Κατά τήν διακονία τοῦ θείου λόγου, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Μᾶρκος ἀνεφέρθη, μέ θεολογική ἀνάλυση καί διεθνῆ ἐπιστημονική τεκμηρίωση στόν λόγο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στήν πρός Κολασσαεῖς ἐπιστολή του "Λουκᾶς ὁ ἰατρός ὁ ἀγαπητός" καί ἐτόνισε ὅτι τόσο τό Εὐαγγέλιο ὅσο καί οἰ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων προσφέρουν τήν ἐσωτερική μαρτυρία ὄτι ἀδιαμφισβήτητα ὁ συγγραφέας των εἶναι Ἰατρός καί μάλιστα με ἐπιστημονική κατάρτιση καί ἀρίστη ἑλληνική παιδεία. Καί δέν θά μποροῦσε νά εἶναι κάποιος ἄλλος ἀπό τους μαθητές καί ἀκολούθους τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν ( Δημᾶς, Ἀρίσταρχος, Τυχικός, Τέρτιος, Ἰάσων, Σωσίπατρος κ. ἄ.) παρά μόνον ὁ Λουκᾶς, ὁ ὁποῖος φαίνεται, ὅπως μαρτυροῦν τά "ἡμεῖς" χωρία, ὅτι κρατοῦσε ἕνα εἶδος ἡμερολογίου, για νά τό χρησιμοποιήσει κατόπιν χάριν τῆς Ἐκκλησίας.
Σημαντική ἐν προκειμένῳ ὑπῆρξεν ἡ ἀναφορά τοῦ Σεβασμιωτάτου στο ἔργο τοῦ Hobbac καθὠς καί το ἔργο τοῦ Γερμανοῦ μελετητῆ Harnack. Εἰδικώτερα, ἀνέφερε για το ἔργο τοῦ Hobbac, πού ἐξεδόθη το 1882 καί ἀπασχόλησε ἐπί ἕνα καί πλέον αἰῶνα τόν ἐρευνητικό κόσμο μέχρι καί τῆς ἐποχῆς μας, κατά πόσον ὑπάρχει ἰατρική γλῶσσα καί ὁρολογία στά ἔργα τοῦ Λουκᾶ. Ὁ Hobbac, μετά συστηματική ἀνάλυση, κατέληξε ὅτι καί τά δύο ἔργα ὄχι μόνο ἐκτίθενται με ἰατρική ὁρολογία ἀλλά θα πρέπει νά σχετίζονται μέ πρόσωπο πού εἶχε ἄμεση σχέση με τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί τήν ἰιατρική πρακτική. Ἀλλά καί προσεκτική μελέτη καί σύγκριση τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Λουκᾶ καί τῶν Πράξεων με τα΄ἄλλα βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης δείχνει ὄτι τά δύο αὐτά ἔργα ἔχουν σχέση με πρόσωπο πού ἦταν οἰκεῖο τῆς γλώσσης καί τῆς ἰδιάζουσας ἰατρικῆς ὁρολογίας στον ἑλληνικό χῶρο τήν ἐποχή ἐκείνη.
Στη συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέφερε πλῆθος χωρίων τόσο τοῦ Εὐαγγελίου ὅσο καί τῶν Πράξεων με ἰατρικό περιεχόμενο (θεραπεῖες ἀσθενειῶν, ἰάσεις ἀσθενῶν, νοσήματα κ. ἄ.).
Καί κατέληξε, ὅτι ὅλα αὐτά τά χωρία καταδεικνύουν ὄτι συγγραφέας τόσον τοῦ τρίτου Εὐαγγελίου ὅσο καί τῶν Πράξεων εἶναι το ἴδιο πρόσωπο, ὁ Ἀπόστολος καί Εὐαγγελιστής Λουκᾶς καί ὅτι εἶναι γιατρός. Ὀρθῶς, λοιπόν, ὁ εὐσεβής καί φιλόχριστος Ἱατρικός Κόσμος τοῦ νησιοῦ μας τιμᾶ τόν Ἀπόστολο καί Εὐαγγελιστή Λουκᾶ ὡς προστάτη του καί καθοδηγητή του. Εὐχόμεθα καί ἡμεῖς ἀπό τήν σημερινή ἐκκλησιαστική μας σύναξη ὁ Ἀπόστολος καί Εὐαγγελιστής Λουκᾶς νά εἶναι αὐτός πού θα κατευθύνει πάντοτε τίς σκέψεις, τίς ἐνέργειες καί τίς θεραπευτικές πράξεις τῶν γιατρῶν μας πρός θεραπεία τῶν ἀνθρώπων, ὥστε κάθε θεραπεία ἀνθρώπου νά εἶναι μια μικρή προφητική μαρτυρία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ μας".
Ἀκολούθησε ἡ "Δέησις" για τόν Ἰατρικό Σύλλογο Χίου, μετά τήν ὁποία ὁ Σεβασμιώτατος, κατόπιν ἐπαινετικῆς προσλαλιᾶς καί περιγραφῆς τῆς χριστομιμήτου διακονίας πού πρέπει νά ἀκολουθεῖ ἐχειροθέτησε σε Πνευματικό τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν τόν Αἰδεσιμ. Πρωτοπρ. κ. Ἀντώνιο Καραμιχάλη, Ἐφημέριο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ταξιαρχῶν Μπατζακλῆ Κάμπου.
Μετά, ὁ Σεβασμιώτατος παρεκάθισε στο Πνευματικό Κέντρο μετά τοῦ Ἰατρικοῦ Συλλόγου καί Ἰατρῶν καί εἶχε τήν εὐκαιρία νά συζητήσει, με ἐγκαρδιότητα καί πατρικό ἐνδιαφέρον, ποικίλα θέματα.