Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Αρχιμ. π. Χρυσόστομος Χρυσόπουλος: Ο όσιος Ιωάννης με τα γραπτά του, δεν απαίτησε αλλά έπραξε.

 

Το έργο του έχει την αξία του μέχρι σήμερα, γιατί δεν είναι χρήσιμο ως πνευματική τροφή μόνο των μοναχών, αλλά και όσων προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι στην οικογένεια, την κοινωνία, την Εκκλησία, εφαρμόζοντας τις συμβουλές του.

Κατανυκτική ιερά αγρυπνία τελέστηκε το Σάββατο 2 Απριλίου, (Κυριακή Δ´ Νηστειών, Ιωάννου της Κλίμακος) στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, κατά τη διάρκεια της οποίας ιερούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο, ο  Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Χρυσόπουλος, κληρικός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Η αγρυπνία και η ομιλία μεταδόθηκαν από το κανάλι του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» στο YouTube.

 

Η ομιλία του π. Χρυσοστόμου ήταν αφιερωμένη στον τιμώμενο όσιο Ιωάννη, ο οποίος, όπως σημείωσε, διακρίθηκε για την αγιότητα του βίου και την καθαρότητα του νου. Η όλη βιωτή του ήταν μεστή έργων αγαθών και λόγων πνευματικών.

Εκάρη μοναχός και στη συνέχεια χειροτονήθηκε Ιεροδιάκονος και Ιερομόναχος, στην Ιερά Μονή του Σινά. Έμεινε στην αδελφότητα για 19 χρόνια και ακολούθως αποσύρθηκε σε ερημική τοποθεσία, όπου ασκήθηκε αυστηρά.

Η φήμη του ως αγίου πνευματικού ανδρός εξαπλώθηκε κι έτσι, μετά από 40 χρόνια άσκησης στην έρημο, σε ηλικία 75 ετών, έγινε ηγούμενος της Μονής, ακούσια και κατόπιν πιέσεων. Έμεινε στην θέση αυτή για 4 έτη και αποσύρθηκε πάλι στην έρημο, όπου εκοιμήθη σε ηλικία 80 ετών.

«Η συγγραφή του έργου του «Κλίμακα», δεν ήταν αποτέλεσμα προσωπικής φιλοδοξίας, αλλά απόρροια θεοπνευστίας. Μίλησε για τις αρετές, έχοντας πρώτη και βασική την ταπείνωση, εκείνη βέβαια που διαθέτει την σφραγίδα της γνησιότητας και της ειλικρίνειας, χωρίς νόθευση και υστεροβουλία.

Όχι ταπεινολογία, ζιζάνιο που εύκολα φυτρώνει και θεριεύει στις καρδιές και τις εκφράσεις αρκετών χριστιανών και αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο, επικίνδυνο και καταδικαστέο

Ο όσιος Ιωάννης, συνλεχισε ο π. Χρυσόστομος, στα τριάντα κεφάλαια του βιβλίου, κατέθεσε, όχι ακαδημαϊκή μόρφωση, αλλά ασκητική πρακτική και εμπειρία. Παρέδωσε το αλφαβητάρι των μοναχών, και όχι μόνο. Οι τριάντα περί αρετής λόγοι του, αντιστοιχούν σε ισάριθμες αρετές, με τις οποίες ανεβαίνουμε στην ουσία την σκάλα, για να πλησιάσουμε τον Θεό.

Το έργο του έχει την αξία του μέχρι σήμερα, γιατί δεν είναι χρήσιμο ως πνευματική τροφή μόνο των μοναχών, αλλά και όσων προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι στην οικογένεια, την κοινωνία, την Εκκλησία, εφαρμόζοντας τις συμβουλές του.

«Ο όσιος με τα γραπτά του, δεν απαίτησε αλλά έπραξε, δεν ζήτησε αλλά δίδαξε, δεν κήρυξε αλλά τήρησε. Δεν ήθελε να επιδείξει ικανότητες αλλά να καλλιεργήσει την σωστή σκοποθεσία, την ανάδειξη της ιερότητας του προσώπου. Προσπάθησε να καταρτίσει πρόσωπα και να σώσει ψυχές. Κατέστη πρότυπο μίμησης και γνήσιος καθοδηγητής

Ολοκληρώνοντας τον λόγο του ο π. Χρυσόστομος, αναφέρθηκε στο βαθύτερο νόημα και το ουσιαστικότερο μήνυμα της Δ’ Κυριακής των Νηστειών, που βρίσκεται τόσο στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας, όσο και στον τιμώμενο όσιο Ιωάννη της Κλίμακος.

Στις σελίδες του Ευαγγελίου, παρατήρησε, θυμηθήκαμε το θαύμα της θεραπείας του δαιμονιζόμενου νέου, ο οποίος κατά την ώρα της κρίσης του, έπεφτε πότε στην φωτιά και πότε στο νερό, που φάνταζαν εκείνη την στιγμή διέξοδοι σωτηρίας, ενώ ήταν στην ουσία επιλογές καταστροφής και απώλειας.

«Το θαύμα και το πρόσωπο προβάλλονται για προβληματισμό, για το πώς θα αντιδράσουμε σε ανάλογη στιγμή. Έχουμε πια τα κριτήρια, να μην πέφτουμε στο νερό της άγνοιας και πνιγόμαστε ή στην φωτιά της παραπληροφόρησης και καιγόμαστε