Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2025

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2025'' 6η μέρα - «Η θεραπεία των Αγίων» Ομιλία π. Χρυσοστόμου Γέροντα Ι. Κελίου Τιμίου Προδρόμου εκ της Ι. Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους.

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2025'' 6η μέρα - «Η θεραπεία των Αγίων» Ομιλία π. Χρυσοστόμου Γέροντα  Ι. Κελίου Τιμίου Προδρόμου εκ της Ι. Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους.

Με τους Παρακλητικούς Κανόνες των Αγίων, Εφραίμ του Κατουνακιώτου και Δημητρίου του Μυροβλύτου άρχισαν οι απογευματινές ενοριακές, εορταστικές, εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2025», της 6ης ημέρας στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, Δήμου Αγίου Δημητρίου. Ακολούθησε ομιλία με τον π. Χρυσόστομο, Γέροντα Ι. Κελίου Τιμίου Προδρόμου εκ της Ι. Μονής Ιβήρων Αγίου Όρους και θέμα: "Η θεραπεία των Αγίων”.  

Ο Γέροντας Χρυσόστομος, ερχόμενος από την αθωνική χερσόνησο, στην αρχή της ομιλίας του, μίλησε για τον ορθόδοξο μοναχισμό και τις μορφές αυτού που οδηγεί στην τελειότητα λέγοντας: “Είναι μοναδικό το Άγιον Όρος, διότι είναι ο μόνος χώρος στον οποίο κανείς δεν γεννιέται από τη μητέρα του, αφού ισχύει το άβατο για τις γυναίκες, αλλά όλοι αναγεννιόμαστε εν Χριστώ Ιησού, δια του Αγγελικού και Μοναχικού Σχήματος”. 

Στη συνέχεια ο Γέροντας Χρυσόστομος αναφερόμενος στη θεραπεία των Αγίων όπου και ο τίτλος τής ομιλίας του είπε: “Όντως είναι σωστή μια τέτοια θεώρηση του θέματος, αφού η βοήθεια, η αντίληψη και η χάρη που λαμβάνουμε με τις πρεσβείες των Αγίων είναι μεγάλη για τον πνευματικό αγώνα του καθενός μας και για την καθημερινή μας ζωή.
Για τον λόγο αυτό υπάρχουν οι ασθματικές Ακολουθίες τους, οι Παρακλήσεις, οι Χαιρετισμοί καθώς και οι Θ. Λειτουργίες ή Αγρυπνίες που επιτελούμε για εκείνους (π.χ. Πανήγυρι ενός Ναού ή μιας Μονής). Ακόμη και η προσωπική προσευχή που κάνουμε με το κομποσκοίνι μας και τους παρακαλούμε λέγοντας: «Άγιε του Θεού πρέσβευε υπέρ ημών».
Με τον τρόπο αυτό επιζητούμε την βοήθειά τους στις δυσκολίες, στον πόνο, στην αρρώστια, στους πειρασμούς, στις πτώσεις και στα πάθη μας και γενικότερα σε όλο το φάσμα του πνευματικού μας αγώνα.”

“Οι Άγιοι είναι οι πνευματικοί αδελφοί μας στη θριαμβεύουσα Εκκλησία και βρίσκονται πάντοτε κοντά και δίπλα μας. Έζησαν ως άνθρωποι με αδυναμίες και πάθη, αλλά αγάπησαν τον Χριστό «εξ όλης τής ψυχής και εξ όλης τής διανοίας».
Γι' αυτό τους αγιογραφούμε λίγο πάνω από τα στασίδια μας στους Ιερούς Ναούς, διότι βρίσκονται μια δρασκελιά από εμάς, αφού είναι για όλους μας εφικτή η Αγιότητα και ταυτόχρονα μας απλώνουν το χέρι για να μας τραβήξουν μαζί τους στην αιώνια ζωή” υπογράμμισε ο ομιλητής.

Σε άλλο σημείο επισήμανε: “O μόνος πραγματικά ΑΓΙΟΣ είναι ο Τριαδικός Θεός: «Συ ει μόνος Άγιος, συ ει μόνος Κύριος Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός», ψάλλουμε στην Δοξολογία. Ο Θεός είναι ο «κατά φύσιν» αναμάρτητος, δηλαδή από την ίδια Του την φύση είναι ξένος προς την αμαρτία.
Μετά τον τέλειο Τριαδικό Θεό έρχεται η Υπεραγία Θεοτόκος, η ΠΑΝΑΓΙΑ, η οποία έχει την τέλεια «κατά χάριν» θέωση. Δηλαδή ή Παναγία υπήρξε φορέας τής προπατορικής πτώσης, ως τέλειος άνθρωπος. Καθαρίστηκε εν Αγίω Πνεύματι με τον Ευαγγελισμό της, αλλά επιπλέον σε όλη Της την ζωή δεν γνώρισε, δεν δοκίμασε καμία απολύτως αμαρτία με την θέλησή της.
Με απλά λόγια ο Τριαδικός Θεός από την φύση Του δεν μπορεί να αμαρτήσει, η Παναγία θα μπορούσε να αμαρτήσει, αλλά δεν θέλησε, όπως και οι Άγιοι Άγγελοι, μπορούν να αμαρτήσουν, αλλά δεν θέλουν. Όταν το θέλησαν δεν έγιναν απλώς κακοί Άγγελοι, αλλά δαίμονες, διότι ή πτώση τους έγινε από πολύ ψηλά.
Έπονται όλοι οι άλλοι Άγιοι τής Εκκλησίας, οι Προφήτες, οι Απόστολοι, οι θεοφόροι Πατέρες, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Ομολογητές.

Έπειτα έκανε αναφορά σε μια σειρά από παραδείγματα σύγχρονων Αγίων και μη, αναλύοντας πως οι Άγιοι αυτοί επεμβαίναν και ενεργούσαν θαυματουργικά και θεραπευτικά στη ζωή των ανθρώπων, κατά την πίστη αυτών.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Γέροντας Χρυσόστομος συμπερασματικά είπε ότι ο τίτλος «Η θεραπεία των Αγίων» έχει δυο πρακτικές εφαρμογές και διαστάσεις:
Η πρώτη είναι η διά της μετανοίας θεραπεία όλων μας που ανήκουμε δια της Εκκλησίας στο σώμα του Χριστού και καταστήκαμε Άγιοι διά των μυστηρίων του Βαπτίσματος και του Χρίσματος, αφού ασθενούμε από τη γεύση της αμαρτίας και την κοινωνία των παθών.
Η δεύτερη είναι η θεραπεία ως προαγωγή στον δοξασμό των Αγίων μας μέσα στον Παράδεισο, πράγμα το οποίο συντελείται και διά των δικών μας δεήσεων ψάλλοντας τις ακολουθίες τους και παρακαλώντας να έχουμε τις πρεσβείες και την βοήθειά τους.

Η 6η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π.Νήφων, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Νεκταρίου Άνω Γλυφάδας.
Έψαλε ο βυζαντινός χορός της Ιερας Μονης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ