Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025

Μητρόπολη Ναυπάκτου: Ἱερατική Σύναξη Φεβρουαρίου 2025.

Τήν Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ἡ μηνιαία Ἱερατική Σύναξη τῶν Κληρικῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο.  Ἀπό πέρυσι ὁ Σεβασμιώτατος ἀναλύει στίς μηνιαῖες Ἱερατικές Συνάξεις τίς Ἐγκυκλίους τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Ἐδέσσης. Μέχρι τώρα ἔχει ἀναλύσει 9 θέματα στά ὁποῖα φαίνεται ἡ ὅλη προσωπικότητα καί ἡ ἁγιότητα τοῦ βίου τοῦ ἁγίου Καλλινίκου ὡς Ἐπισκόπου καί ὡς Ποιμένα.

Στήν σημερινή Σύναξη ἀνέλυσε τό 10ο θέμα, ὅπου παρουσίασε τόν ἅγιο Καλλίνικο ὡς κήρυκα τοῦ θείου λόγου. Ἀναφέρθηκε τόσο στίς Ἐγκυκλίους τοῦ Ἁγίου γιά τήν ἀξία καί τόν τρόπο πού πρέπει νά γίνεται ἀπό τούς Κληρικούς τό κήρυγμα στούς Ἱερούς Ναούς, ὅσο καί στό πῶς ὁ ἴδιος ἐκήρυττε. Στήν ἀρχή τόνισε τήν ἀναγκαιότητα τοῦ κηρύγματος γιά τήν προετοιμασία τῶν ἀνθρώπων νά δεχθοῦν τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅπως τό βλέπουμε στήν διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ καί τῶν Ἀποστόλων. Ἔπειτα, ἔκανε λόγο γιά τήν θέση τοῦ ἱεροῦ κηρύγματος στήν θεία Λειτουργία μετά τήν ἀνάγνωση τῶν ἀναγνωσμάτων ἀπό τούς Ἀποστόλους καί τά Εὐαγγέλια, ὅπως φαίνεται στίς Ἀποστολικές Διαταγές, τήν Ἀπολογία τοῦ Ἰουστίνου, τοῦ Φιλοσόφου καί Μάρτυρος, καί στούς ἱερούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Στήν συνέχεια προσδιόρισε τά χαρακτηριστικά τοῦ ὀρθοδόξου κηρύγματος, τό ὁποῖο διαφέρει ἀπό κάθε ἄλλο κήρυγμα πού γίνεται ἀπό Προτεστάντες καί ἄλλους θρησκευτικούς λειτουργούς. Τό ὀρθόδοξο κήρυγμα πρέπει νά εἶναι Χριστοκεντρικό, ἐκκλησιοκεντρικό, πατερικό καί νά ἀποβλέπη στήν καθοδήγηση τῶν Χριστιανῶν γιά νά θεραπευτοῦν πνευματικά καί νά ἀγαπήσουν τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία.

Ἀκολούθως, ἀναφέρθηκε στόν τρόπο πού κήρυττε ὁ ἅγιος Καλλίνικος, τό πῶς προετοιμαζόταν, ποιό ἦταν τό περιεχόμενο τῶν κηρυγμάτων του καί ποιά ἦταν ἡ δομή τους. Δηλαδή ἔθετε μιά συγκεκριμένη «θεματική πρόταση», πρότασσε ἕνα χαρακτηριστικό ἁγιογραφικό χωρίο καί ἔπειτα ἀνέλυε σέ βάθος δύο ἤ τρία σημεῖα τῆς «θεματικῆς πρότασης», χωρίς νά ἐπεκτείνεται σέ παράπλευρα θέματα. Ἔτσι, τό κήρυγμά του εἶχε συγκεκριμένη δομή καί κατέληγε σέ συγκεκριμένο συμπέρασμα. Ἦταν ἀριστουργηματικός ὁ τρόπος πού κήρυττε, ἀλλά ὁ λόγος του εἶχε δύναμη καί πειστικότητα, διότι συνδεόταν μέ τήν ἁγία του ζωή. Ἔπειτα ὁ Σεβασμιώτατος ἔδωσε μερικά παραδείγματα γιά νά τεκμηριώση τόν τρόπο πού κήρυττε ὁ ἅγιος Καλλίνικος. Παρέμεινε μόνο στήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀπό τούς φακέλλους πού διασώζονται, καί ἀνέφερε τίς «θεματικές προτάσεις» κάθε κηρύγματος, ἑρμηνεύοντας τήν εὐαγγελική περικοπή τῆς ἡμέρας μέ τήν πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ στόν Φίλιππο καί τήν προσέλευση τοῦ Ναθαναήλ.

Παρουσίασε τά διαγράμματα τεσσάρων κηρυγμάτων ἀπό τό ἴδιο εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα.

  1. Ὁ δρόμος γνώσεως τοῦ Χριστοῦ μέ τήν ἀνάγνωση τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῆς καθαρότητας τοῦ βίου, ὅπως ὁ Φίλιππος καί ὁ Ναθαναήλ πού διάβαζαν τίς Γραφές καί εἶχαν καθαρή καρδιά.
  2. Τά αἴτια τῆς ἀποστασίας ἀπό τόν Θεό πού γίνεται μέ τήν προκατάληψη καί τά πάθη, ἐπειδή δέν ἀκολουθοῦν ὅλοι τόν Χριστό, ὅταν προσκαλοῦνται (ἔρχου καί ἴδε).
  3. Ἡ ἁπανταχοῦ παρουσία τοῦ Θεοῦ καί οἱ ὠφέλειες πού προέρχονται ἀπό αὐτήν, ὅπως ὁ Χριστός ἔβλεπε τόν Ναθαναήλ πού διάβαζε κάτω ἀπό τό δένδρο.
  4. Ὁ θρίαμβος τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν βία, τό ψεῦδος καί τήν πλάνη, πού ἀνταποκρίνεται στό «μείζω τούτων ὄψει».

Καί κατέληξε ὅτι ὁ ἅγιος Καλλίνικος προετοίμαζε προσεκτικά τό κήρυγμά του, ἀπό τήν προηγούμενη ἡμέρα, κάνοντας ἕνα ἀναλυτικό διάγραμμα, προσευχόταν νά τοῦ δώση ὁ Θεός φώτιση καί τελικά κήρυττε μέ τήν ἴδια του τήν ὕπαρξη, ἔπειθε τούς ἀκροατές του μέ τήν πίστη του καί τήν ζωή του, ἀφοῦ ὁ ἴδιος, ὅταν παρουσιαζόταν, ἦταν ἕνα κήρυγμα ἀσκήσεως, μεθέξεως Θεοῦ, μετανοίας, κατανύξεως, πόθου καί δίψας Θεοῦ. Ὁ ἅγιος Καλλίνικος ὁμιλοῦσε ὡς Προφήτης, Ἀπόστολος καί ἀσκητής, ἀναφερόμενος πάντα στόν σύγχρονο ἄνθρωπο μέ τά προβλήματά του, τό κήρυγμά του ἦταν μιά προσευχή καί προξενοῦσε κατάνυξη στούς ἀκροατές του.

Μετά τήν ὁλοκλήρωση τῆς ἀναφορᾶς του στίς Ἐγκυκλίους τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, ὁ Σεβασμιώτατος ἐνημέρωσε τούς Ἱερεῖς γιά τήν λειτουργία τῶν ΣΜΥΚ καί στήν συνέχεια τόν λόγο ἔλαβε ὁ ἱεροκήρυξ τῆς Μητροπόλεως, ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, πού ἀνέπτυξε σύντομα τό θέμα: «Ἡ σωστή προετοιμασία τῆς πανηγύρεως ἑνός Ναοῦ», ὅπου ἀναφέρθηκε σέ πρακτικές συμβουλές, ὅπως τήν καθαριότητα τοῦ Ναοῦ, τήν σωστή χρήση τῶν μεγαφώνων, τήν κοινοποίηση τῆς πανηγύρεως στά μέσα ἐνημέρωσης, τήν πρόσκληση Κληρικῶν, τήν μέριμνα γιά καλούς ἱεροψάλτες, τήν συμμετοχή τῶν ἐνοριτῶν στίς ἐργασίες κλπ.

Φωτογραφίες