Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025

Γ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός στη Δράμα και ομιλία π. Νικ. Λουδοβίκου.

Στον τρίτο Κατανυκτικό Εσπερινό στο Μητροπολιτικό Ναό της Δράμας ομίλησε για την Άσκηση και τον ανθρωπολογικό στόχο της κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος, καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Ο ομιλητής, εμβαθύνοντας στην πατερική διδασκαλία για την άσκηση και με αναφορές στον πλατωνισμό και τη δυτική προσέγγισή της, υπογράμμισε μεταξύ άλλων:

«Η άσκηση δεν είναι άρνηση, ν’ απαλλαγούμε από κάτι κακό στη φύση μας. Διότι η φύση και το σώμα μας δε συνιστούν κάτι το κακό. Άσκηση είναι η ευγνωμοσύνη μπροστά στο θέλημα και την ενέργεια του Θεού. Πρόκειται για την περίφημη συνέργεια. Ο Θεός δίνει τη Χάρη και ο άνθρωπος την αφομοιώνει.

»Αναρωτούνται οι Προτεστάντες: τί έκανε στο σπήλαιο της Βέροιας ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και φώναζε στο Θεό, φώτισέ μου το σκοτάδι; Ήθελε να καταλάβει το Θεό με το Πνεύμα το Άγιο. Η άσκηση συνιστά, μάλιστα, μια ψυχοσωματική διαδικασία κοινωνίας του Θεού και όχι απλής θεωρίας. Αυτό συμβαίνει και με τα Μυστήρια της Εκκλησίας, στα οποία μετέχει ο άνθρωπος και με το σώμα: βάπτιση, χρίσμα, θεία κοινωνία.

»Ο ασκητής, κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, βλέπει τις ντροπές του, διότι πρώτα είδε τον Θεό. Οδηγείται στο κρυφό ταμείο της προσευχής. Στη συνέχεια, έρχεται η ειρήνη των λογισμών. Εδώ, το 99 τοις 100 των προβλημάτων δεν υπάρχει, μόνον η αναζήτηση του Θεού.

»Έρχονται στη συνέχεια τα χαρίσματα: θεωρία, προόραση, προφητεία, θαύματα, ταπείνωση, χαρά, γέλωτας ψυχής, γλυκά δάκρυα. Με το φωτισμό της ψυχής φωτίζεται και το σώμα, γίνεται θεοειδές. Ο άνθρωπος ανεβαίνει προς τον Θεό, όχι μόνος του αλλά με την κτίση ολάκερη, την κουβαλά επάνω του. Το κατ’ εικόνα αγκαλιάζει όλο τον κόσμο και ο άνθρωπος βρίσκει τον εαυτό του».