ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
37. ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ (7-13 ΣΕΠ. 2025)
Η ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
π. Δημητρίου Μπόκου.
Ο Σταυρός του Χριστού μάς θυμίζει ότι ο Θεός αγαπάει τόσο πολύ το πλάσμα του, που θυσιάζεται χωρίς κανένα δισταγμό γι’ αυτό. Κατεβαίνει στον κόσμο, γίνεται άνθρωπος, θυσιάζεται διά του Σταυρού και παραδίδεται στον θάνατο, «ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ’ έχη ζωήν αιώνιον» (Κυριακή προ της Υψώσεως).
Δεν πήγε δηλαδή ο άνθρωπος στον Θεό, αλλά ήρθε ο Θεός στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος δεν γνώριζε, ή δεν μπορούσε να φτάσει τον Θεό. Κανένας δεν μπορούσε να ανεβεί στον ουρανό. «Ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν». Ήταν έξω από τις δυνατότητες του ανθρώπου αυτό. Ένας μόνο το μπορούσε αυτό, «ο εκ του ουρανού καταβάς». Αυτός που έγινε Υιός του ανθρώπου, ενώ ήταν Υιός Θεού και βρισκόταν και βρίσκεται ως πανταχού παρών πάντοτε και «εν τω ουρανώ».Ο Χριστός όμως δεν ήρθε για να στήσει βασιλικό θρόνο επί της γης, να εξουσιάσει δυναστικά τους ανθρώπους. Δεν ζητάει να τον προσκυνήσουν, όπως κάνουν οι επίγειοι βασιλείς και ηγεμόνες. Ήρθε να διακονήσει, να υπηρετήσει τους πάντες, να είναι ο έσχατος των ανθρώπων.
Προσκύνηση ζήτησε ο Ναβουχοδονόσορ, όταν έφτιαξε μια τεράστια χρυσή εικόνα του, εξήντα πήχεις ψηλή και έξι πήχες πλατιά, «και έστησεν αυτήν εν πεδίω Δεειρά, εν χώρα Βαβυλώνος». Κάλεσε τότε τους άρχοντες από όλες τις χώρες που διοικούσε, στρατηγούς, υπάτους, τοπάρχες, ηγεμόνες, διοικητές. Και κατόπιν της βασιλικής του εντολής, όταν άρχισαν να ηχούν οι σάλπιγγες και όλα τα μουσικά όργανα, «πίπτοντες πάντες οι λαοί, φυλαί, γλώσσαι, προσεκύνουν τη εικόνι τη χρυσή». Αν απειθούσε κανείς, θα ριχνόταν στην κάμινο του πυρός. Και, ως γνωστόν, οι τρεις παίδες, Ανανίας, Αζαρίας, Μισαήλ (Σεδράχ, Μισάχ, Αβδεναγώ), αρνήθηκαν να προσκυνήσουν και ρίχτηκαν στην κάμινο του πυρός «την καιομένην επταπλασίως», αλλά διαφυλάχτηκαν αλώβητοι (Δαν. κεφ. 3).
Προσκύνηση δεν ζητάει ο Χριστός, αλλά ο διάβολος. Ο τρίτος πειρασμός του προς τον Χριστό στην έρημο ήταν αυτός. Εγώ είμαι ο κυρίαρχος του κόσμου, του είπε. Σε μένα ανήκουν όλα τα βασίλεια της γης. Αλλά θα σου τα δώσω όλα, αν πέσεις και με προσκυνήσεις. Αν με αναγνωρίσεις κύριό σου. Φυσικά ο Χριστός απάντησε δεόντως στην άμετρη αναίδεια του διαβόλου (Ματθ. 4, 8-9).
Προσκύνηση δεν ζητάει ο Χριστός, αλλά θα ζητήσει ο υιός του διαβόλου, ο Αντίχριστος, όταν φανερωθεί στον κόσμο. Ο σκοπός του θα είναι να τον προσκυνήσουν και να τον λατρέψουν όλοι ως θεό. Αντί του Χριστού. Ενώ θα είναι «το βδέλυγμα της ερημώσεως», θα στήσει τον θρόνο του «εν τόπω αγίω». Στον οίκο του Θεού. Όπως και τώρα, που «αντίχριστοι πολλοί γεγόνασι» στον κόσμο κι εμείς τους τιμάμε και τους ανεβάζουμε ακόμα και στον θρόνο του Χριστού. «Ο νοών νοείτω». Μήπως εμείς οι Χριστιανοί θα κάνουμε το ίδιο και όταν έλθει ο τελευταίος Αντίχριστος; (Δαν. 9, 27. Ματθ. 24, 15. Β΄ Θεσ. 2, 3-4. Α΄ Ιω. 2, 18. Αποκ. 13, 14-15).
Ο θρόνος πάνω στον οποίο επαναπαύεται ο Χριστός, είναι ο Τίμιος Σταυρός. Πάνω σ’ αυτόν «τετέλεσται» το φοβερό μυστήριο της σωτηρίας μας. Διά του Σταυρού ο Χριστός, μακριά από την ανόητη κοσμική έπαρση, από την κούφια ματαιότητα της ανθρώπινης δόξας, ταπεινός, ατιμωμένος, αδικημένος, περίγελως του κόσμου, έφερε εις πέρας το έργο της σωτηρίας του κόσμου.
Γι’ αυτό και ο Χριστός είναι ο μόνος που αξίζει να τον προσκυνούμε αιώνια.
Καλή, εὐλογημένηἑβδομάδα!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (7-13 ΣΕΠ. 2025)
(γιὰτοὺςἐντοπίους)
1. ΤὴνΚυριακὴπρὸτῆςὙψώσεως, 7-9-2025, τοῦἁγίουΣώζοντοςκαὶτοῦ νέου ἁγίουΔανιὴλΚατουνακιώτου, ὥρα 7.00-10.00 π. μ. Τὸ βράδυ, 7-9-2025, πανηγυρικὸςἙσπερινὸςτοῦ Γενεθλίου τῆς Θεοτόκου,ὥρα 7.00-8.00 μ. μ.
2. Τὴ Δευτέρα, 8-9-2025, τὸΓενέθλιοντῆςὙπεραγίας Θεοτόκου,ὥρα 7.00-9.45 π.μ.
3. Τὴν Τρίτη, 9-9-2025, ἡ σύναξη τῶνἁγίωνΘεοπατόρων,ὥρα 7.00-9.00 π. μ.
4. Τὸ Σάββατο, 13-9-2025, τοῦἁγίουΚορνηλίουτοῦἑκατοντάρχου, ὥρα 7.00-9.00 π. μ.
5. Τὸ Σάββατο βράδυ, 13-9-2025, πανηγυρικὸςἙσπερινὸςκαὶΧαιρετισμοὶτοῦΣταυροῦ,ὥρα 7.00-9.30 μ. μ. περίπου. Μονοεκκλησία.
6. Καθημερινά,ὥρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ὥρα-Ἑσπερινός-ΜικρὸἈπόδειπνο-Χαιρετισμοί.
7. Κάθε Τετάρτη,ὥρα 6.00 καὶἑξῆς, ἹερὰἘξομολόγηση.Ἄλλεςἡμέρεςκαὶὧρεςμὲραντεβοὺ (τηλ. 6980 898 504).
«Ἀντιύλη».Ἱ. Ν. Ἁγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 6980 898 504. E-mail: neo.antiyli@gmail.com
(Προσοχή: Το e-mail μας άλλαξε)