Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Η δεύτερη παράκληση της Παναγίας στον Άγιο Σπυρίδωνα Μεσολογγίου.

 

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου χοροστάτησε το απόγευμα της Τρίτης 2 Αυγούστου 2022 στην ακολουθία του Εσπερινού και τον δεύτερο Παρακλητικό Κανόνα στην Υπεραγία Θεοτόκο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.

Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του ανέλυσε τον στίχο «Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς».

Τόνισε ότι η Υπεραγία Θεοτόκος δεν είναι πάνω από τον Θεό, αλλά είναι πάνω από τους αγίους. Λέγει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς: «χαίρε παντός αγίου κορυφή και τελείωσις». Η Υπεραγία Θεοτόκος είναι η κορυφή και η τελείωσις κάθε αγίου, διότι δια της Θεοτόκου ήρθε ο Χριστός στον κόσμο.

Η λέξη Θεοτόκος είναι κατ’ εξοχήν θεολογικός όρος τον οποίο προσέδωσε στην Παναγία κυρίως η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος. Την εποχή εκείνη υπήρχαν αιρετικοί, οι οποίοι, από φιλοσοφικές αρχές, έλεγαν ότι η Παναγία γέννησε ένα «ψιλό άνθρωπο», απλόν άνθρωπο και για αυτό πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος. Τότε η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος εν Εφέσω απεφάνθη ότι η Παναγία γέννησε τον Θεό και πρέπει να λέγεται Θεοτόκος. Έδωσε σάρκα στον Υιό και Λόγο του Θεού, για αυτό και ο ιερός Δαμασκηνός λέγει ότι ο όρος Θεοτόκος «άπαν το μυστήριον της Θείας Οικονομίας συνίστησι» και όποιος δεν την αποκαλεί Θεοτόκο, ουσιαστικά αρνείται το μυστήριο της Ενανθρωπήσεως.

Επίσης λέμε «σῶσον ἡμᾶς». Βέβαια ο πραγματικός Σωτήρας είναι ο Χριστός. Στην Παναγία λέμε «σῶσον ἡμᾶς», διότι είναι η αιτία της σωτηρίας μας. Λέγει ο Αδελφόθεος Ιάκωβος ότι, όποιος επαναφέρει κάποιον από την πλάνη, αυτός «σώσει ψυχήν εκ θανάτου και καλύψει πλήθος αμαρτιών», γίνεται δηλαδή η αιτία της σωτηρίας του. Και οι άγιοι πρεσβεύουν, αλλά η Θεοτόκος έκανε κάτι περισσότερο, είναι το πρόσωπο διά του οποίου ενηνθρώπησε ο Υιός και Λόγος του Θεού.

Ο Σεβασμιώτατος κατέληξε λέγοντας ότι η Υπεραγία Θεοτόκος εκφράζει όλη την Χριστολογία. Όλοι οι άγιοι έχουν ως χαρακτηριστικό γνώρισμα την Θεοτοκοφιλία, αγαπούν πάρα πολύ την Θεοτόκο. Για αυτό θα πρέπει να προσευχόμαστε και εμείς και με τις δύο προσευχές το «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς» και το «Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς».

Μπορείτε να δείτε φωτογραφίες στον ακόλουθο σύνδεσμο    Εδώ