Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

«Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» του Λόρκα στο «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…»

H θεατρική ομάδα ΘΥΡΣΟΣ παρουσίασε θεατρικά αποσπάσματα από «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία, ανάλυση και διδασκαλία  Δημήτρη Κοντοδήμου.

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς.

Την διασκευή των αποσπασμάτων έκαναν οι Δημήτρης Κοντοδήμος και Στέλλα Ρομποτή.

Από την ομάδα ΘΥΡΣΟΣ συμμετείχαν οι Πάτροκλος Λεβαδίτης, Σάκης Θεοδόσης, Αγγελική Τσαπάρα, Ευαγγελία Μακρυγιάννη, Αγγελική Μανούτσου, Ρούλα Χαραλαμπάκη, Στέλλα Ρομποτή, Νεκταρία Παναγιωτοπούλου.

Μουσική επιμέλεια και κιθάρα, ο Λεωνίδας Καλογεράς.

Η παράσταση μεταδόθηκε από το κανάλι του «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» στο YouTube.

 

Με αφορμή το πένθος για την απώλεια του πατέρα, ο Λόρκα μυεί τον θεατή στην ποιητική αλλά και σκληρά ρεαλιστική ατμόσφαιρα της ζωής οκτώ γυναικών, με πλήρη απουσία κάθε απτού ανδρικού προσώπου.

Οι άνδρες, διαδραματίζοντας ρόλο καταλύτη για να εκδηλωθούν όλα τα γυναικεία συμπλέγματα καταπίεσης, ρομαντικού έρωτα, εξάρτησης, απελπισίας και πάθους, δεν εμφανίζονται ποτέ επί σκηνής, αλλά μόνο μνημονεύονται.

Ένα σπιτικό όπου επικρατεί αποκλειστικά η γυναικεία παρουσία και διαπνέεται από τη δεσποτική επιρροή της μητέρας επάνω στις πέντε κόρες και τα δύο υπόλοιπα γυναικεία πρόσωπα του σπιτιού, στην Ανδαλουσία της δεκαετίας του τριάντα.

Η μητρική φιγούρα προβάλλει ως το πένθιμο και συνάμα τυραννικό σύμβολο των κραταιών θεσμών. Κι όμως, οι  εικόνες του Λόρκα, αν και τοποθετημένες σ’ αυτό το εφιαλτικό πλαίσιο καταδυνάστευσης και ματαίωσης, αναδύονται παραδοσιακά μαγικές μέσα από την εκτυφλωτική οδύνη της ζοφερής πλευράς του γυναικείου ψυχισμού.