Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Νεκτάριος Κερκύρας, Η αφροσύνη δεν περιορίζεται μόνον στα πρόσωπα, αλλά επεκτείνεται και στους λαούς.

Την Κυριακή Θ’ του Λουκά, ο Σεβ. Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος λειτούργησε και ομίλησε στη Βόρεια Κέρκυρα και συγκεκριμένα στην ενορία της Αγίας Τριάδος Βελονάδων. Η ποιμαντική και λειτουργική του αυτή επίσκεψη οφείλεται στο γεγονός της εγκατάστασης στην ως άνω ενορία νέου ιερέα ο οποίος χειροτονήθηκε προ μίας εβδομάδος. Ο π. Νεκτάριος Κατέχης είναι νέος κληρικός και γόνος ιερατικής οικογένειας. Ο πάππος του, π. Σπυρίδων Τσολαΐδης, έφυγε πολύ νωρίς από τη ζωή και άφησε φήμη ευλαβούς κληρικού της Ιεράς μας Μητροπόλεως. Ο π. Νεκτάριος, ο οποίος σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και είναι έγγαμος κληρικός, υπηρέτησε στο Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος για ενάμιση χρόνο και εις το εξής θα ιερουργεί ως τακτικός εφημέριος στην ως άνω ενορία. Οι κάτοικοι των Βελονάδων τον υποδέχθηκαν με ιδιαίτερη χαρά, τιμή και σεβασμό, τόσο στο πρόσωπο του Σεβ. Μητροπολίτου, τον οποίο και ευχαρίστησαν για αυτή του τη μέριμνα, όσο και στο πρόσωπο του νέου εφημέριου. Παρόντες στη Θεία Λειτουργία ήταν και οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ο Σεβ. στην ομιλία του κατά τη Θεία Λειτουργία, έλαβε αφορμή από το ευαγγελικό ανάγνωσμα, όπου δι’ ολίγον ανέλυσε την ευαγγελική περικοπή και εν συνεχεία στάθηκε στην αφροσύνη του πλουσίου της παραβολής. Εξήγησε στους ανθρώπους την έννοια της αφροσύνης. Στην εποχή μας, η έννοια αυτή δεν περιορίζεται μόνο στα πρόσωπα, τα οποία όταν διακατέχονται από αυτό το πάθος τότε παύει και η εν Χριστώ αγάπη, ενότητα και κοινωνία. Τα φαινόμενα της διάλυσης της οικογένειας, το φαινόμενο της παραβατικότητας νέων και μεγαλυτέρων και όλα τα φαινόμενα της αποσύνθεσης της συγχρόνου κοινωνίας οφείλονται στην αφροσύνη. Η έννοια αυτή σχετίζεται με την πλεονεξία μας, με την αδικία καθώς και με την κάθε είδους ηδονή στην οποία οι άνθρωποι σήμερα αρέσκονται να εκδαπανούν τη ζωή τους. Αυτά τα φαινόμενα χαρακτηρίζονται ως εγωκεντρικά, διότι ο σύγχρονος εγωισμός έχει αλλοιώσει την ανθρωπότητα και δυστυχώς και την πατρίδα μας.
Όμως, η αφροσύνη δεν έχει να κάνει μόνο με τα πρόσωπα, αλλά σχετίζεται και με τις κοινωνίες των ανθρώπων και τις κοινωνίες των λαών. Αυτό συμβαίνει διότι όταν υπάρχουν άφρονες από την πλευρά των ηγετών των λαών, τότε είναι εύκολο πράγμα να εκρήγνυνται πολεμικές συρράξεις, να συγκρούονται οι λαοί, να έχουμε εκατόμβες θυμάτων. Επιπλέον, η πείνα και η στέρηση σε όλο τον πλανήτη είναι φαινόμενα στα οποία δεν μπορούν οι άνθρωποι και οι λαοί να δώσουν εξήγηση και απάντηση. Η αφροσύνη έχει να κάνει ακριβώς και με την κάθε είδους πανδημία, την οποία δυστυχώς διαχειρίζονται οι άνθρωποι μόνον με τον ανθρώπινο και επιστημονικό παράγοντα, βάζοντας στην άκρη τον ενεργούντα δια της θείας χάριτος Αληθινόν Θεόν. Ο άνθρωπος κατά τον Θεολόγον Γρηγόριον όταν χωρίζεται από το Θεό γίνεται είτε κτηνώδης, είτε δαιμονιώδης. Χωρίς Θεό, ο Ντοστογιέφσκι είχε πει ότι τα πάντα επιτρέπονται. Όμως, όταν αποστρέψει ο Θεός το πρόσωπό Του από την ανθρωπότητα, τα πάντα ταραχθήσονται. Από την άλλη, όταν επιβλέψει το πρόσωπό Του στην ανθρωπότητα, τότε οι άνθρωποι δεν στέκονται ούτε στον εγωισμό, ούτε στην παραφροσύνη, ούτε στην ηδονή, αλλά ούτε και στην εκμετάλλευση. Τα πάντα και εν πάση, τα καλύπτει η Αγάπη και το Πνεύμα του Θεού.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβ. απευθύνθηκε πρώτον στο νέο ιερέα και του έδωσε υποθήκες και πατρικές συμβουλές στο έργο το οποίο του αναθέτει ο Θεός. Πρέπει να διακονήσει τη σωτηρία των ανθρώπων που του εμπιστεύτηκε εν φόβω και τρόμω. Δεύτερον, απευθυνόμενος στο πλήρωμα της Εκκλησίας παρεκάλεσε να αγκαλιάσουν το νέο τους ιερέα, να τον αγαπήσουν και να συνεργαστούν για την κατά Θεόν προκοπή τους.