Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Μητροπολίτης Βεροίας: «Καί καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός», (ΒΙΝΤΕΟ).

Το απόγευμα της Πέμπτης, 29ης Μαΐου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στη σειρά των διαδικτυακών εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» ανέπτυξε το θέμα: «Καί καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός».

Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

Στη διαδικτυακή ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων, ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Στήν περασμένη ὁμιλία ἀναφερθήκαμε στήν Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου μας, ὅπως αὐτή περιγράφεται ἀπό τόν ἱερό εὐαγγελιστή Λουκᾶ στήν ἀρχή τοῦ βιβλίου τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων, καί στή σημασία πού ἔχει γιά τήν πίστη μας.

Μέ τήν Ἀνάληψή του ὁ Χριστός ἀποδεικνύει ὅτι δέν εἶναι μόνο ὁ διδάσκαλος, ὁ ὁποῖος ἦλθε στή γῆ γιά νά διδάξει τούς ἀνθρώπους μέ τόν λόγο του καί μέ τή ζωή του πῶς θά πρέπει νά ζοῦν, ἤ ἀκόμη γιά νά μᾶς γνωρίσει τόν ἀληθινό Τριαδικό Θεό. Γιατί στήν περίπτωση αὐτή θά ἀρκοῦσε νά εἶχε ἔλθει στή γῆ καί νά εἶχε κηρύξει, χωρίς νά χρειασθεῖ νά σταυρωθεῖ καί νά πεθάνει.

Ἀποδεικνύει ἀκόμη ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι μόνο ὁ Σωτήρας καί Λυτρωτής μας ἀπό τήν ἁμαρτία, γιατί τότε ἡ Σταύρωση καί ἡ Ἀνάστασή του ἀρκοῦσαν γιά τή σωτηρία μας.

Ἀποδεικνύει ὅτι ἡ παρουσία του στόν κόσμο δέν ἀφοροῦσε μόνο τούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς του πού τόν ἄκουσαν καί τόν εἶδαν, ἀλλά καί τή θέλησή του νά παραμείνει στόν κόσμο καί μετά τήν ἀνάληψή του στούς οὐρανούς, νά παραμείνει δίπλα στούς ἀνθρώπους καί μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησία του, μέσα δηλαδή ἀπό τό Σῶμα του, τό ὁποῖο συναπαρτίζουν ὅσοι τόν πίστευσαν καί θά τόν πιστεύσουν, γι᾽ αὐτό καί δίδει τίς τελευταῖες ὁδηγίες στούς μαθητές του.

Ἀποδεικνύει ἐπιπλέον ὅτι ἡ ἀγάπη του δέν ἀρκέσθηκε στό νά ἀπαλλάξει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία καί νά ἀποκαταστήσει τή σχέση του μέ τόν Θεό. Ὁ Χριστός θέλησε νά τιμήσει ἀκόμη περισσότερο τό πλάσμα του, τόν ἄνθρωπο χάριν τοῦ ὁποίου «ἐταπείνωσε ἑαυτόν» καί ἔγινε ἄνθρωπος καί θυσιάσθηκε καί ἀπέθανε. Καί τί ἔκανε γι᾽ αὐτό; Ἀνέλαβε τήν ἀνθρώπινη σάρκα μαζί του στόν οὐρανό καί κάθησε μέ αὐτήν στά δεξιά τοῦ Θεοῦ καί Πατρός.

Δέν ἀνέβηκε, δηλαδή, μόνο ὡς Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ στούς κόλπους τοῦ Πατρός του, ἐκεῖ ἀπό ὅπου ἐξῆλθε, ἀλλά ἀνῆλθε ὡς Θεάνθρωπος. Ἀνῆλθε ὁ Κύριός μας στόν οὐρανό μέ τόν δερμάτινο χιτώνα τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως, ἀναμάρτητο καί ἀμώμητο φυσικά ἀπό ὁποιαδήποτε ἁμαρτία. Καί ὄχι μόνο ἀνέβηκε ὁ Χριστός μέ τήν ἀνθρώπινη φύση, ἀλλά τήν ἔβαλε στήν πιό τιμητική θέση, «ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός» του, καί παρέμεινε μέ αὐτή, τήν διατήρησε, γιά νά τήν τιμήσει καί γιά νά τήν ἁγιάσει καί γιά νά μᾶς δείξει ποιά δόξα θά ἀπολαμβάνει μετά τή μέλλουσα κρίση καί τήν ἀνάσταση ὅλων τῶν ἀνθρώπων.

Μέ τήν Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ συμβαίνουν δύο πράγματα συγχρόνως: ἀφενός ὁ Χριστός ἀναλαμβάνει, παίρνει δηλαδή ξανά τή θέση του δίπλα στόν Θεό-Πατέρα του καί ἀπολαμβάνει τή δόξα πού εἶχε, ὅπως λέγει ὁ ἴδιος ὁ Χριστός πρός τόν Πατέρα του στήν ἀρχιερατική του προσευχή, «πρό τοῦ τόν κόσμον εἶναι παρά σοί», καί ἀφετέρου ἀναλαμβάνει μαζί του καί τήν ἀνθρώπινη φύση, δοξάζοντας την καί αὐτήν καί ὁλοκληρώνοντας μέ αὐτό τόν τρόπο ἀπολύτως τό ἔργο τῆς σωτηρίας καί τῆς ἀπολυτρώσεως τῶν ἀνθρώπων.

Γι᾽ αὐτό ἀκριβῶς οἱ Πατέρες τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου δέν συμπεριέλαβαν στό Σύμβολο τῆς Πίστεως μόνο τό θαῦμα τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου μας, ἀλλά καί τό γεγονός ὅτι ὁ Χριστός κάθεται πλέον στά δεξιά τοῦ Πατέρα του, «ἀνελθόντα εἰς τούς οὐρανούς καί καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός», ὅπως ὁμολογοῦμε.