Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Αγίας Λαύρας στην Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου.

Στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Κίσαμος, τελέστηκε ο Β΄ Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου. Του Εσπερινού ακολούθησε πνευματική ομιλία υπό του Παν. Αρχ. π. Ευσεβίου Σπανού, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας, εκ της Ι. Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με θέμα: «Η διαχρονική αξία της διδασκαλίας του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά μέσα στην εποχή μας».

Ο Σεβ. Ποιμενάρχης κ. Αμφιλόχιος, με λόγους θερμούς, καλωσόρισε τον Καθηγούμενο της ιστορικής Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας, Παν. Αρχιμανδρίτη π. Ευσέβιο, μνημονεύοντας ευχαριστιακά τον Σεβ. Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμο, «δια την ευλογητική άδεια ελεύσεως αυτού», σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Χαρά και ευλογία η έλευσις του σεβαστού μας Καθηγουμένου της ιστορικής Ι. Μονής Αγίας Λαύρας, π. Ευσεβίου, καθώς η πανσεβάσμια αυτή Μονή αποτελεί σύμβολο για το Νεοελληνικό Κράτος. Εκεί χτυπά η καρδιά της έναρξης του Εθνοαπελευθερωτικού αγώνα. Ο ησυχασμός, που είναι και το θέμα της σημερινής πνευματικής μας σύναξης, αποτελεί την βάση των Οικουμενικών Συνόδων, καθώς επισημαίνει την αλλοτρίωση της πίστεως μας στα πρόσωπα πολλών Χριστιανών. Φανερώνει την ζωή του Σώματος του Χριστού.», ανέφερε ο Σεβ. Ποιμενάρχης κ. Αμφιλόχιος, δίδοντας τον λόγο στον εκλεκτό ομιλητή.

Ο σεβαστός Καθηγούμενος π. Ευσέβιος, αφού μετέφερε τις ευχές του Σεβ. Ποιμενάρχου του κ. Ιερωνύμου και ευχαρίστησε τον οικείο Ιεράρχη κ. Αμφιλόχιο, με λόγο μεστό, θεολογικό και κατανοητό, σκιαγράφησε τον βίο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.

Αναφέρθηκε στο μοναχικό κίνημα του ησυχασμού, στους Πατέρες της ερήμου, την ησυχαστική έριδα του 14ου αιω., την νοερά προσευχή, τις άκτιστες ενέργειες του Θεού ως «τρόπο γνώσεως του Θεού», σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «… Ευαγγελική η αρχή του ησυχασμού αφού η ησυχία και η μόνωση οδηγούν στην ένωση με τον Θεό. Ο ησυχασμός αποτελεί αδιάσπαστη συνέχεια του αρχέγονου μοναχισμού με στόχο την Θέωση. Η δε άσκηση και η αρετή αποτελούν εσωτερική εμπειρία της ψυχής. Η πορεία προς την πίστη προσωπικό σταυρό του καθενός. Η εκλογίκευση της πίστης αφαιρεί από τον άνθρωπο την δυνατότητα να έλθει σε επικοινωνία με τον Θεό. Η ένωση με τον Θεό είναι εφικτό μόνο εντός της Εκκλησίας, η δε αγάπη είναι ζωντανή μόνο όπου υπάρχει πίστη», καταλήγοντας: «.. η επιστροφή στις ρίζες του Χριστιανισμού αποτελεί μονόδρομο για την έξοδο του ανθρώπου από τα αδιέξοδα της φυλακής των αισθήσεων του».

Στο τέλος του Εσπερινού διανεμήθηκε, σε όλο το πυκνό εκκλησίασμα που είχε κατακλύσει τον Ι. Μητροπολιτικό Ναό, η νέα έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως με τον τίτλο: «Προσευχής Θησαυρίσματα». Προσευχητάριο, ιδιαίτερα επιμελημένο, που περιλαμβάνει: Πρωινή Προσευχή, Προσευχές της Τραπέζης, Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως, Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, Μέγα Απόδειπνο, Χαιρετισμούς της Θεοτόκου, Πασχάλιος – Ημερονύκτιος Ακολουθία ως και τις Νηστείες της Εκκλησίας μας.

kataniktikos kisamos 1

kataniktikos kisamos 1

kataniktikos kisamos 1

kataniktikos kisamos 1