρτημα, δούλος του κακού και του ψεύδους».
Σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος τόνισε πως «όταν ο άνθρωπος αγωνίζεται πραγματικά, έρχεται ως συνεργός και ως συνοδοιπόρος ο Κύριος και ανοίγει την καρδιά και ευλογεί τον νου και φωτίζει την εσωτερική μας όραση».
Τέλος, σημειώνοντας πως «έχουμε ανάγκη να παρακαλέσουμε όλοι, η εσωτερική μας όραση να καθαρθεί, να φωτιστεί να έχει δύναμη να βλέπουμε πέρα από τα ορώμενα, πέρα από την κτιστή πραγματικότητα», ευχήθηκε «η εσωτερική όραση όλων μας να είναι ζωηρά, να είναι υγιείς, να είναι χαριτωμένη για να μπορούμε να βλέπουμε πέρα από την κτιστή πραγματικότητα την αιώνια διάσταση στην οποία όλοι μας ανεξαιρέτως έχουμε κληθεί.
Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.